جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

طمع سفیر آلمان به گنجینه موزه هنرهای معاصر!

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 648538
سفیر آلمان در تهران که قبلا نیز علاقه شدید خود به انتقال آثار موزه هنرهای معاصر تهران به آلمان را نشان داده بود، همچنان به آثار این موزه، چشم طمع دارد!
طمع سفیر آلمان به گنجینه موزه هنرهای معاصر!
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، حدود دو سال قبل بود که طرحی با عنوان واگذاری آثار موزه هنرهای تهران به کشورهای اروپایی و به طور خاص، آلمان کلید خورد. این طرح، در ظاهر یک حرکت فرهنگی برای نمایش آثار هنری موجود در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بود. اما از همان ابتدا، ماجرا رنگ و بویی مشکوک و حتی سیاسی یافت. به طوری که پای عناصر رژیم طاغوت هم به میان آمد و برخی رسانه‌های غربی مدعی شدند که آثار هنری موجود در این گنجینه، متعلق به خاندان شاه مخلوع ایران هستند! به طور مشخص، یکی از رسانه‌های آلمانی از این آثار با عنوان «گنجینه هنری فرح پهلوی» یاد کرد و بی‌بی‌سی نیز در گزارشی نوشت که این آثار متعلق به شهبانوی سابق ایران هستند و زمامدارانی که پس از پیروزی انقلاب در ایران روی کار آمدند، کمترین ارزشی برای این آثار قائل نشدند! این رسانه‌ها، به این ترتیب هم به تطهیر و تبلیغ خاندان پهلوی پرداختند و هم اینکه زمینه را برای سرقت این آثار فراهم نمودند.

با گذشت دو سال، سفیر آلمان در تهران نشان داد که همچنان به آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر چشم طمع دارد! کلور برشتولد، سفیر آلمان روز یکشنبه در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «ما حاضریم برای ارسال آثار موزه هنرهای معاصر به آلمان برخی از آثار فرهنگی و هنری‌مان را در تهران و به‌طور همزمان به نمایش بگذاریم.»  این درحالی است که دو سال قبل، هیچ ضمانتی برای انتقال آثار هنری مذکور نداشتند و در مقابل، برخی از عناصر حاضر در معاونت هنری وزارت ارشاد در آن زمان، پی‌گیر منتقل کردن آثار به آلمان بودند! پروژه‌ای که با افشاگری‌های کیهان و همچنین انتقادات برخی از هنرمندان و گروه‌های هنری و همچنین تغییر معاون هنری وزیر ارشاد، ناتمام ماند. اما سفیر آلمان در تهران، در دیدار اخیر خود با وزیر ارشاد باز هم این موضوع را مطرح کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *