جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
وزیر خارجه انگلیس:

توضیحات درباره مرگ خاشقجی معتبر نیست

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 648343
وزیر خارجه انگلیس با رد توضیحات درباره مرگ روزنامه نگار مخالف سعودی، اعلام کرد که اگر حقیقت اثبات شود، با معیارها و ارزش‌های لندن مغایر است.
توضیحات درباره مرگ خاشقجی معتبر نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از  ایسنا، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما یک شراکت استراتژیک مهم با عربستان داریم که شامل همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیتی می‌شود. ما همچنین شراکت تجاری داریم که هزاران شغل را تضمین می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت: اگر داستان‌های پیرامون چگونگی مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی واقعیت داشته باشد، با ارزش‌های ما مغایرت دارد و براساس آن عمل می‌کنیم. البته چنین گزارش‌هایی با اهداف پیشرفت و تجدد عربستان نیز مغایرت دارد.
وی ادامه داد: سوالات پیرامون اینکه چه کسی دستور اعزام 15 نفر از عربستان به استانبول را صادر کرده، چه زمانی برای نخستین بار ریاض از مرگ خاشقجی مطلع شد، چرا در ورود بازرسان به کنسولگری تاخیر ایجاد شد و اینکه چرا مرگ خاشقجی تا 19 اکتبر اعلام نشد، وجود دارد. این پرسش‌ها باید توسط مقام‌های سعودی پاسخ داده شود. اقداماتی که انگلیس و متحدانمان باید انجام دهند به این دو مساله بستگی دارد؛ نخست، اعتبار توضیح نهایی ارائه شده از سوی عربستان و دوم تضمین در عدم تکرار چنین مسائلی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *