پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بمباران نیروهای خودی ائتلاف سعودی در یمن

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 648230
جنگنده‌های ائتلاف سعودی در یک اشتباه، مواضع نیروهای خودی در جنوب یمن را هدف قرار دادند که طی آن دهها نفر از نیروهای متجاوز کشته و زخمی شدند.
بمباران نیروهای خودی ائتلاف سعودی در یمن
به گزارش جهان نيوز، منابع میدانی یمن اعلام کردند طی یک حمله هوایی اشتباهی ائتلاف سعودی به تجمع یک تیپ نیروهای موسوم به «عمالقه» (وابسته به عربستان و امارات) در جنوب غرب یمن تعدادی بسیاری از آنها کشته و زخمی شدند.

بر اساس گزارش وبگاه «المشهد الجنوبی»، این نیروها شنبه هفته جاری برای گرفتن مستمری به تأخیر افتاده خود در منطقه‌ای نیز به کیلومتر 16 (واقع در شرق شهر حدیده) تجمع کرده بودند که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به صورت اشتباهی آنها را هدف قرار داد.

منابع آگاه اعلام کردند تیم‌های پزشکی توانسته‌اند 62 مجروح را به بیمارستان‌های «الخوخه، عدن و المخا» منتقل کنند.

همچنین یک منبع پزشکی تصریح کرد بیمارستا‌ن‌های عدن طی ساعت‌های اولیه حادثه، بیش از 26 جسد تحویل گرفته‌اند. بیمارستان‌ها بسیار شلوغ است و نیاز به اهدای خون فوری دارند.

تیپ موسوم به عمالقه این خبر را تکذیب و ادعا کرده چنین اشتباهی رخ نداده است اما تعداد بالای کشته‌ها و مجروحان خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

جنگ عربستان که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *