پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دولت ژاپن از آزادی خبرنگار ژاپنی در سوریه خبر داد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 648599
دولت ژاپن خبر داد یک خبرنگار این کشور سه سال بعد از اسارت در سوریه از سوی هیات تحریر الشام، آزاد شده و اکنون در ترکیه است.
دولت ژاپن از آزادی خبرنگار ژاپنی در سوریه خبر داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دولت ژاپن خبر داد یک خبرنگار آزاد این کشور که سه سال پیش در سوریه اسیر شده بود، آزاده شده است.

به نوشته روزنامه «آساهی شینمون»، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت که «جومپِی یاسودا» خبرنگار آزاد ۴۴ ساله ژاپنی سه سال بعد از اسارت در سوریه، اکنون در شهر «انتاکیه» در ترکیه است. 

شبکه خبری «بی.بی.سی» پیش از این به نقل از «یوشیهیده سوگا» دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن  گزارش داده بود که قطر به دولت ژاپن اطلاع داده «جومپِی یاسودا» اکنون در ترکیه است. قطر پیش از این نیز برای آزادی یک اسیر دیگر با معارضان سوری رایزنی کرده بود و در سال ۲۰۱۴ یک خبرنگار آمریکایی آزاد شد. 

یاسودا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ بعد از آنکه از ترکیه به سوریه سفر کرد بوسیله گروه «هیأت تحریر الشام» مرتبط با «القاعده» اسیر شده بود. تروریست‌ها بعد از به اسارت درآوردن این خبرنگار ژاپنی خواستار دریافت ۱۰ میلیون دلار برای آزادی وی شدند که دولت ژاپن از دادن آن امتناع کرده بود. 

دبیر دولت ژاپن پیشتر گفته بود، مقام‌های این کشور مطلع شده‌اند یک خبرنگار ژاپنی در یک کمپ مهاجران در شهر «انتاکیه» ترکیه در نزدیکی مرز «ادلب» است اما روز گذشته هویت وی صددرصد تایید نشده بود. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *