پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ژاپن: تحرکات روسیه و آمریکا را با دقت دنبال می‌کنیم

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 648108
بعد از خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد»، ژاپن اعلام کرد تحرکات روسیه و آمریکا را با دقت دنبال می‌کند.
ژاپن: تحرکات روسیه و آمریکا را با دقت دنبال می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه ژاپن گفت توکیو تصمیم آمریکا برای خروج از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با روسیه را دنبال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بعد از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داد از پیمان با روسیه خارج می‌شود، دبیر کابینه ژاپن گفت با در نظر گرفتن نقش این معاهده در کنترل تسلیحات و خلع سلاح و با توجه به نقشی که می‌تواند در ایجاد اطمینان از امنیت منطقه ایفا کند، ژاپن با دقت جنبش‌های روسیه و آمریکا را دنبال می‌کند.

وی افزود، ژاپن و آمریکا همواره اطلاعاتی را در حوزه امنیت خلع سلاح اتمی با یکدیگر مبادله کرده‌اند و فکر می‌کند که مشورت‌ در این زمینه‌ها میان دو کشور ادامه خواهد داشت. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه، روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. 

در واکنش به این تصمیم ترامپ، مقام‌های روسیه تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرده و گفته‌اند این اقدامات می‌تواند شامل اقدام نظامی نیز باشد. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *