جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

عدم حضور «چمران» در شورا بهانه است

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 648802
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا مخالفت با شهردار شدن هاشمی برای عدم ورود چمران به شوراست؟»، گفت: عدم حضور چمران در شورا بهانه است عده‌ای همان اشتباه دوره اصلاحات را دوباره تکرار می‌کنند.
عدم حضور «چمران» در شورا بهانه است
به گزارش جهان نيوز، پس از کش و قوس‌های فراوان و پیگیری‌هایی که از سوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص استثنا شدن محمدعلی افشانی شهردار تهران در قانون منع به کارگیری بازنشستگان صورت گرفت ولی نهایتاً مجلس رأی به رفتن افشانی از شهرداری تهران به دلیل بازنشستگی داد.

در حال حاضر شهر تهران در یک سال گذشته دو شهردار (محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی) را به خود دیده است و دو نفر نیز (مصطفی سلیمی و حسینی مکارم) به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شدند و  شورای پنجم  رکورد جدیدی در انتخاب شهردار و سرپرست برای پایتخت ایران ثبت کرد.

در حال حاضر شورای پنجم باید به دنبال انتخاب شهرداری دیگر باشد که در این خصوص گزینه‌هایی نیز از سوی بعضی از اعضای شورای شهر تهران برای شهرداری معرفی شدند که از جمله آنها (محسن هاشمی، پیروز حناچی، جواد امام، سید کامل تقوی‌نژاد، مناف هاشمی، واعظ مهدوی و علی ‌اصغر مونسان) است. 

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با  فارس، درباره گزینه‌های شهرداری تهران اظهار داشت: گزینه‌های مطرح شده در بعضی از محافل عنوان شدند و ممکن است اعضا، افراد جدیدی را برای سمت شهرداری تهران پیشنهاد دهند؛ در حال حاضر این گزینه‌های مطرح شده به این معناست که فعلاً این افراد را برای شهرداری تهران می‌توانیم بررسی کنیم. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور محسن هاشمی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران، گفت: هاشمی گزینه اصلی بنده برای شهرداری است و البته اعضای شورا می‌توانند گزینه‌های خود را برای این سمت معرفی کنند. 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بعضی از اعضای شورا اعلام کردند که اجازه نخواهیم داد شهردار از شورا انتخاب شود، گفت: اعضای شورا نمی‌توانند اجازه بدهند بلکه باید بگویند رأی نمی‌دهیم؛ اجازه دست جمع شوراست و اکثریت اگر رأی دادند هاشمی شهردار می‌شود، اگر هم رأی ندادند هاشمی به کار خود ادامه خواهد داد.

علیخانی افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد از نظرسنجی‌ها هاشمی را به عنوان شهردار انتخاب کردند و توقع مردم هم این است و اگر هاشمی به عنوان شهردار انتخاب شود ثباتی در شهر اتفاق خواهد افتاد چرا که هاشمی سوار بر کار است و سال‌ها در شهرداری تهران فعالیت داشته و دیگر نیاز نیست فرد جدیدی به مجموعه شهرداری اضافه شود و اطلاعات جذب کند و این اقدام زمان‌بر است.

وی با اشاره به اینکه هاشمی بر مشکلات واقف است، گفت: بنابراین می‌تواند به حل مشکلات سرعت دهد و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. 

فرصت‌های از دست رفته جبران شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تغییر مدیریت موجب فرصت‌سوزی در شهر شده است، گفت: اگر انتخاب درستی صورت بگیرد فرصت‌هایی که از دست داده‌ایم هم جبران خواهد شد.

اشتباه دوران اصلاحات را تکرار می‌کنند

علیخانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مخالفت با شهردار شدن هاشمی برای عدم ورود چمران به شورا است، گفت: آقای چمران بهانه است عده‌ای اشتباهی که در دوران اصلاحات انجام دادند و مخالفت‌هایی که با حضور آیت‌الله هاشمی می‌کردند یک روزی متوجه این اشتباه شدند و در حال حاضر آن اشتباه را دوباره تکرار می‌کنند. 


شهردار باید از حزب ما باشد

وی گفت: اینکه نگاه این باشد که شهردار باید از حزب ما باشد کاری پیش نمی‌رود ؛ منافع مردم و شهر را باید در نظر بگیریم در حال حاضر تهران دچار مشکلات زیادی است که مهمترین آن حمل‌ونقل و آلودگی هواست و هاشمی برای این دو معضل برنامه‌های خوبی دارد و ما شاهد آن برنامه‌ها نیز بوده‌ایم. 

علیخانی گفت: نگاه بنده در خصوص انتخاب شهردار سیاسی نیست، نگاه بنده این است که در پایان کارمان در شورا مردم از ما کارنامه می‌خواهند و اگر امروز ما این حرف‌ها را نزنیم می‌گویند نمی‌فهمیدند و ما این حرف‌ها را می‌زنیم که در تاریخ ثبت شود. با اینکه مطالبات مردم را بعضی‌ها می‌دانند ولی مخالفت می‌کنند. ممکن است در آینده هم هاشمی شهردار نشود ولی دلیل نمی‌شود که حرف حق را نزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *