پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

آیا میزان ثروت در طول عمر افراد نقش دارد؟

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 649818
محققان اظهار کردند: میزان ثروت در افزایش امید به زندگی افراد تاثیر زیادی ندارد.
آیا میزان ثروت در طول عمر افراد نقش دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، اقتصاددانان هنگام محاسبه امید به زندگی، درآمد افراد را در نظر گرفتند و دریافتند که افراد ثروتمند نسبت به افراد فقیر، طول عمر چندان بیشتری ندارند.

بر اساس نتایج مطالعه جدید، امید به زندگی با درآمد افراد ارتباطی ندارد و افزایش درآمد، تاثیر زیادی بر طول عمر افراد ندارد.پیش از این، محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا در مطالعه‌ای اظهار کردند: آمریکایی‌هایی که در 40 سالگی درآمد بالاتری داشته‌اند می‌توانند انتظار داشته باشند که 6/5 سال بیشتر از افرادی که 20 درصد درآمد پایین‌تری دارند، زندگی کنند.

اما نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که افزایش درآمد تاثیر آنچنانی ندارد.محققان دانشگاه کپنهاگ اظهار کردند: شکاف بین امید به زندگی در فقرا و ثروتمندان تقریبا پایین است.

با این حال، برخی محققان معتقدند که تفاوت در امید به زندگی میان افراد با درآمد بالا و کم درآمد حدود سه سال است، نه 6/5 سال.نتایج این بررسی می‌تواند برای درک اینکه گروه‌های مختلف چه مدت می‌توانند زندگی کنند، مهم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *