پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
برای ردیابی جنگنده ها؛

چین رادار کوانتومی ساخت

پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 649646
​چین یک رادار کوانتومی ساخته است که می تواند از مسافت بیش از ۱۰۰ کیلومتر جنگنده های مخفی را ردیابی کند.
چین رادار کوانتومی ساخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، چاینا دیلی گزارش داد: یک شرکت چینی ادعا می کند به طور موفقیت آمیز راداری ساخته است که می تواند جت های جنگنده را از فاصله بسیار زیاد ردیابی کند.

رادار کوانتومی می تواند از فاصله ای فراتر از ۱۰۰ کیلومتر در روز و در دریا هدف های خود را مشخص کند. این ابزار بسیار نوین قدرتمندترین اسلحه در برابر جت های جنگنده آمریکایی مانند F-۲۲ Raptor و F-۳۵ Lightning است.

چنین جنگنده هایی مجهز به سیستم هایی هستند که با ایجاد سروصدای مصنوعی، ردیاب ها را گمراه می کنند. علاوه بر آن روی جنگنده از رنگ مخصوصی استفاده می شود.

رادار کوانتومی می تواند اشیایی را ردیابی کند که سیستم های معمول مبتنی بر امواج رادیویی نمی توانند شناسایی کنند.  

در سیستم جدید برای ردیابی از فوتون ها استفاده می شود. نخست یک فوتون ارسال می شود و فوتون دیگر در مکان خود باقی می ماند. به گفته محققان این روند می تواند ردیابی هواپیما در محیط های پرسروصدا را دقیق تر کند.

این فناوری در موسسه تحقیقاتی متعلق به شرکت گروه فناوری الکترونیک چین در نانجینگ ابداع شده است. نمونه اولیه آن در ۲۰۱۶ میلادی ساخته شد و طی این دو سال آزمایش هایی بر روی این سیستم انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *