جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

مواکب ایرانی جمع شد/پول زوار تمام

پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 649695
سر کنسول ایران در کربلا گفت: بسیاری از مواکب ایران در عراق پس از اربعین جمع شده است.
مواکب ایرانی جمع شد/پول زوار تمام
به گزارش جهان نيوز، میر مسعود حسینیان روز پنج شنبه در گفتگو با رادیو اربعین افزود: برخی از مواکب ایرانی در محل پارکینگ ها ومدارس عراقی دایر شده بود که به جهت نیاز صاحب اماکن ناچار به جمع کردن مواکب خود شدند.

وی با انتقاد از عملکرد بسیاری از مواکب گفت: بسیاری از مواکب که در محل های بدون مانع دایر شده بودند خود اقدام به جمع آوری مواکب کردند.

سرکنسول ایران در کربلا خاطر نشان کرد: جمع شدن مواکب ایرانی همزمان با جمع شدن مواکب عراقی موجب ایجاد مشکلات زیادی برای زائران شد.

وی ادامه داد: مواکب باقی مانده با وجود پذیرش بیش از ظرفیت خود نتوانسته اند پوشش لازم را برای جمعیت حاضر داشته باشند.

حسینیان تصریح کرد: شب های گذشته برای حفظ شئونات زوار ایرانی سالن های کنسولگری جهت اسکان زوار در اختیار زائران قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به عدم اطلاع رسانی درست و دادن امیدواری های بی مورد گفت: تعداد زیادی از زوار بدون اطلاع از میزان افزایش هزینه ها در عراق اکنون با مشکل مواجه شده اند.

حسینیان ادامه داد: اکنون تعداد  زیادی از زائران پولشان تمام شده و حتی پول برای بازگشت ندارند.

سر کنسول ایران در کربلا افزود: اکنون تعدادی اتوبوس توسط کنسولگری کرایه شده تا زائران را به مرزهای کشورمان برسانند.

وی تصریح کرد: در حالی که اعلام گردید تعدادی خودرو مجانی در عراق توسط عشایر عراقی تامین شده است ولی بیان نشد که کل تعداد این خودرو ها ۲۰۰ دستگاه بود.
حسینیان این موضوعات را موجب نارضایتی زائران دانست و گفت: باید هر آنچه لازم است به زائرین گفته شود.

سر کنسول ایران در کربلا با اشاره  به تجمع بیش از چهار میلیونی زائران در روز اربعین افزود: اتوبوس های تامین شده ایرانی برای این جمعیت کافی نبود.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت راه های عراق ظرفیت بیش از این تعداد اتوبوس را نداشت و در شرایط تجمع جمعیتی دیروز مسیر پنج ساعته کربلا تا مهران بیش از ۱۲ ساعت به طول می انجامید.

سر کنسول ایران در عراق با اشاره به مشکلات موجود در پایانه و شهر مهران گفت: این موضوع نشان می دهد که مسئولان ایرانی در عراق کم کاری نکرده اند و مشکلات ناشی از موارد دیگری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *