پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

قزاق‌ها در آستانه صدور بنزین به قرقیزستان

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 648402
وزیر انرژی قزاقستان در نشستی از آغاز قریب الوقوع صادرات بنزین این کشور به قرقیزستان خبرداد.
قزاق‌ها در آستانه صدور بنزین به قرقیزستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «کانات بازمبایف» وزیر انرژی قزاقستان در نشستی از آغاز قریب الوقوع صادرات بنزین این کشور به قرقیزستان خبرداد.

وی ضمن سخنانی در این خصوص گفت: اسناد مرتبط در حال حاضر به همتایان قرقیزی منتقل شدند و این مسئله ظرف 2-3 هفته آینده حل خواهد شد.بازمبایف افزود: بنزین قزاقی به قرقیزستان با قیمت بازار و در حجم حدود 10 هزار تن صادر می‌شود.

در حال حاضر قیمت بنزین با اکتان 92 در قزاقستان 153-155 تنگه برابر با 0.42 دلار، با اکتان 95 ، 169-177 تنگه برابر با 0.473 دلار و با اکتان نود و هشت 189-196 تنگه معادل 1.05 دلار می‌باشد.

قبلا بنابه توافقات قزاقستان و روسیه «آستانه» از آنجا که بنزین مورد نیاز خود را از «مسکو» وارد می‌کرد حق صادرات آن به کشورهای سوم را نداشت.

اما اخیرا قزاقستان با بازسازی و تقویت ظرفیت پالایشگاه‌های خود امکان تولید کافی بنزین برای تامین نیازهای داخلی و صادرات آن به کشورهای دیگر را فراهم کرده است.
چندی قبل میان مقامات ذیربط قزاقستان و روسیه پروتکل جدیدی در زمینه توافقنامه قبلی به امضا رسید که با تصویب آن آستانه امکان صادرات بنزین به کشورهای سوم را به دست آورد.

وزیر انرژی قزاقستان قبلا در خصوص قصد آستانه برای صادرات بنزین به کشورهای قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *