چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

خرمالو اعجاز میوه‌ها

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 648593
​مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به قیمت مناسبی که خرمالو در بازار دارد، کشاورزان نیز برای تولید این محصول رغبت بیشتری یافته‌اند.
خرمالو اعجاز میوه‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر با بیان اینکه در گیلان 2هزار و صد نفر در تولید خرمالو فعالیت دارند، گفت: برداشت خرمالو در استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود، باغداران استان امسال یک هزار و 950تن خرمالو به ارزش اقتصادی ۳۴ میلیارد ریال برداشت کنند.

وی افزود: بیشترین باغ خرمالوی استان در شهرستان لنگرود با سطح زیرکشتی در حدود 50هکتار واقع است و پس از آن بیشترین باغات خرمالوی گیلان در شهرستانهای تالش، آستارا و رودسر واقع است.

پارسافر با بیان اینکه امسال تولید خرمالو نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت مناسبی که این میوه دارد، کشاورزان نیز برای تولید این محصول رغبت بیشتری یافته‌اند، ضمن اینکه آب و هوای مناسب و افزایش سطح زیر کشت نیز از دلایل افزایش تولید خرمالوی امسال نسبت به سال گذشته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: برداشت خرمالو در گیلان از اوایل آبان شروع شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه 11درصد باغات خرمالوی کشور در گیلان واقع شده است، گفت: 7درصد خرمالوی کشور نیز در گیلان تولید می‌شود.پارسافر افزود: اغلب خرمالوی تولید شده در گیلان در بازارهای شهرستان‌ها به فروش می‌رسد و مقداری نیز به استان‌های همجوار می‌رود.

گفتنی است؛مصرف خرمالو علاوه بر پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی برای جلوگیری از بالا رفتن کلسترول، فشارخون، بیماری های کلیوی و پوستی مفید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *