پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سوء‌ استفاده‌های جنسی گریبان‌گیر کودکان کار

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 648417
یک جامعه‌شناس گفت: سوءاستفاده‌های جنسی گریبان‌گیر کودکان کار است.
سوء‌ استفاده‌های جنسی گریبان‌گیر کودکان کار
به گزارش جهان نيوزبه نقل از ایسنا، «مهدی نوری» با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که کودکان کار با آن‌ها درگیر هستند، اظهار کرد: کودکان توان دفاع از خود را ندارند حتی در بسیاری از موارد از کودکان کار سوءاستفاده‌های جنسی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که اغلب کودکان کار، در خانواده‌هایی با مشکلات فراوان بزرگ شده‌اند و از قوانین و مقررات اطلاعی ندارند، نمی‌توانند اتفاقاتی که برایشان می‌افتد را با خانواده در جریان بگذارند.

آسیب‌های گریبانگیر کودکار کار، همه جامعه را درگیر می‌کند
وی در ادامه افزود: این کودکان از جهات مختلف مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و آموزش‌های لازم را نمی‌بینند در این مسیر با گروه‌های انحرافی مواجه می‌شوند و همین مسائل موجب ایجاد مشکلات می‌شود که تنها گریبان‌گیر خود آن‌ها نیست بلکه، همه افراد جامعه را با خود درگیر می‌کند.

نوری با اشاره به قوانین به کار گرفتن کودکان برای کار، گفت: برای استفاده از کودکان در این زمینه، مسائل بین‌المللی تعریف شده است که از چه سنی وارد بازار کار شوند، اما این مسأله در کشور ما یک آسیب است، این کودکان دقیقاً زمانی که باید آموزش ببینند وارد بازار کار می‌شوند و این از منظر اجتماعی اصلاً مناسب نیست.

به گفته وی، اگر این کودکان از آموزش‌های لازم برخوردار نشوند به جامعه آسیب می‌زند که این دسته از کودکان متأسفانه کم نیستند و در اجتماع حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *