سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

سرقت باطری و کامپیوتر سمند در کمتر از ۷ ثانیه!

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 648003
رئیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر از بازداشت اعضای باند سرقتی خبر داد که در کمتر از ۷ ثانیه باطری و کامپیوتر خودروهای سمند را می‌دزدیدند.
سرقت باطری و کامپیوتر سمند در کمتر از ۷ ثانیه!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سرهنگ سید امین موسوی‌پور با اعلام خبر بازداشت چهار سارق و مالخر باطری و کامپیوتر خودرو درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر سرقت باطری و کامپیوتر خودروهای سمند در محدوده کلانتری 158 کیانشهر، عوامل این کلانتری برای شناسایی سارقان و بازداشت آنها دست به کار شدند.

رئیس کلانتری 158 کیانشهر خاطرنشان کرد: طی بررسی اولیه مشخص شد سارقان با استفاده از یک دستگاه پژو آر.دی یشمی رنگ بین ساعت یک تا چهار بامداد اقدام به سرقت کرده و از سرعت عمل بالایی در باز کردن درِ موتور خودروهای سمند برخوردار هستند؛ با زمانگیری انجام شده و بازبینی دوربینهای مداربسته مشخص شد سارقان کمتر از هفت ثانیه اقدام به بازکردن در موتور کرده و باطری و کامپوتر سمند را به سرقت می‌برند.

وی افزود: طی بررسیهای بیشتر پلاک خودروی پژو استخراج، مالک آن شناسایی و در بررسی سوابق مالک خودرو مشخص شد وی فردی حدوداً سی و دو ساله و باطری‌ساز بوده و سابقه سرقت باطری و لوازم خودرو را داشت که به همین دلیل به پنج سال حبس محکوم شده بود.

موسوی‌پور تصریح کرد: تیم عملیات با اطلاعات به دست آمده موقعیت سارق را شناسایی و با اخذ دستور مقام قضایی نسبت به بازداشت وی اقدام کرد؛ حین بازداشت راننده پژو، مردی 49 ساله به نام یوسف نیز همراه وی بود؛ یوسف نیز به علت سرقت لوازم خودرو پنج سال با راننده پژو همبند و در یک زندان در حبس بود.

وی ادامه داد: هر دو پس از بازداشت به سرقت اعتراف کردند که عوامل کلانتری 158 کیانشهر برای شناسایی مالخر آنها نیز اقدام کرده و مشخص شد دو مرد مالخر در یکی از مناطق جنوب تهران اقدام به خرید و فروش اقلام سرقت شده می‌کنند که با بازداشت دو مالخر مشخص شد آنها نیز در جرم قبلی سارقان مشارکت داشتند؛ یعنی چهار نفر که پنج سال به جرم سرقت لوازم خودرو و مالخری در زندان بودند، مجدداً باندی را تشکیل داده و اقدام به سرقت کامپیوتر و باطری خودرو کردند.

رئیس کلانتری 158 کیانشهر با اشاره به تشکیل پرونده 120 شاکی در این پرونده گفت: اموالی از مخفیگاه سارقان کشف، پرونده آنها برای سیر مراحل قضایی تحویل پایگاه ششم آگاهی شده و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

موسوی‌پور متذکر شد: به شهروندان توصیه می‌کنیم برای جلوگیری و پیشگیری از سرقت باطری و کامپیوتر خودرو، از تجهیزات ایمنی مانند قفل ایمنی درِ موتور استفاده کرده و حتی‌المکان خودروهای خود را در مکانی که نور کافی دارد، پارک کنند تا از اینگونه سرقتها جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *