جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
عضو شورای شهر تهران:

اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند/ عملکرد دولت، عملکرد اصلاحات نیست

پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 649630
عضو شورای شهر تهران درحالی که بیان می کند که اصلاح طلبان از دولت روحانی عبور نکرده‌اند، بیان می کند: «عملکرد دولت، عملکرد اصلاح‌طلبان نیست.»
اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند/ عملکرد دولت، عملکرد اصلاحات نیست
به گزارش جهان نيوز، «زهرا صدراعظم نوری»، عضو شورای شهر تهران گفت‌وگویی با روزنامه آرمان داشته است که در از موضوع عبور اصلاح طلبان از دولت روحانی سخن گفته است.

این عضو شورای شهر تهران بیان می کند: اصلاح‌طلبان به عنوان دلسوزان نظام و کشور همواره در تلاش برای حمایت از دولت هستند و به عنوان افرادی که با درایت و اندیشه به مسائل می‌پردازند و به دنبال اصلاح رویه‌ها در کشور هستند با پیشنهادها و انعکاس نقطه نظرات، دولت را پشتیبانی می‌کنند. موضوعاتی که مطرح می‌شود اصلاح‌طلبان از روحانی عبور کرده‌اند، به طور کل حرف غلطی است. با توجه به شرایط فعلی شاید افرادی در داخل و خارج از کشور از روی ناآگاهی بر این شایعات دامن می‌زنند، اما صحت ندارد.

نوری همچنین درپاسخ به اینکه چرا اینطور فرض می شود که اصلاح طلبان از دولت عبور کرده و با آن مشکل دارند، گفت: این افراد فقط به دنبال ایجاد تفرقه در میان مردم هستند. با توجه به شرایط فعلی که در داخل کشور با مسائل اقتصادی رو‌به‌رو هستیم که معیشت مردم را تحت فشار و مسائل بیرون هم در بُعد سیاسی به شدت بر کشور تحمیل شده است، موجب ایجاد مشکلاتی شده است. بنابراین باید در تلاش باشیم تا وحدت و همبستگی را در داخل افزایش دهیم تا ضربه کمتری خورده و فشارهای بیرونی بر ما کمتر اثر بگذارد. لذا با توجه به شرایط فعلی همگی باید به یکدیگر کمک کرده و به دولت به عنوان قوه مجریه کشور کمک کنیم.

عملکرد دولت، عملکرد اصلاح‌طلبان نیست

این عضو شورای شهر تهران درحالی که اصلاح طلبان تمام قد از روحانی و سیاست هایش تا به امروز حمایت کرده است، اظهار می کند: نباید اینگونه تلقی کرد که عملکرد دولت به اصلاح‌طلبان ضربه وارد می‌کند. اصلاح‌طلبان از دولت حمایت کرده‌اند ولی عملکرد دولت، عملکرد اصلاح‌طلبان نیست. دولت با شعار اعتدال، تدبیر و امید وارد کار شد و مورد حمایت اصلاح‌طلبان واقع شده است و با کمک‌های اصلاح‌طلبان این دولت روی کار آمد لذا عملکرد دولت نباید به پای اصلاح‌طلبان نوشته شود، گرچه اشتباهاتی رخ داده و باعث ایجاد هزینه‌هایی شده است که دامن اصلاح‌طلبان را هم خواهد گرفت، اما به طور واقع نباید عملکرد دولت را به حساب اصلاح‌طلبان نوشت. اصلاح‌طلبان همواره در هر شرایطی نقدهای خود را مطرح کرده و بحث‌ها را با دولت داشتند و حال اگر دولت آنها را نپذیرفته، نشنیده و یا عمل نکرده، مشکل دولت است.

نگرانی اصلاحات نسبت به از دست دادن مقبولیت مردمی

این اظهارات عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران در حالی است که روزنامه اصلاح طلب شرق امروز در مطلبی با عنوان «اصلاح طلبان در سراشیبی مقبولیت مردمی» درباره کاهش این مقبولیت نوشت: «طبيعي است که اصلاح‌طلبان به همان ميزان که خود را به جريان راست ملبس به لباس اعتدال و دولت غيرمعتقد به انديشه اصلاح‌طلبي و بي‌توجه به خواست و مطالبات غالب مردم و عمل‌نكردن به قول‌هاي انتخاباتي نزديک كند، به همان ميزان هويت اصلاح‌طلبانه خود را از دست خواهد داد و البته که در عمل هم نخواهند توانست به هيچ نوع اصلاحي حتي در سطح خرد مبادرت كنند و بنابراين از اصلاحات و اصلاح‌طلبان چيزي باقي نخواهد ماند.»

این روزنامه همچنین مطرح می کند: «اگر اصلاح‌طلبان همچنان مراقب آبرو و موقعيت و جايگاه خود در ميان مردم نباشند و در حوزه اصلاح و اصلاح‌طلبي برخوردار از يک برنامه منسجم که ناظر بر اصلاح تدريجي کاستي‌ها همراه با شناخت موانع تحقق خواست‌ها و مطالبات ملت و رفع کاستي‌ها در يک پروسه تدريجي نباشند و در قالب يک برنامه شفاف و عملياتي در عمل به آن مبادرت نورزند، طبيعي است که ملت بايد کماکان شاهد اين همه نابساماني و ناکارآمدي مزمن توسط دولت و سايرين باشند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهرامی
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم با همین حرفت عبور کردی و دولت زیر گرفتی و رفتی ....
Iran, Islamic Republic of
یعنی شریک غنایم هستیم ولی فجایع بار امده ُبه ما ربطی نداره !
United Kingdom
اصلاح طلبان کی هستند اصلا