جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تجمع دانشجویان بلاتکلیف علوم پزشکی مقابل دانشگاه آزاد

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 648446
جمعی از دانشجویان علوم پزشکی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در پی اشتباهات صورت گرفته در پذیرش دانشجویان ورودی سال ۹۷ و عدم پاسخگویی و رسیدگی دانشگاه آزاد به وضعیتشان مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند. 
تجمع دانشجویان بلاتکلیف علوم پزشکی مقابل دانشگاه آزاد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه جمعی از دانشجویان پذیرفته شده در برخی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد که به عنوان ذخیره در واحدهای این دانشگاه پذیرفته شده‌اند؛ اما بعد از ثبت نام، پرداخت شهریه و دریافت کارت دانشجویی به آنان اعلام شده که پذیرششان اشتباهی بوده و امکان تحصیل برایشان فراهم نیست، در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی به وضعیتشان مقابل سازمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

به گفته یکی از این معترضان، در پی عدم پاسخگویی از سوی مسئولان دانشگاه، دانشجویان برای ورود به سازمان مرکزی اقدام به فشار آوردن به در آهنی محوطه سازمان مرکزی کردند که منجر به شکسته شدن این در شده و در نهایت چند نفر به عنوان نماینده به قصد ملاقات با مسئولان موفق به ورود به سازمان مرکزی شده‌اند و تا این لحظه هنوز  خبری از نتیجه گفت‌وگوی آنان در دست نیست.

به گفته این معترضان، دانشگاه آزاد پس از تجمعی که هفته گذشته مقابل سازمان مرکزی صورت گرفت، زیر سردر ورودی ساختمان فلز جوش داده تا از ورود احتمالی معترضان به داخل جلوگیری کند.

مادر یکی از این دانشجویان با بیان اینکه زندگی و آینده تحصیلی فرزندش به شدت تحت تاثیر سوء مدیریت دانشگاه قرار گرفته است، می‌گوید: لزومی نداشت که ما از مخالفت وزیربهداشت با افزایش ظرفیت‌ها با خبر شویم، بهتر این بود که اختلافات بین دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت بدون رسانه‌ای شدن حل می‌شد، زیرا این خبرها به شدت ما را آشفته می‌کند.

یکی دیگر از این معترضان می‌گوید: مشکل ایجاد شده از یک سو و عدم پاسخگویی و طفره رفتن مسئولان دانشگاه آزاد از سوی دیگر ما را آزار می‌دهد، ما تا زمان مشخص شدن تکلیفمان به اعتراضمان ادامه می‌دهیم.

بخش قابل توجهی از تجمع کنندگان را والدینی تشکیل می‌دهند که به شدت برای آینده تحصیلی فرزندانشان نگرانند و با نا امیدی در انتظار شنیدن خبری از سوی مسئولان دانشگاه آزاد هستند.

آمار دقیقی از تعداد این دانشجویان منتشر نشده است، اما بنا بر اظهارات دانشجویان و برخی کارکنان دانشگاه آزاد، این عدد بین ۶ هزار تا ۱۵ هزار نفر متغیر است و ظاهرا این مشکل شامل تمام واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سراسر کشور می‌شود.

پاسخ مسئولان دانشگاه آزاد به نماینده معترضان
شفیعی نماینده دانشجویان معترض در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: مسئولان آموزش دانشگاه آزاد به صورت شفاهی اعلام کردند که مشکل به وجود آمده برای ۵۰۰۰ نفر است و  در حال تلاش برای افزایش ۵۰۰۰ نفری ظرفیت علوم پزشکی دانشگاه آزاد هستند. در این راستا نتیجه نهایی تا روز یکشنبه اعلام خواهد شد. ضمن اینکه اطلاعیه منتشر شده در سایت دانشگاه آزاد مبنی بر پرکردن فرم برای انتخاب رشته مجدد، از خروجی سایت برداشته و اصلاح خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *