سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۸

کشورهای اروپایی نمی‌خواهند میزبان دفتر دور زدن تحریم آمریکا باشند

يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۳
کد مطلب: 649001
یورونیوز می‌گوید کشورهای اروپایی حاضر نیستند دفتر مربوط به مکانیسم «مبادله نفت ایران با کالا» را میزبانی کنند.
کشورهای اروپایی نمی‌خواهند میزبان دفتر دور زدن تحریم آمریکا باشند
به گزارش جهان نيوز، یورونیوز در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا برای متقاعد ساختن ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای به رغم خروج آمریکا، مکانیسمی را پیش‌بینی کرده که می‌باید امکان تجارت و داد و ستد بازرگانی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را فراهم کند. ایران بتواند نفت صادر کند و اتحادیه اروپا نیز پول نفت خریداری‌شده را با دادن کالا و خدمات بپردازد. 

اما تصویب چنین مکانیسمی از منظر حقوقی با اجرایی شدن آن یکی نیست. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در عین حال به خبرنگار رویترز گفته‌اند که اجرا کردن این راهکار زمان‌بر است و می‌تواند چندین ماه طول بکشد.

یورونیوز می‌افزاید: یکی از مشکلات اجرا کردن چنین مکانیسمی گشایش یک دفتر در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. همین خبرگزاری در ادامه گزارش خود می‌نویسد که هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا حاضر نیستند چنین دفتری در خاک آن‌ها ایجاد شود. آن‌ها از آن واهمه دارند که گشایش چنین دفتری در یک کشور خاص مجازات‌های آمریکا را در پی داشته باشد.

یادآور می‌شود خبرگزاری رویترز اخیراً در گزارشی اعلام کرد کانال مالی یا ساز و کار اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت پول اقلام صادراتی ایران به اروپا با هدف عبور از تحریم‌های آمریکا، تا سیزدهم آبان به شکل «نمادین» آماده می‌شود اما عملیاتی شدن آن تا اوایل زمستان سال جاری طول می‌کشد.

سیزدهم آبان موعد آغاز تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران است که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای موسوم به برجام، مجدداً برقرار می‌شود.

وقت‌کشی و پشت‌هم‌اندازی اروپا در حالی است که آمریکا هفت ماه پیش از برجام خارج شده و اروپا هفت ماه برای مقابله یا دور زدن تحریم‌های آمریکا فرصت داشته است.

نکته تأسف‌بار اینکه اروپا برای همین وعده نسیه دو شرط گذاشته و خواستار تصویب باقی‌مانده ملحقات FATF توسط ایران و همچنین امکان گشایش دفتری سیاسی در تهران است؛ موضوعی که پیش از این از سوی برخی مقامات اروپایی، اقدامی ضروری برای حمایت از مخالفان در داخل ایران عنوان شده است!

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس بااين وجود ديگه گرين كارت هم نميدن عجب حقه باز هاي هستند پس اينهمه اقا زاده اماده رفتن به ديار فرنگ چكار بكنند
Netherlands
...
Iran, Islamic Republic of
واقع قبل از تحریم های ایران نمی دانستم که اتحادیه اروپا اینقدر در برابر آمریکا ذلیل است.
United States
اروپا عاشق چشم و ابروی ما نیست، هیچ کشوری دیگری هم در شرق و غرب عالم عاشق چشم و ابروی ما نیست! خدا می داند کی مسئولین می خواهند این مسئله را درک کنند. صحبت از منافع شرکت های چند ملیتی است. سیاست و همه ی اسباب بازی هایش صرفا ابزاری هستند برای تامین این منافع. فعلا هم حکم به معطل کردن ایران داده اند تا با خیال راحت و با کسب بیشترین امتیاز ممکن، ضررشان را به حداقل برسانند. FATF هم چاه بزرگی است که در حال افتادن در آن هستیم، اما کو گوش شنوا. هیچ وقت فراموش نمیکنم که بعد از برجام، بانک ها در یک کشور غرب اروپا اقدام به بستن حساب بانکی چند نفر از دانشجویان ایرانی کردند! وقتی به سفیر پر ادعای ایران شکایت بردیم، ایشان به جای حل مشکل گفتند که چاره ای نیست، حساب های ما را هم بسته اند! البته در این مدت چقدر هم قمپز ایجاد برقراری پرواز مستقیم تهران به آن کشور اروپایی را درکردند که طبیعتا هیچ وقت عملی نشد!
Iran, Islamic Republic of
سیزدهم آبان ماه یوم الله است ، مرگ بر آمریکا ، وعده دیدار ما مراسم مبارزه با استکبار جهانی ، مرگ بر آمریکا .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پس این همه وعده و وعیدی که اروپایی ها به ایران می دادند چی شد؟؟؟ واقعا ایران را سر کار گذاشتن. این اروپایی ها همیشه پیرو سیاست های آمریکا هستند.
Iran, Islamic Republic of
بله به کشورهای خودشون فکر میکنن نمیخوان بخاطر یه کشور آسیایی روابطشون با پیشرفته ترین کشور دنیا رو قطع کنن
Denmark
برجام هم همین بود گفتند شما تعهدات را انجام بدهید بعد ما انجام می دیم .دیدیم که هیچ کاری انجام نداه اند . اورپا دارد از ما زمان می گیرد بدون هیچ گونه امتیازی .انها دنبال حرف ترامپ هستند که گفته بود چند ماه صبر کنید ایران از بین خواهد رفت .شش ماه است که امریکا از برجام خارج شده مسئولین باور کنید اروپا هیچ کاری برای شما نمیکند.برگردید به نظر رهبری که فرمود اورپا هم هیچ کاری برای ما انجام نمی دهد.