شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 648118
امروز (۳۰ مهر ماه) بارش در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، برخی مناطق خوزستان، بوشهر و ایلام شدید است و منجر به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود همچنین احتمال ریزش تگرگ نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.
ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (30 مهرماه) بارش در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، برخی مناطق خوزستان، بوشهر و ایلام شدید است، گفت: از روز چهارشنبه(2 آبان ماه) سامانه بارشی جدیدی شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارش و کاهش دما دراین نواحی می‌شود.

احد وظیفه  افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، امروز (۳۰ مهرماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. این وضعیت فردا (اول آبان ماه) در جنوب غرب و قسمت‌هایی از غرب کشور ادامه خواهد داشت.

رودخانه‌ها سیلابی می‌شود
وی اظهار کرد: امروز (۳۰ مهر ماه) بارش در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، برخی مناطق خوزستان، بوشهر و ایلام شدید است و منجر به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود همچنین احتمال ریزش تگرگ نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

خلیج فارس مواج می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی دو روز آینده (اول و دوم آبان ماه) به علت شکل‌گیری ابرهای همرفتی روی شمال خلیج فارس، در سواحل استان‌های خوزستان و بوشهر احتمال وزش باد شدید موقتی همراه با رگبار باران، رعد و برق و مواج شدن دریا وجود دارد. افزون بر این، از بعدازظهر فردا (اول آبان‌ماه) و طی روز چهارشنبه (دوم آبان) شرق خلیج فارس به علت وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

وزش بادهای گرم در سواحل خزر
به گفته وظیفه، طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (دوم تا چهارم آبان)، وزش باد گرم جنوبی در سواحل دریای خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود. پیامد این شرایط وزش باد شدید و افزایش دما به خصوص در غرب سواحل خزر و استان اردبیل خواهد بود.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی جدیدی در روز چهارشنبه (دوم آبان) شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که به‌تدریج طی روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم آبان) به غرب، جنوب غرب و نواحی مرکزی کشور کشیده خواهد شد و رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما برای این مناطق پیش ‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا ( اول آبان) آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین و پس‌فردا (چهارشنبه دوم آبان) وضعیت جوی تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و وزش باد شدید با  بیشترین و کمترین دمای امروز ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *