جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۶

ماجرای خواندنی عبور سیدالشهداء(ع) از کنار کارگران بازار

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 648106
گروه فرهنگی جهان نيوز: سیدالشهداء(ع) از محلّی رد می شدند، کارگران و باربران و حمال های بازار، نزدیکی های ظهر سفره را پهن کرده، داشتند نان خشک می خوردند. یکی از آنها به رفقایش گفت: بروم آقا را بیاورم، با ما هم غذا بشود؟ به او گفتند: خجالت بکش. زمین و آسمان، ملائکه، خادم حسین بن علی(ع) هستند. او شخصیت اول عالم خلقت است. پا برهنه دوید حسین جان امروز نهار را با ما می خوری؟ آقا فرمود: بله، چرا نخورم. حمال ها و باربرها دیدند، پسر فاطمه(س) می آید.

امام حسین(ع) روی خاک نشست. نان خشک را قشنگ خورد. بعد فرمود: خوب شما من را دعوت کردید من به حرف شما گوش دادم. شما هم فردا برای نهار خانه من دعوت هستید. یعنی ای شیعیان من، ای گریه کن های من، از این که بیایم کنار شما بشینم و با هم، همسفره بشویم، یک جا باشیم، ابایی ندارم.

گفتند: ما خانه تو بیاییم؟ چشم. ماتشان برد، فردا ما خانه اباعبدالله(ع) دعوت هستیم. حضرت آمد خانه قنبر را صدا کرد. قنبر فردا چهار پنج تا میهمان خیلی محترم دارم. اولاً به تعداد نفرات آنها پارچه، پول، شیء قیمتی تهیه کن. وقتی که ناهار را خوردند و خواستند بروند به آنها بدهم. بعد هم بهترین سفره را برای آنها بینداز.


گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گذرم تا به در خانه ات افتاد حسین(ع)
خانه آباد شدم، خانه ات آباد حسین (ع)
Iran, Islamic Republic of
السلام علیک یا اباعبدالله
Iran, Islamic Republic of
بشرطی که مثل همان کارگران بی ریا باشیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
ناهار درسته آقا نه نهار. توروخدا دقت کنید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست
این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
از برکت نام حسین بن علی علیهماالسلام این مطلبتان یک منفی هم نداشت.