شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۲
۱۱۴
پشت پرده هیاهو برخی شیوخ اصلاح طلب

آقایان یزدی و شبیری بهانه هستند؛ بازگشت خاتمی نشانه است

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 649178
خبر پنهان – بخوانید خبر عمدا پنهان شده- این هیاهو ریاکارانه چیست؟ البته برخی از روحانیون سیاسی اصلاح طلب ساکن تهران که این روزها خود را نگران بی احترامی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی نشان می دهند، بیشتر از همه از این موضوع خبر دارند.
آقایان یزدی و شبیری بهانه هستند؛ بازگشت خاتمی نشانه است
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: نامه آیت الله یزدی به حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مراجع بزرگوار قم، با واکنش های به خصوص از طرف برخی روحانیون اصلاح طلب مواجه شده است. در اینباره نکاتی است و البته پشت پرده خبرهای که در ادامه خواهد آمد.

1: سوابق انقلابی، مدیریتی و فقاهتی آیت الله یزدی که از مجتهدین بزرگ قم و انقلاب بوده و سالها ریاست جامعه مدرسین- که خود مرجع شناسایی و معرفی مراجع تقلید است- را برعهده دارند، روشن است و ایضا سوابق درخشان علمی و فقاهتی حضرت آیت الله شبیری زنجانی نیز بر هر علاقه مند و محقق حوزه دین و فقاهت کاملا مشخص است. به همین دلیل اصل گلایه میان دو تن از بزرگان حوزه اتفاق افتاده است و برخی هیاهوهای سیاسی در اینباره در ردیف و رتبه این مبحث طلبگی و البته صریح نیست و بلکه بیشتر بحث های سطحی سیاسی و حزبی و جناحی است که معمولا ماهیگران سیاسی این مواقع را از دست نمی دهند. ضمن اینکه سطح مباحث مطرح شده میان این دو بزرگوار اجل و بی نیاز از تقریر چهره های سیاست‌زده‌ای همچون علی مطهری و عبدالله نوری است.در این میان جدای از شانیت علمی و فقاهتی این دو بزرگوار، حساب آیت الله یزدی و هم آیت الله العظمی شبیری زنجانی از امثال کسانی که علمدار و موثر در فتنه 88 بودند هم کاملا جداست.

2: اما در پس پرده این هیاهو جریانی که هم بغض شان به جامعه مدرسین و اقدامات انقلابی امثال آیت الله یزدی معلوم است و هم حمایت و پشتیبانی شان از افرادی که از هیچ توهینی به مرجعیت در بیست سال اخیر مضایقه نکرده اند، معلوم و عیان است، خبرهای دیگری است. زیرا همانقدر که در نیت خیرخواهانه شان برای نقد آیت الله یزدی تردید است به همان مقدار نگرانی شان برای اسلام، حوزه و مرجعیت نیز غیر قابل باور است. بنابراین  بازهم تاکید می‌شودخبری دیگر در پشت پرده است.

3: اما خبر پنهان – بخوانید خبر عمدا پنهان شده-  این هیاهو ریاکارانه چیست؟ البته برخی از روحانیون سیاسی اصلاح طلب ساکن تهران که این روزها خود را نگران بی احترامی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی نشان می دهند، بیشتر از همه از این موضوع خبر دارند. از چند سال قبل – بخوانید پس از بی ثمر ماندن اقدامات خاتمی در فتنه 88- تلاش ویژه ای برای بازگشت محمد خاتمی به مجموعه رسمی قدرت و درون نظام شکل گرفت. مساله ای که خود خاتمی نیز با نامه نگاری و فرستادن واسطه به مقامات عالی نظام بارها علاقه مندی خود را به آن نشان داد. در این میان واسطه گری چهره های سیاسی به علت عدم اراده خاتمی برای جبران گذشته و خسارات فتنه 88 – حتی در حد یک معذرت خواهی معمولی از مردم و حاکمیت- شکست خورد. به همین دلیل از چند هفته قبل اتاق فکری درجریان اصلاحات پروژه واسطه قرار دادن برخی بزرگان حوزه علمیه را برای بازگشت خاتمی و جریان تندرو اصلاحات به نظام در دستور کار قرار داد. پروژه ای که از طریق یکی از موسسات و برخی روحانیون همسو در قم در حال دنبال شدن است و البته به نظر می رسد در همان قدم های اول نیز شکست خورده است.(علت این شکست نوشته دیگری را می طلبد)

4: طراحان پروژه مذکور معتقدند که الان وقت هیاهو برای احترام به نظرات برخی مراجع تقلید است که اگر فردا فرد محترمی در حوزه درخواستی- بازگشت امثال خاتمی به چارچوب نظام- را مطرح کرد؛ با سنگین شدن فضا دیگر نشود نظرش را نپذیرفت و قبلا مطرح شده باشد که عدم پذیرفتن واسطه گری یک مرجع تقلید یا یکی از بزرگان حوزه؛ معادل زیر سوال رفتن کل مشروعیت جمهوری اسلامی است!

5: این وجیزه به دنبال این نبود که بگوید حضرت آیت الله شبیری زنجانی حفظه الله برای این منظور به دیدار خاتمی و عبدالله نوری و امثالهم رفته و یا چراغ سبزی در اینباره به آنها نشان داده است بلکه هدف این است که بسیاری بدانند این جماعت که الان علم وای‌سلاما و وای‌مراجع! برداشته اند آدم های هستند که طمع سیاسی به خوبان و بزرگان را در دستور کار قرار داده اند. وگرنه حضرت آیت الله شبیری زنجانی با روحیه مثال زدنی اخلاقی در در میان حوزویان قم مشهور هستند که از بسیاری از آلودگی ها روزمره سیاسی نیز به حذرند تا چه رسد به... . در هرصورت تخریب آیت الله یزدی و تمجید ریاکارانه و با غرض مرموزانه برخی شیوخ اصلاح طلب پایتخت نشین از حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دو روی یک سکه هست. سکه ای که می خواهند در نهایت به نام خاتمی و نزدیکانش ضرب شود.

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
United States
چقدر سانسور می کنید . از چی می ترسید ؟ شما که ادعا می کنید حق با شماست حداقل حرف مخالف را سانسور نکنید . شرم بر شما
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اینها دکترای حذف و سانسور کامنتهای موافق خود را دارند!
آقایان جهان نیوز کامنتهای بنده را برخی از آنها حتی انتقادی مودبانه و اما گزنده نسبت به برخی سلبریتیها بوده است را نیز بطور کامل سانسور کردند(همین اخیرا درباره مهناز افشار...). مواردی که بسیار تندتر و حتی توهین آمیزش را در سایتهای جریان افسادطلب و علیه بزرگان مورد احترام متدینین منتشر میکنند!
France
دروغ نگو اقای سید حسین . اینجا کامنت فحاشی به مخالف هم بالا میاد ولی ۱ کلمه حرف حقیقت چه موافق چه مخالف بالا نمیاد ، اینجا فقط باید ساندیسخور باشی تا کاننتت بالا بیاد
Iran, Islamic Republic of
عجب ؟؟؟ حالا دروغگو کیه؟؟؟ چرا کامنت شما بالا اومده؟؟؟؟ در ضمن مقداری ادب هم خوب چیزیه
Iran, Islamic Republic of
اینا چیه شما میگین ؟
همه این جاهطلبی ها از گور ممد خاتمی در میاد
Iraq
...
Turkmenistan
بنده اولین بار بود اسم این بزرگوار را به عنوان مرجع تقلید می شنیدم . اما سالهاست آیت الله یزدی را به عنوان استاد حوزه و از اعاظم مجلس خبرگان و رئیس قوه قضائیه و عضو مجمع مدرسین حوزه علیمه قم ووو می شناسم . البته بنده وکیل مدافع آیت الله یزدی نیستم و پدر کشتگی با آیت الله شبیری نداشته و ندارم . اما از آنجائیکه می فرمایند هر کس را میخواهی بشناسی ببین دوستان و حامیانش که هستند اینجاست که با توجه به شناخت خوبی که الحمدلله از سوابق نکبت بار اسهال طلبها دارم معتقدم بزرگان باید از مواضع تهمت بپرهیزند اگر واقعا از بزرگی بهره ای برده اند .
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
چند روز است این خبر در همه سایتها منتشر شده ولی جهان بعد از 48 ساعت متوجه این خبر شده وبا توجیهات کیهانی آن را تحلیل نموده است.
Iran, Islamic Republic of
طیب الله
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در سال 88 ثابت کردند که خائنند
خاتمی بدنبال بازگشت است ولی کور خوانده چون وطن فروشی و بی غیرتی کرد و باید به سزاری اعمالش برسه
Turkmenistan
این عشق اصلاح طلب ها به مرجعیت من را کشته است !!
ای مرجع قضایی / اعدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
تنها راه بازگشت آرامش به جامعه اعدام سران فتنه است وگرنه هر چند وقت یکبار بلوا درست می کنند و اوضاع را متشنج می کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
ناصر
Iran, Islamic Republic of
...
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
...
ادم تا اخرین لحظات حیات باید از خداوند عاقبت به خیری راطلب کند واز سرنوشت خود پس از مرگ بترسد
Iran, Islamic Republic of
باز هم درورد به انصاف شما،،...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
..
تحلیل صحیحی ارائه داده اید.
Iran, Islamic Republic of
بحث تفرقه است كه افساد طلبان دارن راه ميندازن زماني بين زن ومرد تفرقه مينداختن زمان ديگه بين طلبه و دانشجو و شاغل و بازنشسته و خلاصه هرچي كه بدانن پتاسيل انحراف افكار وسيع را داره و الان هم بين علما و مراجع كه بسيار خطرناكه و تا افساد طلبان فرصت پيدا كنند دلار بيشتري ببرند
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
آیت الله یزدی مرد باتقوا وشجاع ایکاش در فتنه 88 شما ریاست قضاء را به عهده داشتید خاتمی وموسوی کروبی جزء اعدامین بودند چون هدفشان بر اندازی نظام اسلامی بود ما در زمان شما کرباسچی ...را محاکمه کرده بودی ودر تلویزیون پخش می شد برای اطلاع مردم ...
Iran, Islamic Republic of
...
این مقاله از زشتی و توهین آقای یزدی به مرجع شیعه چیزی کم نمیکند و دفاع از نامه اقای یزدی به خاطر کوبیدن خاتمی کاری زشت تر است
مرگ بر هوچی گرا
Iran, Islamic Republic of
یکی از روایت خواندم آخر زمان حق گفتن را اهانت توجیه می کنند مگر آیت الله یزدی چه توهینی به برادر دینی خودش آیت الله شبیری کردند فقط از راه دلسوزی راهنمایی اش کردند آیت الله شبیری به عنوان مرجع شیعه و امام جماعت حرم مطهر با یک پیام تشکر به آیت الله یزدی فتنه را خاموش وفتنه گرا را از درون خفه کنند .
Iran, Islamic Republic of
اها... پس ملاک شما در زشتی کار فقط ایراد به خاتمی هست؟؟؟؟ عجب ملاکهای جالبی دارین امثال شماها؟؟؟ اونوقت کلای شعار ازادی بیان و اینجور افاضات هم دارین؟؟؟؟؟؟یبه خورده نامه رو بخون تا بدونی هیچ توهینی توش نبوده و فقط یک بحث بین دو عالم بوده.....
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
های کسی که میداند خاتمی یکی از سران فتنه است یعنی آقای شبیری از فتنه 88خبر ندارد چه جنایتی به پا شده بود سوزاندن پرچم امام حسین در روز عاشورا به آتیش کشیدن مسجد وسوختن سردر مسجد با نقوش قرآنی کشتن مردم بیگناه سوزاندن بیت المال از اتوبوس های شرکت واحد تا ماشین های پلیس وووووو آیت الله یزدی حفظه الله غرض شخصی نداشتند یک تذکر قانونی , شرعی دادند ....
ملاقات با سران فتنه و خائنین به کشور جایز نیست.
Iran, Islamic Republic of
هیچ توهینی در کار نبوده فقط تذکر و موعظه دوستانه بوده و بجا و درست هم بوده است .
هتدی
Iran, Islamic Republic of
یکی از دعاهای این بنده کوچک رسواشدن این ابو موسی اشعری زمانه است ادمی سلطه پذیر که اگر موفق شده بود(خاتمی) ایران الان در اختیارکامل شیطان بزرگ بود
Iran, Islamic Republic of
ما که ندیدیم خاتمی مخالف برجام باشه که بر عکس از روحانی و برجام دفاع میکرد پس درسته که اگر خاتمی بود ایران دست بسته در خدمت آمریکا بود و وضعیتی بهتر از عربستان و بن سلمان نداشت.
Turkmenistan
هر چه آیت الله شبیری در حوزه خوانده اند آیت الله یزدی هم خوانده اند . اما یک هزارم مسئولیتهای سنگین اجرایی قضایی حوزوی ووو که آیت الله یزدی داشته اند آیا آیت الله شبیری تجربه کرده اند ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ادبیات تهدیدی چه جایگاه منطقی دارد .مگر مراجع بزرگوار شیعه که پناهگاه مردم هستند برای یک امری که خود تشخیص داده اند برای انجام آن باید از دیگران اجازه بگیرند؟!
قدری
Iran, Islamic Republic of
...
سید علی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز.بنده خود حوزوی هستم .دفاع از اشتباهات مراجع عظام بیشتر انها را تخریب می کند.
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام متاسفانه از بس سیاست چتر و سایه خودش را بر همه چیز انداخته بعضا شاهد هستیم موارد و اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد صرفا و تنها هدفمان این است که با عینک و مواضع سیاسی مطلوب و همسویمان به آن پرداخته و تحلیل نمائیم نه از منظر و جایگاه حق. ببینید یک نامه ای را جناب آیت الله یزدی به مرجع شیعه حضرت ایت الله شبیری زنجانی نوشته اند ، موضوع مهم فرستنده ، محتوای پیام و گیرنده است . سوال آیا نفس ارسال این نامه با محتوای آمرانه به یک مرجع شیعه درست بوده یا خیر ؟ باید به این موضوع پرداخته شود . آسمان ریسمان بافتن اصولاگرا و اصلاح طلب نمودن موضوع و اتهام زدن چه ربطی به اصل نامه و نویسنده آن دارد. کلا بدبختی ما این است که حق مدار نیستیم یا اگر هم باشیم تنها خود را صاحب حق میدانیم .ببیند شخصیتهای علمی دیگری هم بودند که هیچ ارتباطی با جریان اصلاحات نداشتند ولی نسبت به محتوای نامه انتقاد داشتند .یک یاداوری تاریخی انقلاب اسلامی زمانی در ابتدای انقلاب آیت الله شریعتمداری به عنوان مرجع شیعه جرم و خطای بزرگی را نسبت به انقلاب اسلامی مرتکب شدند شما بررسی کنید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه به احدی اجازه ندادند به شخصیت آقای شریعتمداری جسارت و اهانت بکند چرا که موضوع آقای شریعتمداری نبود مسئله اصلی جایگاه و پایگاه مرجعیت شیعی بود حضرت امام نمیخواستند این باب شود که هرکسی به خودش جرات و جسارت دهد که به این جایگاه جسارت و اهانت نماید .یا علی
Turkmenistan
جفت این دو بزرگوار یک درس یک رشته یک مدرسه درس خوانده اند و هر دو جواز اجتهاد دارند فقط یکیشون ظاهرا اعلام مرجعیت کرده و یکی به هر دلیلی نکرده اما اون دومی مسئولیتهایی داشته که هر عقل سلیمی آن را صد برابر برتر و بالاتر و سخت تر می داند .
Iran, Islamic Republic of
اصلا نامه آقای یزدی به شبیری زنجانی توهین نبوده که اینچنین ترشروی شده اید
Iran, Islamic Republic of
آقا سید هادی مگه نامه آیت الله یزدی توهین آمیز بوده !
Iran, Islamic Republic of
تحکم آمیز بوده و این درست نیست
مراجع تقلید نباید جلوتر از رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مقام معظم رهبری اجازه ملاقات به محمد خاتمی فتنه گر نمی دهد ملاقات آقای شبیری زنجانی با این شخص تعجب برانگیز و تاسف برانگیز است .
Iran, Islamic Republic of
...
سید علی
Iran, Islamic Republic of
آیت الله شبیری مجتهد است اما معصوم نیست لذا ایرادی ندارد یک مجتهد دیگر تذکر مشفقانه به ایشان که در یک سطح هستند بدهند. ضمنا توهینی نبوده. بعضی از دوستان می خواهند از آیت الله شبیری به خاطر حرمت مقام اجتهاد دفاع کنند غافل از اینکه مجتهد دیگر (آیت الله یزدی) را تخریب میکنند این یک بام و دو هواست
Iran, Islamic Republic of
تو كه هنوز فرق مجتهد و مرجع رو نميفهمي بهتره سكوت كني
هركس با تصديق دو مجتهد ديگر ميتواند مجتهد شود....
Iran, Islamic Republic of
برخورد امام با منتظری رو هم لطفا به یاد بیارید و بعد از اون قضاوت کنید. امام در اون پیام منتظری که در اون زمان مرجعیت هم داشت رو با خاک یکسان کردند...
Iran, Islamic Republic of
منزلت هر شخصیت و مرجع به حرکات درست و دینی است. هر چند من دلیل ملاقات آیت ا... شبیری را نمی دانم ولی می دانم که خدا گفته " اجتنبوا مواضع التهم" و این کار ایشان موضه تهمت است. به نظر من لازم است ایشان توضیح دهند دلیلشان چه بوده تا مردم به درستی یا نادرستی آن قضاوت کنند. اگر نادرست بود که باید جبران کنند و گرنه شایسته تحسین اند. البته کلا سران فتنه فتنه گرند و ارزش ملاقات و دلسوزی ندارند که اصلی مسلم است.
...
Iran, Islamic Republic of
خاتمی خاتمی مرگ به نیرنگ تو
خون شهیدان فتنه 88 می چکد از چنگ تو
این چه شرارتی بود که کردی
آتش شعله بر هم زدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا بی احترامی بزرگی به ایت الله شد حرمت مرجع تقلید رو نگه نداشتند حتی
Iran, Islamic Republic of
داداش جون اون بخش توهین رو می تونی بیان کنی؟؟؟؟
سید علی
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یکی از اساتید حوزه علمیه به طور قاطع از مواضع ایت الله یزدی حمایت می کنم....
Iran, Islamic Republic of
اسم و فامیل و مشخصاتت را بنویس استاد اگه راست میگی
Iran, Islamic Republic of
بنده برای یک استاد حوزه بسیار متاسفم که اجازه توهین به ساحت مرجعیت را میدهد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Turkmenistan
به لحاظ علمی هر دوی این دو بزرگوار با هم برابر هستند . فقط آیت الله یزدی خودشان نخواسته اند که مرجع تقلید باشند و الا این امکان برای ایشان هم فراهم بود . پس می ماند سایر فضایل که این دو بزرگوار دارند . اگر بپذیریم که تجربه از علم بالاتر است به راحتی میتوان فهمید که آیت الله یزدی به لحاظ اعتباری از آن بزرگوار دیگر بسیار برتر و سنگین وزن تر هستند . ....
United States
...
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکنم آیت ا... شبیری بی توجه به تبعات ملاقاتی از سر دلسوزی ترتیب داده اند که خوب با توجه به تذکرات قبلی و فعلی آیت ا... یزدی ظاهرا دلسوزی بی موردی بوده و اشتباهی رخ داده است.
Iran, Islamic Republic of
اهانت كو همه در برابر قانون يكسانند
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مطالب بسیار بسیار زیبا...
Iran, Islamic Republic of
...
...
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر خاتمی مرگ بر کروبی مرگ بر میر حسین...
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
دولت اقای خاتمی پربارترین و درخشانترین دولت بعد از انقلاب بود.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
دولت خاتمی بدترین و ضعیف ترین دولت بعد از انقلاب بود.
Iran, Islamic Republic of
برای اثبات این حرف لطفا آمارها در کنار هم مقایسه کن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با مرگ آنها چی به شما میرسد.
Iran, Islamic Republic of
...
saman
Iran, Islamic Republic of
چه بگویم که هرچه بگویم توسط جهان نیوز سانسور یا حذف میشود و این اندازه از حذف و سانسور رسانه ها را در هیچ جای دنیا نمیشود دید. پس خرسند و خوشحال باشید در قسمتی از جهان هستید که پدیده های نادر را از نزدیک لمس میکنید. یا حق.
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
كاش كشور بر مي گشت به زمان خاتمي ، فقر و بيكاري و اختلاس محصول مدعيان هاله نور بود و ...
Iran, Islamic Republic of
مفاسد عظیم کرسنت و استات اویل و توتال و اختلاس شهرام جزایری دستاورد دولت خاتمی فتنه گر بود.
Iran, Islamic Republic of
و ایضا بدهی های بسیار سنگین خارجی ...
استقراض خارجی در دولت هاشمی و خاتمی
Iran, Islamic Republic of
50 میلیارد دلار بدهی های خارجی دولت هاشمی و خاتمی در دولت نهم و دهم پرداخت شد.
Iran, Islamic Republic of
حامد جان جالب است كه عقل طرفداران احمدي نژاد هم مانند هاله نور است
بهنام مجیدی
آیت‌ الله سیدجعفر شبیری زنجانی(برادر آیت الله شبیری زنجانی مرجع تقلید): آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله شبیری خیلی با هم صمیمی هستند. آیت‌الله شبیری معتقدند که تضعیف این نظام و تضعیف رهبری جایز نیست. این اعتقاد ایشان هست اما همان‌طور که آیت‌الله گلپایگانی اگر مطلبی داشتند محرمانه به امام(ره) نامه می‌نوشتند، اخوی هم همین‌طور، گاهی خصوصی مطالب را برای ایشان می‌نویسند. یک‌بار سر مسأله‌ای با اخوی صحبت می‌کردم، اخوی قریب به این مضمون گفتند که ایشان (آیت‌الله خامنه‌ای) خیلی بزرگواری دارند و عدالت ایشان بسیار مناسب است http://farsi.khamenei.ir/others-memory?id=12554
امير
Iran, Islamic Republic of
اقاي خاتمي اگر قرار باشه همين حالا هم كانديد بشوند بالاي سي ميليون راي خواهند داشت و ركورد اراي رياست جمهوري پس از انقلاب را خواهند شكست.
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
مردم با تکرار میکنم خاتمی به روز سیاه نشستن مسبب مشکلات اقتصادی امروز کشور ایشان است .
Iran, Islamic Republic of
شما بهتر است نگاهی به آمارهای اقتصادی در سال 84 بکنی و ببینی که وضعیت اقتصادی کشور چگونه بوده و احمدی نژاد چه چیزی را تحویل گرفت و چه چیزی را در سال 92 تحویل داد
مهران
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دلار را با نرخ 3000 تومان در سال 92 تحویل داد و حالا دولت مورد حمایت خاتمی به 5 برابر یعنی حدود 15000 تومان افزایش داد.
عجب توهمی زدی بالای سی کم نگفتی
Iran, Islamic Republic of
بزک نمیر بهار میاد خاتمی دیگرنمیاد
United Arab Emirates
خدایا شخصی با جنمی را بر دولت بعدی ما مستقر کن تا حق سران فتنه به خصوص شیخ اصلاحات را کف دستشون بزاره و خیانتشان را به آرمان انقلاب و ایران قدرتمند را بی جواب نزاره
علی
Iran, Islamic Republic of
هنوز رای مردم و هوشیار تهران به لیست اصلاح طلبان فراموش نکرده ایم.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در شورای شهر و مجلس بسیار منفعل و ضعیف عمل کرده اند و امیدها را ناامید کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
...
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
چه خبرتونه
چه خبر تونه (لطفا با لحن احمدی نژادی بخونید)
Iran, Islamic Republic of
جهان، از اینکه نظرات مخالف تفکر خود را سانسور می کنی ، فقط بی اعتمادی نسبت به سایت خود که مدعی اصولگرایی است بوجود می آوری واز طرفی موجب گمراهی عده ای می شوی که با خواندن نظرات یک سویه فکر میکنند در جامعه همه مثل تفکرحاکم بر سایت جهان فکر میکنند ووقت ازمون انتخابات که می شود متوجه می شوند اکثریت مردم طور دیگری فکر میکنند.
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
بفکر مردم باشید کمر تموم مردم زیر بار گرانی له شده باز هم یه بهونه گیر نیارید برا کل کل کردن .این کلام از کیست : ؟ شکم گرسنه ایمان نداره .جلو دزدیها رو بگیرید عوض اینکه وقت وسرمایه ی مردم رو صرف بحث با هم کنین
سعیدرهنی باهر
Iran, Islamic Republic of
...
جانباز
Germany
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
زمان طرح این موضوعات حالا نیست بگذارید برای بعد از اربعین
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بی پایان بر سید محمد خاتمی / سلام بر روح پر فتوح هاشمی رفسنجانی /
جهت استحضار جهان نیوز ؛؛ اکثریت قاطع ملت ایران مشتاق بازگشت سید محمد خاتمی به جایگاه ریاست جمهوری هستند ؛سید محمد خاتمی به هر مسندی تکیه بزند به ان مسند ابرو و محبوبیت میدهد/
اگر شجاعت دارید یک نظرسنجی پیامکی ۲۴ساعته در سایت قرار دهید تا نظر ملت را بدانید/
البته شما بهتر از همه به اقبال مردم از شیخ اصلاحات مطلع هستید که به هر بهانه ای ایشان را تخریب میکنید/ باز هم بیاد اورید دوم خرداد ۷۶ !!!!!!!!!!!!!
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
کاش فرصتی پیش می آمد تا خاتمی و احمدی نژاد با هم رقابت کنند تا بفهمید خاتمی آنقدرها هم که فکر می کنید طرفدار نداره
همین قدر بگویم که در سال ۸۴ با اینکه احمدی نژاد در ایران ناشناخته بود با هاشمی رقابت کرد هاشمی در آن زمان شناخته شده ترین شخصیت در ایران و جهان بود ولی ۱۰ میلیون رای آورد و احمدی نژاد گمنام ۱۷ میلیون
حالا خودتان حساب کنید تا از توهم در آیید
Iran, Islamic Republic of
...
در افکار خود مغروق باش.
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بعد از فتنه 88 به مهره سوخته تبدیل شد و پایگاه اجتماعی خود را از دست داد.
Iran, Islamic Republic of
اگر مهره سوخته بود شما اینقدر به او اهمیت نمی دادید
Germany
دوست عزیز اگر جناب آقای خاتمی ،آن سید بزرگوار ومظلوم مهره سوخته بود چرا اینقدر از ایشون واهمه وترس دارید؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر اينطور بود كه از حتي عكس او نمي ترسيديد!
ننگ بر فتنه گر.
Iran, Islamic Republic of
ما هیچ اهمیتی برای خاتمی و سران فتنه قائل نیستیم...
Iran, Islamic Republic of
به هر حال اقای شبیری یک اشتباه و خبط سیاسی کرده و اقای یزدی یک تذکر و یاد اوری به ایشان داده اند حالا بعضی ها دنبال چی هستند هیاهو راه اندخته اند شما که نقد پیامبر و امام زمان را روا می دارید .
Iran, Islamic Republic of
کیهان هم تیتر زده بود که: اصلاح طلبان تا دیروز می گفتند تقلید کار میمون است حالا نگران شان مرجعیت شده اند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنظرم باید با بن سلمان بطور جدی برخورد شود خاشق چی مظلوم بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا خود آقا ، حضرت صاحب الامر روحی لمقدمه الفداء ظهور نفرمایند این صحبت ها باقی خواهد بود....
Iran, Islamic Republic of
باز گشت خاتمی بهانه نیست .
اجرای پروژه اختلاف بین علما و علی الخصوص مراجع تقلید هدف غایی است .
ali
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اولا اگر بحث حوزوی بود چرا نامه سرگشاده.
دوم اینکه خاتمی, موسوی و کروبی خائن... لااقل در یک دادگاه علنی محاکمه شون می کردن تا مردم بدونن خیانت ابشان چی بوده و تکلیف شان روشن می شد. تازه صدا و سیما هم بجای 9 سال تبلغات علیه این آقایان و رفتار غیر اخلاقی و انواع تهمت ها, به درس اخلاق ادامه می داد در این صورت مردم هم بیشتر به اصولگراها علاقه مند می شدند و آقایان هم ترسی از اسم خاتمی و موسوی و کروبی و ... نداشتند.......