کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیماری‌هایی در کودکان که درمان ندارد +عکس

1 آبان 1397 ساعت 22:30

یک فوق تخصص عفونی کودکان گفت: بسیاری از عفونت‌ها ممکن است در دوران بارداری و هنگام زایمان به جنین منتقل شود، خطر انتقال در زایمان طبیعی بیشتر از سزارین است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام ثبوتی فوق تخصص عفونی کودکان درباره عفونت مادرزادی بیان کرد: طیف وسیعی از عفونت، باکتری و قارچ از طریق دو راه جفت و کانال زایمان ممکن است به جنین منتقل شود، خطر انتقال در زایمان طبیعی بیشتر از سزارین است؛ توکسوپلاسما و  سیتومگالوویروس از جمله ویروس‌هایی هستند که از طریق جفت به جنین منتقل می‌شوند.

عفونت‌های مادرزادی را بشناسید.
وی درباره اینکه عفونت در چه مرحله‌ای از تشکیل جنین در رحم اتفاق می‌افتد، گفت:  اگر انتقال عفونت در سه ماه اول که اندام‌ها و بافت‌های جنین مثل مغز، ریه، قلب و ...  تشکیل می‌شود، انجام شود؛ خطرناک  است، هر کدام از این عفونت‌ها  ممکن است  به ناهنجاری‌های بعدی منجر شود.

*کدام عفونت‌های مادرزادی درمان می‌شوند؟

فوق تخصص عفونی ادامه داد: در ماه هشتم و نهم بارداری خطر ابتلا به عفونت کاهش می‌یابد اما آسیب همچنان وجود دارد؛ برخی از این عفونت‌ها قابل درمان و بعضی دیگر غیر قابل درمان هستند؛ مثلا ویروس توکسوپلاسما که از طریق سبزیجات نشسته، مدفوع گربه منتقل می‌شود، ویروس سیتومگال که باعث کوچک شدن دور سر نوزاد و کاهش وزن و بزرگ شدن کبد و طحال می‌شود و تبخال؛ اگر به موقع تشخیص داده شوند، درمان می‌شوند.

ثبوتی بیان کرد: از جمله عفونت‌هایی که درمان اختصاصی ندارد، سرخجه است؛ اگر جنین در سه ماه اول به این بیماری مبتلا شود از ناحیه مغز، چشم، قلب و شنوایی دچار مشکل می‌شود.

عفونت‌های مادرزادی را بشناسید.
وی درباره علت ایجاد عفونت خون در کودکان، اظهار کرد: عفونت خون ممکن است یک عفونت مادرزادی باشد؛ این عفونت با ورود باکتری از طریق پوست، گوارش، سیستم تنفسی یا به دلیل نقص سیستم دفاعی بدن وارد گردش خون می‌شود. این عارضه در یک ماه اول زندگی نوزادان موضوع بسیار مهمی است و عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

عفونت‌های مادرزادی را بشناسید.

*علائم بیماری عفونت خون در کودکان

فوق تخصص عفونی درباره علائم این بیماری در نوزادان و کودکان گفت: تب، بی قراری، کاهش اشتها، افت سطح هوشیاری کودک، تنفس‌های خیلی تند‌، ضربان قلب بالا، کاهش حجم ادرار، تورم در شکم  یا مشکلات  گوارشی مثل اسهال و استفراغ از جمله علائم این بیماری هستند.

ثبوتی درباره تشخیص و درمان عفونت خون در کودکان تصریح کرد:  کشت خون و ادرار، بررسی هموگلوبین و پلاکت خون از راه‌های تشخیص این بیماری هستند؛ بعد از بستری شدن فرد مبتلا در بیمارستان، برای درمان از آنتی بیوتیک‌های وریدی استفاده می‌شود، نوع آنتی بیوتیک‌ها بر اساس شرایط بیمار متفاوت است.


کد مطلب: 648459

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/648459/بیماری-هایی-کودکان-درمان-ندارد-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com