جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۵ شهید و دههازخمی طی هفته گذشته در فلسطین

يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 650124
نظامیان رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته پنج فلسطینی را به شهادت رساندند و دهها نفر دیگر را زخمی کردند.
۵ شهید و دههازخمی طی هفته گذشته در فلسطین
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در درگیری‌های هفته گذشته در مناطق مختلف نوار غزه و کرانه باختری پنج فلسطینی به شهادت رسیدند.بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، در راهپیمایی‌های بازگشت جمعه (دیروز) 14 فلسطینی با گلوله جنگی و پلاستیکی در کرانه باختری و نوار غزه مجروح شدند و دهها نفر دیگر دچار حالت نفس‌تنگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند. همچنین برخی مناطق کرانه باختری مانند «بیت‌امر، العیساویه و شهرک صهیونیستی جبعوت» شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.

در پنجشنبه، فلسطینی‌ها کوکتل مولوتف به سمت نظامیان صهیونیستی در «عزون، شهرک اشکول، جبعوت و سدوت هنیگف» و دیگر مناطق پرتاب کردند و در 16 نقطه درگیری شد. روز چهارشنبه 20 درگیری در مناطق مختلف کرانه باختری مانند عزون، سلوان، شهرک نیراسحاق و کرم ابوسالم رخ  داد.

در نیمه هفته (سه‌شنبه) وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن یک نفر بر اثر گلوله جنگی خبر داد و هشت نقطه کرانه باختری شاهد درگیری بود.روز دوشنبه یک جوان 27 ساله فلسطینی به نام «محمد عبدالحی ابوعباده» در اردوگاه «الشاطی» نوار غزه به شهادت رسید و  15 فلسطینی دیگر با گلوله جنگی و پلاستیکی زخمی شدند.

در یکشنبه چهار فلسطینی به نام‌های « یحیى بدر محمد الحسنات، خالد بسام محمود أبو سعید، عبد الحمید محمد عبد العزیز أبو ظاهر، محمد إبراهیم عبد الله السطری» به شهادت رسیدند؛ همه چهار نفر در حمله جنگنده‌های صهیونیست به نوار غزه شهید شدند.

اما در روز شنبه دو فلسطینی با یک خودروی گشتی صهیونیست‌ها در کرانه باختری زیر گرفته و زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *