شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حجم ذخایر طلای روسیه رکورد شکست/طرح مقابله با دلار با طلای زرد

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 650018
شورای جهانی طلا گزارش داد، روسیه طی سه ماه گذشته 92 تن طلا خریده و رکورد بیشترین حجم ذخیره طلا در زمان شوروی سابق را شکست.
طرح روسیه برای مقابله با دلار با طلای زرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از راشاتودی، شورای جهانی طلا در گزارش جدید خود اعلام کرد، روسیه طی سه ماه گذشته 92 تن طلا خریده است و بر همین اساس رکورد حجم ذخایر طلا در این کشور شکسته شد. 

بیشترین میزان ذخایر طلا در روسیه تا پیش از این مربوط به سال 1941 در زمان شوروی و با 2 هزار تن طلا بود که هم اکنون این رکورد شکسته شده است. 

این گزارش می‌افزاید: روسیه بیش از هر کشور دیگری در جهان طی ماه‌های گذشته طلا خریده و ترکیه، قزاقستان و هند نیز به ترتیب در این مدت 18.5، 13.4 و 13.7 تن طلا خریداری کرده‌اند.

در حال حاضر 17 درصد کل ذخایر ارزی خارجی روسیه را شمش طلا تشکیل می‌دهد.

آنتونی آکساکوف دبیر کمیته بازارهای مالی مجلس دومای روسیه می‌گوید بانک مرکزی این کشور به روند افزایش ذخایر طلای خود ادامه داده و به طور همزمان حجم اوراق قرضه دولتی آمریکا تحت تملک خود را کاهش خواهد داد. 

آکساکوف تأکید کرد: روند ذخایر طلای روسیه صعودی خواهد بود. طی 5 سال گذشته کشورهای جهان در حال بالا بردن سهم طلا از حساب ذخیره ارزی خود و کاهش سهم دلار بوده‌اند. 

وی ادامه داد: به طور کلی سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی وزارت خزانه‌داری آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافته و من فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد داشت.

از زمانی که آمریکا تحریم‌های جدید علیه روسیه را وضع کرد و مسکو را تهدید کرد در کنار قطع دسترسی این کشور به سوئیفت، دسترسی به نظام بانکی آمریکا و دلار را به روی روسیه می‌بندد بانک مرکزی این کشور دست به فروش تدریجی اوراق قرضه دولتی تحت تملک خود زده است. 

هم اکنون حجم ذخایر دلاری روسیه از 176 میلیارد دلار در سال 2010 به 14 میلیارد دلار در آ‌گوست سال جاری رسیده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *