پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۷۲۴ درمان طلایی برای سکته‌های مغزی

شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 649777
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 724 درمان طلایی برای سکته‌های مغزی وجود دارد.
۷۲۴ درمان طلایی برای سکته‌های مغزی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس پزشکی با بیان اینکه پس از بروز سکته مغزی با هر دقیقه تأخیر در درمان دو میلیون سلول عصبی از بین می‌رود، اظهار کرد: سلول‌های مغزی به کمبود اکسیژن خیلی حساس هستند. 

وی ادامه داد: هنگامی‌که بیمار دچار علائمی همچون احساس ضعف و کرختی در صورت، بازو و پا و به خصوص هنگامی که سمت بدن فرد فلج (لمس می‌شود) مثل صورت، بازو و پا، عدم تعادل، سرگیجه، اختلال در صحبت کردن، اشکال در بلع، سوزن سوزن شدن دست و پا، احساس تاری دید در چشم‌ها، سردرد شدید و ناگهانی و... می‌شود باید به کد 724 سانتر نورولوژی و مغز و اعصاب بیمارستان عشایر خرم‌آباد انتقال داده و یا با اورژانس 115 تماس حاصل شود. 
 
پزشکی اضافه کرد: سردرد شدید و ناگهانی، از دست دادن ناگهانی حافظه، بی‌اختیاری ادراری و مدفوعی، عدم توانایی در انجام حرکات ضعیف ممکن است، منشأ یک سکته مغزی باشد. 
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در اورژانس بیمارستان عشایر متخصص مغز و اعصاب و سی‌تی اسکن وجود دارد که در فازهای اول سکته، انجام سی‌تی اسکن  توصیه می‌شود و چنانچه در اولین تشخیص مشخص نشد، دوباره سی‌تی اسکن تکرار شود. 
 
وی با بیان اینکه دو نوع سکته مغزی داریم که شامل سکته مغزی از نوع خونریزی دهنده و سکته مغزی از نوع غیرخونریزی دهنده است، عنوان کرد: با تشخیص به موقع این عارضه جلوی از بین رفتن بیشتر سلول‌های مغزی گرفته می‌شود و ضرورت دارد مردم نسبت به این علائم آگاه باشند. 
 
پزشکی خاطرنشان کرد: برای سانتر جنرال بیمارستان شهید رحیمی چهار نورولوژیست مغز و اعصاب و در عشایر دو نورولوژیست مغز و اعصاب برای ارائه خدمات حضور دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *