چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

از کوره در رفتن کُره‌ای‌ها چقدر زیاد شده؟

پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 648639
آمار منتشر شده نشان می‌دهد عصبانیت انفجاری و نداشتن کنترل بر روی خشم باعث شده کره‌ای‌ها بیش از پیش به سوی قتل پیش بروند.
از کوره در رفتن کُره‌ای‌ها چقدر زیاد شده؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کنترل خشم واژه ای است که مقالات زیادی درباره آن نگاشته شده اما یک بررسی آماری در کره جنوبی نشان می‌دهد شمار زیادی از کره‌ای‌ها به اصطلاح هر روز بیشتر از کوره در می‌روند و وحشتناک‌تر اینکه تقریبا هر روز یک نفر به دست کسی که کنترل خود را از دست داده، کشته می‌شود.

بر اساس آمار منتشره توسط "آژانس پلیس ملی" کره جنوبی 401 مورد قتل از 914 موردی که سال گذشته میلادی ثبت شد (43.9 درصد) در نتیجه خشم و عصبانیت بوده است. از این تعداد 357 مورد قتل ما حصل از دست دادن سریع کنترل بوده و 44 مورد قتل دیگر در نتیجه خشمی که از قبل به مرور فرد در خود انباشته است.

موردی که اخیرا رسانه های کره‌ای آن را گزارش دادند قتل در یک کافی نت بود که در آن مظنون 29 ساله یک جوان 21 ساله که در این محل به صورت پاره وقت کار می کرد را با ضربات چاقو به قتل رساند. قاتل علت از کوره در فتن و نتیجه غمبار آن را "رفتار نامناسب" جوان مشغول به کار در کافی نت عنوان کرد.

فرد قاتل در این مورد گفته است پس از آنکه از خدمات ضعیف اینترنتی در کافی نت ناراضی بود با کافه دار وارد بحث و جدل و خواستار پس گرفتن هزار وُن پول خود می‌شود. او پس از این مشاجره به خانه خود در نزدیک کافی نت می رود و با یک چاقو باز می‌گردد و خشم او را به یک قاتل تبدیل می‌کند.

پلیس اعلام کرده است فرد چاقو به دست گفته پس از آنکه نتوانسته پول خود را پس بگیرد از کوره در می‌رود و خشم او منجر به قتل عمد می‌شود.در کره جنوبی روزانه شمار زیادی را می توان یافت که در مراکز روان‌شناسی و روان‌درمانی متمرکز بر کنترل خشم سعی دارند این رفتار خود را اصلاح کنند.

طبق آماری که منتشر شده، در سال گذشته میلادی پنج هزار و 986 نفر در مراکز روان‌درمان برای مدیریت خشم خود مراجعه کرده اند که با توجه به چهار هزار و 934 نفری که در سال 2013 مراجعه کرده بودند شاهد افزایش 21.3 درصدی هستیم.

در این آمار البته آقایان نسبت به خانم‌ها پیشتاز هستند آن هم با 82.5 درصد در کل. ذکر این نکته هم مهم است که بیشتر کسانی که خشم خود را نتوانستند کنترل کنند در دهه دوم زندگی خود هستند. جوانان 20 تا 29 ساله 34.1 درصد، کسانی که در دهه سوم زندگی خود به سر می‌برند 21.9 درصد و کسانی که 10 تا 19 سال دارند 18.4 درصد این آمار را تشکیل می‌دهند.

آمار تأمل برانگیز دیگری که "جئون سانگ-ونگ" روانشناس مستقر در بیمارستان سئول می‌گوید این است که حجم استرسی که شمار جوانان بیست و چند ساله و سی و چند ساله این روز‌ها متحمل می‌شوند به هیچ وجه با یک نسل قبل قابل مقایسه نیست.

"اوه سی-یئون" استاد دانشگاه سمیونگ هم معتقد است استرس انباشته شده و افسردگی در نتیجه عدم برقراری ارتباط با اعضای خانواده یا افراد دیگر می‌تواند به انفجار خشونت منتهی شود.

کره جنوبی از جمله کشورهایی است که بالا ترین آمار خودکشی را دارد. آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد کره جنوبی در میان 10 کشور اول از لحاظ آمار خودکشی قرار دارد.

علیرغم اینکه کره‌ای‌ها در آمد سرانه بالایی دارند (میانگین 30 هزار دلار) اما استرس، عصبانیت‌های انفجاری و خشونت‌های ناشی از افسردگی فردگردایی و درون گرایی منجر به افزایش آمار خودکشی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *