پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
ریچارد نفیو:

توئیت ترامپ یک اقدام تنفربرانگیز است

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 649901
در ادامه واکنش‌ها به توئیت سخیف ترامپ در انتشار پیامی در ارتباط با تحریم‌ها علیه کشورمان یک مقام پیشین وزارت امورخارجه آمریکا ای ناقدام رئیس‌جمهور کشورش را مشمئزکننده و تنفربرانگیز توصیف کرد.
توئیت ترامپ یک اقدام تنفربرانگیز است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ریچارد نفیو، کارشناس پیشین وزارت امورخارجه آمریکا در امور تحریم‌ها و عدم اشاعه هسته‌ای که عضوی از تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 بوده است به توئیت اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

ترامپ جمعه شب پس از نشست مطبوعاتی وزیر امور خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در اقدامی کودکانه، عکسی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که روی آن نوشته بود: "تحریم‌ها می‌آیند، 5 نوامبر".
وی در این پیام خود از پوستر سریال بازی تاج و تخت استفاده کرده است که روی آن نوشته شده: زمستان می‌آید.

ریچارد نفیو که در دوران ریاست جمهوری اوباما به معمار تحریم‌های ایران مشهور بود، در صفحه توئیتر خود نوشت: این حقیقتا مشمئزکننده است. من مدت زیادی مسئول مستقیم تحریم‌های آمریکا علیه ایران بودم. من از طراحی و اجرای آنها راضی بودم اما لذت نبردم. انجام چنین کاری رقت‌آور است و هزینه‌های انسانی واقعی خواهد داشت. لطفا آن را جدی بگیرید.

همچنین شبکه اچ‌بی‌او صاحب امتیاز سریال پربیننده تاج و تخت در بیانیه‌ای به انتقاد از اقدام ترامپ پرداخت و تصریح کرد: ما از این پیام مطلع نبودیم و ترجیح می‌دهیم که علامت تجاری ما برای  اهداف سیاسی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.
به گزارش ایسنا، دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که 700 فرد و نهاد را به لیست سیاه تحریم‌ها علیه ایران اضافه خواهد کرد و قصد دارد دنیا را برای قطع ارتباط شبکه جهانی سوئیفت با ایران تحت فشار قرار دهد.

این تحریم‌های آمریکا بخش‌های کشتیرانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند و دومین بسته تحریم‌هایی هستند که بعد از خروج آمریکا از برجام باز می‌گردند.
اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا نیز با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

این بیانیه را فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژان ایو لودریان، هایکو ماس و جرمی هانت وزیران امورخارجه فرانسه، آلمان و انگلیس امضا کرده‌اند.
دیگر طرف‌های برجام آن را بنیان اصلی منع گسترش سلاح هسته‌ای و نتیجه دیپلماسی چندجانبه خواندند که برای حفظ امنیت اروپا، منطقه و جهان ضروری است.
وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *