پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
​در میان اعتراضات مردمی انجام شد؛

آغاز کار انتقال پایگاه نظامیان آمریکایی در اوکیناوا

پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 649659
دولت مرکزی ژاپن از امروز (پنج‌شنبه) کار در سایت جایگزین یک پایگاه مورد مناقشه ارتش آمریکا را به‌رغم اعتراض ساکنان اوکیناوا که آن را پروژه‌ای غیر دموکراتیک در این جزیره کوچک می‌دانند، آغاز کرده است.
آغاز کار انتقال پایگاه نظامیان آمریکایی در اوکیناوا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مراحل اولیه خاک‌برداری در سایت هنوکو در ساحل شرقی اوکیناوا از صبح امروز آغاز شده است. به گفته سخنگوی اداره ناظر بر این پروژه، این اقدام در پی تصمیم دولت مرکزی برای لغو ممنوعیت پیشین برای خاک‌برداری در این سایت انجام شد.

با این حال مخالفان اجرای این پروژه در قایق‌هایی در نزدیکی آنجا جمع شدند و گشت‌ ساحلی مانع از دسترسی آنها به این سایت شد. ده‌ها تن از دیگر معترضان هم مقابل یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی محل تجمع کردند.  

معاون فرماندار اوکیناوا معتقد است دولت مرکزی اصلا به احساسات سکنه محلی توجهی ندارد وی آغاز فعالیت در این سایت را "عصبانی‌کننده" توصیف کرد. به گفته او، مقام‌های اوکیناوا خواستار مذاکره با دولت مرکزی شدند.

در کانون این مناقشه طرحی قدیمی مربوط به چندین دهه پیش وجود دارد تا پایگاه هوایی تفنگداران آمریکایی از محل پر جمعیت فوتنما در بخش جنوبی این جزیره به منطقه کم جمعیت هنوکو در ساحل شرقی منتقل شود. بسیاری از ساکنان اوکیناوا حضور نیروهای آمریکایی در خاک جزیره‌شان را مایه دردسر می‌دانند. آنها خواستار تعطیلی پایگاه هوایی فوتنما و برچیده شدن کلی این پایگاه از این جزیره هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *