پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مخالفت «اسلام آباد» با اعزام نیروی نظامی به یمن

پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 648665
وزیر امورخارجه پاکستان از مخالفت دولت این کشور برای اعزام نیروی نظامی به یمن خبر داد.
مخالفت «اسلام آباد» با اعزام نیروی نظامی به یمن
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه پاکستان از مخالفت دولت این کشور برای اعزام نیروی نظامی به یمن خبر داد.وی گفت: نظر پاکستان درباره جنگ یمن تغییر نکرده است و هیچ نیروی نظامی به این کشور اعزام نمی‌شود.

از سوی دیگر «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان با اشاره به بحران جاری در یمن اظهار داشت: اسلام‌آباد به دنبال نزدیک کردن کشورهای اسلامی به یکدیگر است بنابراین تلاش‌های تازه‌ای را برای پایان دادن به جنگ یمن انجام می‌دهد.

وی افزود: به دنبال میانجی‌گری میان دو طرف در جنگ یمن هستیم و اقدامات موثری را در این زمینه انجام خواهیم داد.چندی پیش «شفقت جلیل» معاون وزیر اطلاع رسانی پاکستان که به نمایندگی از این کشور در کنفرانس کشورهای عضو ائتلاف عربستان در «جده» شرکت کرده بود خواهان پایان دادن به جنگ یمن از طریق گفت و گوهای سیاسی شده بود.

وی افزود: آغاز مذاکرات سیاسی تنها راه حل برقراری امنیت پایدار در یمن است.
از سوی دیگر «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن از نخست وزیر پاکستان خواست تا وی یا نماینده‌ آن به منظور  رایزنی درخصوص تلاش‌های صورت گرفته برای صلح به یمن سفر کند و از نزدیک آنچه که در این کشور رخ می‌دهد را دنبال کند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که مجلس سنا و مجلس ملی پاکستان بر بی‌طرفانه بودن این کشور در مسئله یمن تأکید دارند.

درخواست مجدد عربستان از پاکستان برای شرکت در جنگ یمن در حالی مطرح می‌گردد که اکثریت مردم پاکستان به سیاستهای عربستان سعودی و متحدان این کشور به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص بحران یمن انتقاد می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *