کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سازمان بهزیستی خبر داد

ارائه ویلچر به زائران اربعین از سوی بهزیستی

5 آبان 1397 ساعت 8:22

معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی از استقرار موکب‌های سازمان بهزیستی در مسیر زائران اربعین حسینی در داخل مرز ایران و بین مسیر نجف و کربلا برای ارائه لوازم کمک توان‌بخشی مانند ویلچر به توان‌یابان خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه هرساله همزمان با اربعین حسینی و حضور زوار، موکب‌های سازمان بهزیستی در داخل مرز ایران و نقطه صفر مرزی در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه مستقر می‌شوند، گفت: امسال به دلیل باز نبودن مرز قصرشیرین این موکب در استان کرمانشاه مستقر نشده اند اما در استان خوزستان، در مرز چزابه و شلمچه این موکب‌ها مشغول ارائه خدمات به زائران هستند.

وی با اشاره به جزئیات خدمات ارائه شده به زائران اظهار کرد: وسایلی نظیر ویلچر، عصا، واکر، وسایل تعمیر سمعک و سایر لوازم توانبخشی به افراد کم توان ارائه می‌شود. همچنین اورژانس اجتماعی نیز برای مداخله در مواقع ضروری در این مناطق مستقر شده است.

معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه امسال در کنار موکب‌های مستقر در ایران، سه موکب نیز بین نجف و کربلا استقرار یافته‌اند، تصریح کرد: این موکب‌ها از طرف استان‌های کرمانشاه، فارس و تهران هستند. طی چند روز گذشته نیز به شکل حضوری از این موکب‌ها بازدید کرده و در جریان ارائه خدمات آنها قرار گرفتم تا ارائه خدمات به مردم به بهترین شکل انجام شود.

به گفته نحوی‌نژاد، یک موکب هم نزدیک مرکز کرمانشاه برای برگشت زائرین به ایران پیش بینی شده است و به طورکلی این مراکز ضمن اطعام، آموزش‌های فرهنگی و کمک توان بخشی، فراهم کردن فضای استراحت و نمازخانه برای زائرین را بر عهده دارند.

وی افزود: وسایل کمک توان‌بخشی به شکل امانی و برای رفع نیاز مقطعی در اختیار زائران متقاضی قرار می‌گیرد.
 


کد مطلب: 648859

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/648859/ارائه-ویلچر-زائران-اربعین-سوی-بهزیستی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com