کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله بهاءالدینی:

در دستگاه خدا نمی‌توان حقه بازی كرد

1 آبان 1397 ساعت 9:05


گروه فرهنگی جهان نیوز: باید آتش نفس را خاموش كرد وگرنه این آتش، دائم مشغول كار است. شاید بسیاری از اعمال صالح انسان را هم خراب كند. به جای این كه نماز، انسان را بالا ببرد، پایین می‌آورد، به خاطر آن وجوه شیطانی كه در نفس انسان است.

هشتاد سال عبادت كرده‌ای، ولی نتیجه آن چه بوده است؟ نتیجه‌اش همین بساطی است كه می‌بینید. همان هتاكی و جهالت. این كه عبادت نیست. اگر نماز جلو دروغ‌ گفتن هایت را نمی‌گیرد، بدان، نماز نیست. نماز جلو دروغ را می‌گیرد. خدای تعالی به همه ما حیات علمی، حیات تقوایی، حیات نوری و حیات عقلی عطا كند! اگر همت نكنید، به جایی نمی‌رسید. باید به فكر خودسازی باشید.

اگر صدها جلسه هم باشد، ولی تا تصمیم به اصلاح خودتان نگیرید، فایده‌ای ندارد. باید بدی‌ها را كنار بگذارید تا حق تعالی شما را یاری كند. اگر به سوی دستگاه خدا رفتی، خدا پشتیبانی می‌كند...

خدا به اندازه ای كه شما یاری كردید كمك میكند: " ان تنصرالله ینصركم" در دستگاه خدا نمی توان حقه بازی كرد. حقه بازی مال بازار است. باید ابراهیم وار آماده برای آتش شد تا خدا آتش را بَرد و سلام كند. اگر به مخلوق التماس كند، به زید التماس كند، از برد و سلام خبری نیست. كسی كه همه یاری ها را از خدا دید، قهرا مومن به خدا میشود، می بیند كارها را غیر خدا نمیتواند انجام دهد.
 
معنی شناخت نفس
در روایات آمده است كه: "من عرف نفسه عرف ربه " كسی كه خود را شناخت خدا را شناخته است. یعنی خودش را بشناسد كه مبدا همه فجایع است، همه فجایع و حادثه آفرینی ها، مال این بشر است، دروغ ها مال این بشر است، تهمت ها مال این بشر است، سفاكی ها، هتاكی ها، قتل نفس ها، مال این بشر است. فحشا و منكرات، مال این انسان است. ملائكه اینطور نیستند. این انسان است كه حادثه آفرین است.

اگر انسان خود را بشناسد. خدا را می شناسد. این همه نعمت های مادی، نعمت های معنوی و روحانی، این همه میوه ها و باران ها، همه از نعمت های الهی است. از آدم نیست، آدم این كاره نیست. آدم شر است اگر قدرت بر باران داشت جلوی باران را می گرفت. آن كسی كه خمپاره بر سر آدم می زند اگر می توانست جلوی باران را هم می گرفت. نمیتواند، قدرت ندارد!
 
تو الان حساب كن، چند سال از عمرت رفته است؟ در این مدت، بنده چه كسی بودی؟ بنده خدا بودی یا بنده شیطان؟ هر كاری دلت خواسته كرده‌ای. ولی خدا چی؟ مثل این كه اصلاً توجه نیست به این كه خدا چه اراده كرده است و چه می‌خواهد.

الان در این جا می‌توانی با هوی و هوست یك دست و پایی بكنی، یك توطئه‌ای بكنی، چهار تا رفیق پیدا كنی و خوب هوی و هوست را اجرا كنی. آمریكا و اروپا و سایر متحدین را به میدان می‌آورد، ولی وقتی تنها شد، چه غلطی می‌كند. در نشئه دیگر حزب‌ها، همه منحل است، حزب شیاطین، منحل است.... »


گزیده ای از نکات اخلاقی آیت الله بهاءالدینی
به نقل از سری مجموعه كتاب‌های «صاحب‌دلان»


کد مطلب: 648303

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/648303/دستگاه-خدا-نمی-توان-حقه-بازی-كرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com