پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
اینترسپت:

امارات بن سلمان را در مخمصه انداخت و فرار کرد

پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 648708
سایت آمریکایی "اینترسپت" فاش کرد که دولت امارات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را در مخمصه انداخت و بعد از به قتل رسیدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی فرار کرد.
امارات بن سلمان را در مخمصه انداخت و فرار کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سایت اینترسپت در گزارش خود آورده است: درپی قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، دولت امارات موفق شد تا از پیگرد جان سالم بدر ببرد و به فعالیت های خود در واشنگتن ادامه دهد؛ به گونه ای که انگار هیچ چیزی روی نداده است.

این درحالی است که دولت عربستان به خاطر قتل خاشقجی مورد پیگرد و بازخواست جهانی قرار گرفته است.

سایت اینترسپت تبلیغات و تلاش های امارات در آمریکا را باعث بالارفتن جایگاه محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد و بستر سازی برای به تاج و تخت رساندن او در عربستان دانست و نوشت: دولت امارات بویژه یوسف العتیه سفیر این کشور در آمریکا برای ارتقای جایگاه بن سلمان به عنوان ولیعهد در عربستان تلاش کرد و کمپینی قدرتمند را در واشنگتن برای تغییر مسیر موروثی و انتقال قدرت در عربستان و معرفی بن سلمان به عنوان یک فرد اصلاح گرا مدیریت کرد.

این سایت افزود: اما العتیبه که مسئول ارتقای جایگاه بن سلمان و آماده کردن فضا برای تصدی تاج و تخت در آینده بود - درپی قتل خاشقجی و تکه تکه شدن بدن او توسط یک تیم 15 نفره سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به دستور سعود القحطانی مشاور ولیعهد- از پیگرد جان سالم بدر برد.

اینترسپت نوشت: زندگی همانند گذشته در جریان است و یوسف العتیبه سفیر امارات مراسمی را برای بینی برتزکر وزیر تجارت سابق آمریکا در دوره باراک اوباما به عنوان رئیس مرکز صلح کارنگی برگزارمی کند.

این سایت افزود: ضیافت‌های یوسف العتیبه در واشنگتن مشهور است و بخشی از تلاش امارات برای جلب حمایت در واشنگتن از طریق دوستی با نخبگان بسیار تاثیرگذار در واشنگتن انجام می شود.

به نوشته اینترسپت، حلقه محاصره محمد بن سلمان صاحب تاج و تخت آینده عربستان تنگ تر می شود زیرا شک و تردیدهایی درباره نقش احتمالی او در قتل خاشقجی از آغاز ماه جاری میلادی مطرح شده است. آیا بن سلمان خواهد توانست پرونده را به نفع خودش تمام کند؟ آیا پدرش می تواند او را به حاشیه براند؟ آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و از بیشترین حامیان بن سلمان می تواند از او دست بکشد؟ اینها سوالاتی است که ذهن کارشناسان را درخصوص عربستان به خود مشغول کرده است؛ عربستانی که از زمان حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا، بحرانی به میزان بحران خاشقجی را به خود ندیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *