جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲
روزنامه لبنانی:

یقه بن سلمان دست اردوغان افتاده است

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 648365
روزنامه لبنانی نوشت، یقه محمد بن سلمان در دست اردوغان است. متحدان قطری اردوغان از او می‌خواهند، همچنان پرونده خاشقچی را تا آخر پیگیری کند.
یقه بن سلمان دست اردوغان افتاده است
به گزارش جهان نيوز، روزنامه لبنانی «البناء»  یادداشتی به قلم «محمد صادق الحسینی»، ستون نویس مشهور خود با این عنوان منتشر کرد که «یقه بن سلمان در دست اردوغان است و چاقوها برای ذبح ترامپ تیز شده».در این یادداشت آمده است: هنگام قتل خاشقچی، «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان از سرهنگ «ماهر مطرب»، هماهنگ‌کننده امنیتی شخصی خودش خواست از عملیات ترور این روزنامه نگار منتقد سعودی فیلم بگیرد و آن را فورا از طریق «واتس اپ» (WhatsApp) برایش ارسال کند.

البناء آورده است: این موضوع به تایید منابع اختصاصی ما در یکی از مهم‌ترین محافل اتحادیه اروپا رسیده است. این منابع به البناء گفتند: محمد بن سلمان بعدا متوجه شد که سرویس اطلاعات ترکیه به نسخه‌ای از این ویدیو دست یافته است و هم اینک مذاکراتی جریان دارد تا این ویدیو امروز سه‌شنبه منتشر نشود.
این روزنامه لبنانی ادامه داد: مشخص است که واتسآب و همه برنامه های پیام رسان فوری برای تلفن های هوشمند در ترکیه از زمان شکست کودتای نظامی این کشور در سال 2016 تحت کنترل شدید قرار دارد.

به نوشته البناء، سوال مطرح این است که آیا در ازای منتشر نشدن این ویدیو شروط اردوغان پذیرفته می شود؟ اعم از اینکه محاصره قطر شکسته شود، همه رهبران اخوان المسلمین در مصر آزاد شوند و نام این گروه از لیست گروه‌های تروریستی کشورهای حاشیه خلیج (فارس)، عربی و بین‌المللی حذف شود؟؛ این چیزی است که ما طی ساعات سرنوشت‌ساز آتی خواهیم دانست.

نویسنده تاکید کرد: یقه محمد بن سلمان هم اینک در دست اردوغان است نه کسی دیگر. چرا که متحدان قطری اردوغان از او می‌خواهند که همچنان پرونده خاشقچی را تا آخر پیگیری کند؛ آنها آماده اند هر چقدر لازم باشد پول بدهند به شرطی که این «خرس گنده» رسوا شود تا دیگر در حکومت نماند، توصیفی که شهروندان سعودی برای محمد بن سلمان می آورند.

البناء آورده است: به باور قطری‌ها، سقوط بن سلمان، سقوط پادشاه بحرین و السیسی را به دنبال خود خواهد داشت و سرآغاز سقوط بن زاید و پایان جنگ یمن می‌شود.

به نوشته الحسینی، اروپایی‌ها هم در همین مسیر فشار می‌آورند و به اردوغان می‌گویند «راهی را که در این پرونده پیش گرفته‌ای ادامه بده و منصرف نشو».
این روزنامه لبنانی افزود: معلوم است که اردوغان در همان روزهای اول قضیه خاشقچی این فیلم ویدیویی را در اختیار ترامپ قرار داده اما ترامپ دروغ می‌گوید و دستپاچه و سردرگم شده است.

البناء تاکید کرد: امروز در واشنگتن هم چاقوها برای ذبح ترامپ به دلیل دروغی که به جامعه بین المللی گفته تیز شده است؛ اما با توجه به حساسیت انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در ششم نوامبر سال 2018، موضوع ترامپ کمی به تأخیر افتاده و اردوغان علاقه‌مند است به هر دوی دونالد ترامپ و محمد بن سلمان ضربه بزند، چرا که دیگر اعتمادی به رئیس جمهور آمریکا ندارد.

نویسنده آورده است: ساعاتی سرنوشت ساز پیش روست و اتحادیه اروپا هم مخفیانه اردوغان را ترغیب می‌کند چرا که آن هم مایل است از دست ترامپ خلاص شود یا حداقل بال‌هایش را بریزد. الحسینی در پایان به آیاتی از قرآن کریم در این باره اشاره کرد و گفت: همان گونه که پروردگار متعال می‌فرماید «أتی أمر الله فلا تستعجلوه»؛ (فرمان خدا بزودی فرا می‌رسد پس  تقاضای تعجیل آن مکنید).

 نویسنده افزود: و خداوند در جای دیگر می‌فرماید: (وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِکَ قَرْیَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا فَحَقَّ عَلَیْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیرًا») «و ما چون اهل دیاری را بخواهیم به کیفر گناه هلاک سازیم پیشوایان و متنعّمان آن شهر را امر کنیم (به طاعت، لیکن) آنها راه فسق (و تبهکاری و ظلم) در آن دیار پیش گیرند (و مردم هم به راه آنها روند) پس آنجا تنبیه و عقاب لزوم خواهد یافت، آن گاه همه را هلاک می‌سازیم».

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
Iran, Islamic Republic of
با رؤیت گوشه دلار ولش می کنه اون یقه رو