سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

صدای‌صلح در اربعین طنین انداز می شود

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 649102
کارگردان مستند برگزیده «صدای صلح» که به بررسی رویداد اربعین حسینی و تأثیرات آن از نگاه زائران اروپایی و امریکایی می‌پردازد، از پخش این مستند در روز اربعین خبر داد.
صدای‌صلح در اربعین طنین انداز می شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیدمجتبی خیام الحسینی تهیه‌کننده و کارگردان مستند «صدای صلح» گفت: با توجه به تولیدات سال‌های گذشته گروه فرهنگی‌هنری «رهوا» در مراسم اربعین و همچنین تولیداتی که همکاران مستندساز در این حوزه انجام داده بودند، دغدغه گروه ما رسیدن به یک طرح نو به دور از کلیشه‌ها و با تاثیرگذاری مناسب به خصوص برای مخاطبان غیرایرانی بود.

چرا که هرسال تعداد زائران اربعین از کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر می‌شود و این فرصت بسیار خوبی برای معرفی رویداد بزرگ اربعین است.

وی افزود: بر این اساس پژوهش گسترده‌ای آغاز شد و آثار بسیاری از نویسندگان و صاحب نظران این حوزه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در اربعین ۹۵ مرحله اول تصویربرداری مستند «صدای صلح» کلید خورد.

خیام الحسینی ادامه داد: در سال ۹۶ طرح مستند به گروه مستند شبکه افق پیشنهاد شد و مورد استقبال مسئولان آن قرار گرفت و قرار شد این فیلم برای شبکه افق تهیه و تولید شود.

این مستندساز خاطرنشان کرد: نظر به طرحی که مدنظر ما بود، ادامه تولید این مستند در اربعین ۹۶ با دو گروه تصویربرداری در مسیرهای متفرقه نجف به کربلا انجام گرفت تا محتوای بهترو عمیق‌تری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تدوین و صداگذاری مستند «صدای صلح» در سال ۹۷ انجام گرفت و هم اکنون این مستند آماده پخش از تلویزیون است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سه‌شنبه هشتم آبان‌ماه مصادف با اربعین حسینی ساعت ۱۹ از شبکه افق پخش می‌شود.

خیام الحسینی یادآور شد: اکثر مصاحبه‌های استفاده شده در این مستند با زائران کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی گرفته شده که هماهنگی و انجام مصاحبه با آنها به علت حضور محدود این افراد در پیاده‌روی اربعین و شرایط امنیتی خاصی که برای آن‌ها وجود داشت از سختی‌های تولید این مستند در اربعین ۹۵ بود.

این مستندساز عنوان کرد: در مستند «صدای صلح» سعی کردیم رویداد عظیم اربعین و میزان تاثیرگذاری آن برای زائران کشورهای مختلف را عمیق‌تر بررسی کنیم و همچنین به رویکرد رسانه‌های خارجی به خصوص بی‌بی‌سی فارسی بیشتر بپردازیم.

وی اظهار داشت: به منظور غنی‌تر شدن محتوای اثر در روایت مستند «صدای صلح» از نظرات آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری نیز استفاده کردیم. ضمن اینکه ما به صورتی برنامه‌ریزی کردیم که امکان اکران این مستند در خارج از کشور نیز وجود داشته باشد که خوشبختانه امسال توسط کانون توحید لندن در شهرهای مختلف اروپایی اکران شد. این مستند، در چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین که از ۲۵ کشور در آن شرکت داشتند، موفق به کسب مقام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *