چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۳۰
پاس گلی که جریان خاص به سعودی‌ها می‌دهند

آتش تهیه دشمن؛ کار ویژه آقای نایب رییس/ علی مطهری و خاشقجی

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۷
کد مطلب: 648461
چه چیزی را نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی همپای جمهوری اسلامی یافته که چنین قیاسی می‌کند؟! چطور نایب‌رییس قوه قانون‌گذاری کشور، ایران را با نظام پادشاهی فاقد دموکراسی مقایسه می‌کند که حکومتی و سلطنتی دیکتاتوری است؟!
آتش تهیه دشمن؛ کار ویژه آقای نایب رییس/ علی مطهری و خاشقجی
گروه سیاسی جهان نيوز: ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی بعد از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول تیتر اول خبرها در دو هفته اخیر بود و افراد بسیاری درباره این موضوع اظهار نظر کردند، در این میان اما نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در مقاله‌ای کوتاه اقدام به مقایسه قتل‌های زنجیره‌ای با قتل خاشقجی کرده و گفته بود که اگر رسانه‌های آزاد وجود داشتند، این قتل‌ها رخ نمی‌دادند، مطلبی که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ضدانقلاب و فضای مجازی داشت و فرصت برای قلم‌فرسایی علیه جمهوری اسلامی را در اختیار دشمن قرار داد.


هیزمی برای آتش دشمن
به گزارش جهان نيوز، آقای علی مطهری که در مطلبی با عنوان «معجزه رسانه» در روزنامه اعتماد نوشته به بازتاب موضوع قتل جمال خاشقجی اشاره کرده و آن را «معجزه رسانه‌های آزاد» دانست و تاکید کرد که «دیگر هیچ مقام سیاسی نمی‌توانست آن را پنهان کند یا پیگیری نکند،چون تبدیل به یک مطالبه جهانی شده بود.»

بر پایه گزارش صبح نو، مطهری در ادامه یادداشت خود با مقایسه بین پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در ایران و قتل جمال خاشقجی می‌گوید: «در مثال مناقشه نیست اما اگر در زمان قتل‌های زنجیره‌ای در ایران، ما رسانه‌های آزاد می‌داشتیم آن فجایع یا اتفاق نمی‌افتاد یا به آن شدت رخ نمی‌داد.» سپس در واکاوی علت این قتل آورده است: «ریشه قضیه آن است که وقتی چیزی را برای افرادی مقدس جلوه می‌دهند که برای حفظ آن از هر وسیله‌ای می‌توان استفاده کرد، چنین فجایعی که موجب سرافکندگی و شرمندگی بشریت است رخ می‌دهد»

و در انتها این جنایت را «اسباب سرشکستگی و بی‌آبرویی جامعه مسلمانان نزد جامعه جهانی» خوانده است.
یادداشت علی مطهری نایب رییس مجلس در بحبوحه توجه جهانی به ریاض و قضیه خاشقجی سبب شد تا هشتگ #قتل‌های_زنجیره‌ای در توییتر و فضای مجازی راه افتاده، عاملان دشمنان انقلاب و کاربران ضد جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی تلاش کنند با پیش کشیدن موضوع قتل‌های زنجیره‌ای در دولت اصلاحات به قیاس آن‌ها با سلاخی جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان بپردازند.

قیاس نادرست قتل‌های زنجیره‌ای دهه‌70 ‌ایران و قتل خاشقجی
یادداشت علی مطهری اما حاوی اشتباهات بزرگی است که می‌توان تنها با گذری بر تاریخ و ارائه مستنداتی آن را رد کرد، در ابتدا به قیاس نادرست قتل‌های زنجیره‌ای دهه 70 ایران و قتل خاشقجی بپردازیم.

ایران پیشرو در شناسایی مجرمان
ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در اواخر آبان‌ماه سال‌1377 و به‌دنبال قتل داریوش فروهر و همسرش آغاز شد و متعاقب آن سه قتل دیگر صورت گرفت كه اذهان عمومی را متوجه خود ساخت و این حادثه در محافل رسانه‌ای به قتل‌های زنجیره‌ای موسوم شد. به‌دنبال آن ریاست جمهوری وقت (آقای خاتمی) دستور تشكیل كمیته ویژه‌ای را با حضور وزیر اطلاعات وكشور صادر کرد تا این حادثه را مورد بررسی قرار دهند. این كمیته پس از بررسی‌های تخصصی با صدور اعلامیه‌ای برخی نتایج تحقیقات خود از جمله اقدامات صورت گرفته، سرنخ‌های به‌دست آمده، افراد دستگیر شده و... را به‌اطلاع عموم رساند، با شناسایی عوامل این حركت مشخص شد تعداد معدودی از عناصر خود‌سر وزارت اطلاعات در آن نقش داشته‌اند و وزارت اطلاعات با شهامت و صداقت این مسأله را با صدور اعلامیه‌ای به اطلاع عموم مردم رساند. همچنین مقام معظم رهبری در واكنش به این جریان و در راستای مدیریت بحران پدید آمده، ضمن محکوم کردن این حادثه دستور پیگیری و برخورد قاطع و هوشیارانه با عاملان این حادثه را به رییس‌جمهوری و مسوولان وزارت اطلاعات دادند و با حمایت از مجموعه وزارت اطلاعات و جداسازی عناصر خودسر این مجموعه با افراد متعهد و خدمتگزار نظام توطئه دشمن را خنثی کردند. آنچه در ایران روی داد که البته دولت هم در آن دخیل نبود، توسط رسانه‌های داخلی پیگیری شد، بدون تأثیر از فشار خارجی درباره آن در محیط سیاسی کشور سخن گفتند، مسوولان راجع به آن گفت‌وگو کردند، در مجلس درباره آن نظر داده شد و مطابق قانون اساسی کشور با آن برخورد شد.

رسانه‌های سلطنتی عربستان
در این میان نگاهی به روند قتل خاشقجی نشان می‌دهد که قاتل عامل خود حکومت بود و در یکی از مراکز حکومتی آل‌سعود هم این اتفاق روی داد و در برابر اوج فشار بین‌المللی ۱۷‌روز به دروغ گفت که خاشقجی از کنسولگری خارج شده است! سپس مجبور به اعتراف درباره کشته شدن خاشقجی شد. در سراسر 21‌روز گذشته یک خط روایت از رسانه‌های عربستان سعودی نمی‌توان یافت که چیزی جز حرف پادشاهان آن کشور باشد. وقتی فرزند پادشاه انکار کرد آن‌ها هم انکار کردند، وقتی گفت: از کنسولگری خارج شده، آن‌ها هم عیناً همان را نقل کردند و عجیب اینکه وقتی قتل را پذیرفت آن‌ها هم پذیرفتند.

مقایسه سلطنت عربستان و حکومت جمهوری اسلامی
در بخش دیگری از یادداشت نایب‌رییس مجلس، قیاس بین سلطنت و حکومت جمهوری اسلامی است و اینکه مقدس جلوه دادن هر دو غلط است، حال آنکه قانون این حکومت قانون شرع مقدس اسلام است و حضرت امام«ره» ماهیت جمهوری اسلامی را احکام و اصول اسلام و آموزه‌های قرآنی می‌دانند. جمهوری را شکل و قالب و روح و محتوای آن را اسلام! اما اسلام ناب، نه اسلام تحجر و واپسگرا و دگم! اسلامی همه‌جانبه، نه تک‌بعدی! اسلامی که برای مردم و آراء آنان ارزش قائل است. نه اسلامی که سیاست را به معنای دروغ و ریا و خودکامگی و دیکتاتوری و... دریافت کرده! در عربستان وهابی که مخالف جرأت بیان کلامی علیه حکومت ندارد، چه چیزی را نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی همپای جمهوری اسلامی یافته که چنین قیاسی می‌کند؟! چطور نایب‌رییس قوه قانون‌گذاری کشور، ایران را با نظام پادشاهی فاقد دموکراسی مقایسه می‌کند که حکومتی و سلطنتی دیکتاتوری است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً موضوع قتل خاشقچی بیش از این که نشان دهنده قدرت رسانه‌های آزاد باشه، نشان دهنده انحصار فضای رسانه‌ای و قدرت رسانه‌های وابسته به مراکز قدرت و ثروت هست که وقتی تصمیم می‌گیرن یک موضوع رو در دستور روز رسانه‌های دنیا قرار بدن، این کار رو انجام می‌دن و الا همین چند وقت پیش که شیخ نمر باقر النمر در عربستان به جرم مخالفت سیاسی با نظام پادشاهی عربستان اعدام شد، چرا همین رسانه‌های به اصطلاح آزاد این موضوع را تبدیل به یک مطالبه جهانی نکردند؟!
Iran, Islamic Republic of
احسنت.کودکان یمنی که در اتوبوس توسط بمباران کشته شدند ،مهمترند یا یک نفر ؟!
Canada
قتلهای زنجیره ای در دوره و دولت خاتمی رخ داد و او باید پاسخگو باشه حالا چرا شما دستپاچه شدین؟
هر کس که نداند که نداندکه نداند در جهل مرکب ابد دهر بماند
ali
Iran, Islamic Republic of
مشابه این مقاله و تحلیل در روزهای قبل نیز در این سایت نوشته شده است و خوشبختانه کامنت ها نشان از مقبولیت سخنان اقای مطهری بوده است . قبول کنید معجزه رسانه حداقلش در مبحث املاک نجومی فیش های نجومی خودرو و دلار و حتی موضوعات جدید همانند اربعین را در فضای مجازی و روزنامه ها مشاهده کردید .لازم است به دور از نگاه حزبی به تحلیل مسائل بپردازید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این مقاله برای برداشتن بار انتقاد افکار عمومی جهان از روی عربستان بود . و تصادفی هم نیست بلکه با برنامه قبلی و هدف خاص این تصمیم گرفته شده است .
آقای مطهری چرا جنایات رژیم وهابی را در پرورش تروریسم پیگیری نمی کند .
چرا وقتی عربستان می گوید جنگ را به داخل ایران می کشیم از نظر حقوق بین الملل پیگیری نمی کند .
چرا جنایان عربستان در یمن و بحرین را پیگیری نمی کند .
چرا به شهادت رساندن حجاج بی گناه ایرانی در دو مقطع در محاکم بین المللی پیگیری نمی کند
جنایات این رژریم در جنایات و قتل های انسان های بیگناه در سوریه و عراق بدست داعش که دست پرورده عربستان پیگیری نمی کند .
حتی حادثه 11 سپتامبر که توسط تروریست های وهابی انجام گرفت برای افکار عمومی زنده نمی کند .
هدف از این مقاله تعمدا برای تغییر فشار افکار عمومی به سوی ایران است .وبس
Iran, Islamic Republic of
چیزی که قابل هضم نیست ،اینه که چرا این اقا هرگز برای مشکلات عمده مردم در موضوعات اقتصادی دست به قلم نمیشود؟هرگز دغدغه شفاف سازی حقوق مدیر ومسئول ونماینده مجلس رو نداره ! فقط این موقعها که میرسه ،فیلش یاد هندوستان میکنه ورگ غیرت عدالت طلبیش میزنه بیرون !
سرور
Iran, Islamic Republic of
دلار 4200 تومانی همه چیز را هضم می کند!
Iran, Islamic Republic of
...
Mehdi
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اين اقايون در تصور هستند كه مملكت را فتح كرده اند و حتي الفبا سياست هم نمي دانند پس فكر ميكنند صاحب كشور هستند در صورتيك بايد درك كنيد مردم اجازه دادند شما نماينده بشي
Iran, Islamic Republic of
خاشقجي را رها كن فكري بحال ما كن بسته حمايتيون كو ؟ توان توزيع نداريد فرا فكني ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
این علی مطهری تا حالا برای مردم چه کار مثبتی انجام داده است؟!

هیچ هیچ هیچ
Iran, Islamic Republic of
نفوذ دشمنان به بیت آقای منتظری رو یادتونه؟! الان پروژه های نفوذ حرفه ای تر شده
حامد
Iran, Islamic Republic of
...÷
Iran, Islamic Republic of
چرا براي ازادي مرزبانان رگ گردنت بيرون نميزنه
Denmark
حالا رییس جمهور وقت شد / اقای خاتمی / ؟؟؟؟
سعی کنیم همیشه از بزرگان کشور از هر جناح با احترام یاد کنیم/
رسانه های خارجی همواره از افراد با احترام یاد میکنند/
Iran, Islamic Republic of
اول باید دشمن داخلی را نابود کرد.همه ملت این دشمنان داخلی رو بوضوح می شناسند.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، جهان نیوز عزیز، متاسفانه برداشت من این است که مدتی است در انعکاس نظرات، آنهایی که روشنگرانه هستند و باعث تفکر در مخاطب می‌شوند، حذف شده و در عوض نظراتی که بیشتر مجادله باطل هستند (به اصطلاح کُری خوانی)، منتشر می‌کنید در حالیکه طبق قرآن، این مجادله، مجاز نیست. البته گاهی لطف می‌کنید و سه نقطه به عوض کل نظر منتشر می‌کنید و یا با حذف قسمتی از نظر، کلاً بار معنایی آن را از بین می‌برید و یا تغییر می‌دهید. به هر حال شما هم در حال سنجیده شدن از طرف مخاطبین هستید و رسیدن به این نتیجه که بخش نظرات صرفا برای گرم کردن و کلیک خوردن بیشتر سایت است، برای کسی خوشایند نیست و موجب ریزش و یا حداقل سکوت مخاطبینی می‌شود که قصدشان از ابراز نظر، روشنگری است و نه مجادله چپ و راستی
رسول
Iran, Islamic Republic of
وقتی بخاطر اینکه فرزند شهید مطهری بود بهش رای دادیم حالا حقمونه تحملش کنیم
Iran, Islamic Republic of
مجبور به تحمل نيستيم اشتباه كرديم ديگه راي نميديم
سید
Iran, Islamic Republic of
چرا قتل عام بیش از 16000 یمنی در رسانه های آزاد جایی ندارد؟؟؟
شعبون بی مخ یک سوال
Iran, Islamic Republic of
این روزنامه آزاد شما جایی برای انتقاد از روحانی دارد؟
اگر بله ما نیستیم!
فحش های روحانی رو یادته، البته که نه! بایدم نه، فکر کردی آره.
Iran, Islamic Republic of
کاش یه دوره طرح مطالعه کتاب های شهید مطهری شرکتش میدادن
Iran, Islamic Republic of
قتل های زنجیره ای کار همان کسانی بود که در سال ۸۸ از سعودی های قاتل پول گرفتند.
کار همان کسانی که سعید امامی را قطعه قطعه کردند.
Iran, Islamic Republic of
سعید امامی اطلاعاتی که خود متهم وقاتل بود وبا داروی نظافت مرخصش کردند ؟!!کجا تکه تکه ش کردند.؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر جهان نیوز روشن نماید محل درآمد و گذران زندگی خانواده شهید استاد مطهری و مخصوصا خرج زندگی و تحصیل فرزند ذکورش این آقازاده گرام علی آقا از زمان شهادت ابوی بزرگوار و گرانقدرشان تازمان اشتغال واقعی ایشان در کاری درامد دار از کجا تامین می شده. می شود تمام اشکالاتی که ایشان ... وارد می کند را پاسخ داد ...
Iran, Islamic Republic of
...