پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

ریزش شدید قیمت مسکن در راه است

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب: 648248
رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تا ماه‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت مسکن خواهیم بود، گفت: پیشنهادات جدیدی به منظور ساماندهی بازار مسکن در دست تدوین است.
ریزش شدید قیمت مسکن در راه است
به گزارش جهان نيوز، شهرام کوسه غراوی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مسکن، گفت: هر چند با روند رو به کاهش نرخ ارز بازار مسکن دستخوش تغییرات مثبت خواهد شد اما باید بدانیم که دلالی در این بازار همچنان بیش از سایر عوامل تاثیرگذار در نرخ ها است.

نماینده مردم مینودشت در مجلس با تاکید بر اینکه همزمان با سیاست بانک ها برای افزایش نرخ سود بانکی برای کنترل نقدینگی نگرانی در خصوص گران شدن تسهیلات مسکن وجود دارد، افزود: دولت باید سازوکاری را در نظر بگیرد که نرخ سود تسهیلات مسکن روند نزولی به خود بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه افزایش رقم تسهیلات مسکن پیشنهاد کمیته مسکن مجلس به دولت بوده است، تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن این پیشنهاد موافقت با افزایش سرمایه بانک مسکن نیز صورت گرفته است.

کوسه غراوی با بیان اینکه به طور حتم تا ماه های آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت مسکن خواهیم بود، گفت: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته دلار از نوسانات بسیار دور شده و به سمت قیمت مطلوب در حال حرکت است که به تبع آن بازارهای موازی از جمله مسکن نیز آرامش را تجربه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت مسکن اکنون درگیر حباب غیر منطقی است، گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن زمانی باید عملیاتی شود که حباب نرخ ها در این بازار به حداقل خود برسد. کوسه غراوی ادامه داد: کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با رصد مکرر بازار و تشکیل جلسات مستمر با مسئولان مربوطه پیگیر ساماندهی آن است.

وی با بیان اینکه بازار مسکن در ماه های آتی قیمت های مناسب تری را تجربه خواهد کرد، گفت: خوشبختانه روند صعودی و بی ضابطه نرخ ها متوقف شده و از این پس شاهد رونق معاملات با رعایت پیش شرط های از سوی دولت از جمله تشویق مردم بهساخت و ساز خواهیم بود.

رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهاداتی در قالب طرح برای ساماندهی بازار مسکن در تعامل مشترک با دولت به ویژه بانک مسکن و بانک مرکزی در این کمیته در حال تدوین است که بزودی نهایی خواهد شد.

منبع:افکارنیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کوته بینانه ترین نظر انست که بمحض مواجهه با مشکلات ساخت وساز و دلال بازی در این حوزه میشوند فورا سقف تسهیلات را افزایش میدهند. پدر صلواتی اینکارها را که عمه من بهتراز شما میتواند پیشنهاد بدهد شما بسراغ نهاده های ساختمان بروید که چرا علی الرغم ثابت بودن دستمزد مستقیم و دیگر مواد اولیه یکمرتبه قیمت انها ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کرده دوم اینکه چه راه حلی پیشنهاد میکنید که دست دلالان و واسطه گرها را از این حوزه کوتاه کنید و یا جلوی قیمتها ی کارشناسی آب دوغ خیاری آنان را بگیرید .حتی در استان اصفهان تعرفه کمیسیون یک معامله را نسبت بشهرستانهای کوچک مقایسه میکردم با خود خندیدم که این دیگه چه جور قیمت گذاری هست . از مراجع و متولیان مسکنی گرفته تا تصمیم گیرندگان این حوزه همگی مشکل دارند . خدا بفریاد دل دردمند این مردم بیچاره برسد که از دست شماها چه ها که نمی کشند .
Iran, Islamic Republic of
آیا باورتان میشود در عرض بیست روز قیمت مسکن یک واحد قبل از گرانی وبعد از آن بیش ازدویست میلیون تومان افزایش قیمت داشت که زیر سر دلالان مسکنی بود . آیا میدانید بساز و بفروشها چه بلایی سر مردم بیچاره نیازمند میآورند آیا میدانی حتی یک پیام کوچلو از وزارت مسکن و شهرسازی بر علیه افراد خودسر مسکنی منتشر نشد آیا میدانید در حالی که مردم و جوانان بشدت محتاج یک همراهی کوچولو از دولت بودند تنهایشان گذاشت آیا میدانید همین دولتی که ما به آن توجه میکنیم حتی در اختیار گذاشتن ارز برای چند نفر ناتون ناتوان بوده است پس ما باید چه انتظاری از آنها داشته باشیم که بنادارند بما خدمت کنند .