پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پامپئو خواستار پایان حملات ائتلاف سعودی به یمن شد

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 649359
وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم پایان جنگ سه ساله یمن، خواستار برگزاری مذاکرات صلح بین طرف‌های یمنی طی یک ماه آینده شد.
پامپئو خواستار پایان حملات ائتلاف سعودی به یمن شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه خواستار پایان حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن شد.
به نوشته خبرگزاری رویترز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست برای توقف درگیری‌ها در یمن، اعلام کرد که مذاکرات طرف‌های یمنی برای پایان دادن به این بحران، باید تا یک ماه آینده آغاز شود.

پامپئو تاکید کرد که حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری رژیم سعودی به هر نقطه‌ای در یمن باید متوقف شود و در ازای آن نیز نیروهای مقاومت و انصارالله یمن نیز شلیک موشک‌های بالستیک به سمت عربستان سعودی و امارات عربی متحده را پایان دهند.
این در حالی است که ساعاتی پیش نیز ژنرال «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی ضمن درخواست برای پایان جنگ یمن، گفت که طی 30 روز آینده باید مذاکرات یمنی‌ها برای رسیدن به صلح آغاز شود. 

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است. 

روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست (12 مرداد 97) به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشت، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را ذکر می‌کنند. 

طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از 30 هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی عربستان، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *