پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
چین:

تهدید برای پیوستن به پیمان ۱۹۸۷ را بر نمی‌تابیم

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 648442
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) گفت، دولت پکن تهدید به هر شکلی را برای پیوستن به پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد تحمل نمی‌کند و به آمریکا نیز تاکید دارد تا پیش از اتخاذ هرگونه تصمیم درباره خروج از آن به دقت فکر کند.
تهدید برای پیوستن به پیمان ۱۹۸۷ را بر نمی‌تابیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما به اظهارات مرتبط ارائه شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی او درباره پیمان 1987 توجه کردیم. چین همواره در زمینه نظامی ماهیتی دفاعی داشته و از منافع ملی خود دفاع کرده است. چین تهدید به هر شکلی را برای پیوستن به این پیمان تحمل نمی‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که دولت پکن به آمریکا یادآوری می کند که پیش از اتخاذ تصمیم درباره این مساله به دقت فکر کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرده که کشورش را از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج می‌کند؛ پیمانی که در سال ۱۹۸۷ بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی امضا شد و هدف از آن نابودی موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد بود. او این اقدام را هشداری برای روسیه و چین خوانده بود تا توافقی جدید در این باره با آمریکا ببندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *