کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین پاسخ دولتی ها به آقای معاون اول صادر شد

واکنش جالب روزنامه دولت به اظهارات اخیر جهانگیری/ حتی اصلاح طلبان هم اسحاق را جدی نگرفتند!

1 آبان 1397 ساعت 8:43

روزنامه سازندگی، به عنوان ارگان حزب کارگزاران که جهانگیری از زعمای آن محسوب می‌شود، اظهارات اخیر جهانگیری را چندان مهم ندید که در شماره دیروز خود به آن بپردازد.


گروه سیاسی جهان نیوز: واکنش اصلاح طلبان به اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر محدود شدن و گمانه زنی های درباره کنار رفتن او از دولت، نشان می دهد که حمله اولیه آقای معاون اول به اعتدالیون با موانع راحتی هم روبه رو نیست.

به گزارش جهان نیوز؛ روزنامه دولتی ایران نیز طی گزارشی تلاش کرده که نشان بدهد اصلاح طلبان چندان اظهارات جهانگیری را جدی نگرفته اند.

روزنامه ایران نوشته است: «روزنامه سازندگی، به عنوان ارگان حزب کارگزاران که جهانگیری از زعمای آن محسوب می‌شود، اظهارات اخیر جهانگیری را چندان مهم ندید که در شماره دیروز خود به آن بپردازد. اتفاقاً در رویکردی دیگر، با انتخاب تیتر یک «مخالفت جهانگیری با افزایش قیمت بنزین» سازندگی تلاش کرد جایگاه جهانگیری در دولت را برجسته کند، ولو به صورت مخالفت با سیاست‌های اقتصادی آتی. تنها در صفحه دو با تیتر «اختیارات محدود و دغدغه‌های معاون اول» به صورت بسیار گذرا به این موضوع پرداخته شد.«شرق» تیتر یک را به این موضوع اختصاص داد که «جهانگیری از اختیارات کم خود در دولت گفت» این روزنامه تنها به بازتاب اظهارات جهانگیری اکتفا کرد و در ادامه، نقل قول غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران را پوشش داد که به «مهر» گفته بود «جای جهانگیری هم بودم، یک روز نمی‌ماندم.» شرق به شایعاتی هم اشاره کرد که پیش از این درباره طرح استعفای جهانگیری نزد روحانی مطرح شده بود که با سکوت و نه مخالفت رئیس جمهوری همراه بود. این درحالی است که در همان زمان، این شایعات از سوی نزدیکان رئیس جمهوری در گفت‌وگو با «ایران» تکذیب شده بود.روزنامه «اعتماد» مفصل‌تر به این موضوع پرداخت، با انتشار تصویری از جهانگیری که تنها روی صندلی نشسته است. این روزنامه با تیتر «گلایه‌های نابهنگام» عملاً جهت‌گیری خود را این طور انتخاب کرد که طرح چنین مسائلی، دست‌کم امروز دیر است. این نکته‌ای بود که عباس عبدی هم در یادداشت خود در این روزنامه بر آن تأکید کرده بود. باوجود این، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با این روزنامه، اینکه اظهارات جهانگیری ناظر بر فاصله‌گیری اصلاح‌طلبان از دولت یا کناره‌گیری جهانگیری از دولت باشد را بشدت رد کرد و این مباحث را امری طبیعی در مسیر کار دانست. البته اعتماد در گزارش خود، تلویحاً گفت که سخنان جهانگیری، به مثابه برآورده نشدن انتظارات جریانی است که همه سرمایه اجتماعی خود را صرف پیروزی روحانی کرده‌اند.»


کد مطلب: 648298

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/648298/واکنش-جالب-روزنامه-دولت-اظهارات-اخیر-جهانگیری-حتی-اصلاح-طلبان-هم-اسحاق-جدی-نگرفتند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com