سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
بعد از ۳ سال اعلام شد؛

کارمند توئیتر جاسوس عربستان از آب درآمد

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 647960
حاکمان عربستان سعودی با تطمیع یکی از مهندسان شاغل در توئیتر به نام «علی الذباره» از وی خواسته بودند تا حساب های کاربری ناراضیان و منتقدان این حکومت دیکتاتوری را کنترل کند.
کارمند توئیتر جاسوس عربستان از آب درآمد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، این مهندس شاغل در توئیتر با جاسوسی از حساب های کاربری مذکور اطلاعات مالکان آنها را در اختیار خانواده سلطنتی سعودی قرار می داد.

مقامات غربی مدعی هستند که در اواخر سال ۲۰۱۵ به توئیتر در این باره هشدار داده و تصریح کرده بودند که الذباره پیوندهای نزدیکی با سازمان های اطلاعاتی سعودی دارد و با جاسوسی از چندین حساب کاربری موافقت کرده است.

در آن زمان این فرد از کار معلق شد و تحقیقاتی در مورد عملکرد وی صورت گرفت. اما هیچ شواهدی به دست نیامد که ثابت کند وی اطلاعاتی را در اختیار سعودی ها قرار داده است. اما در نهایت این فرد در دسامبر سال ۲۰۱۵ از توئیتر اخراج شد.

توئیتر می گوید بعد از کشف این موضوع پیام های هشداری را برای برخی حساب های کاربری که توسط این فرد مورد جاسوسی قرار گرفته بودند، ارسال کرده است. بررسی های بعدی نشان داد مالکان برخی از این حساب ها افراد مختلفی هستند که برخی از آنها چهره های دانشگاهی بوده و برخی دیگر روزنامه نگار یا متخصصان حوزه امنیت محسوب می شوند و تعداد دیگری نیز با پروژه تور که به منظور پنهان کردن هویت کاربران اینترنت اجرا می شود، همکاری داشته اند.

توئیتر و عربستان سعودی در واکنش به این خبر سکوت کرده اند و الذباره نیز هم اکنون برای دولت سعودی مشغول به کار است.گفتنی است در شرایطی که سه سال از وقوع این رویداد و قطعی شدن جاسوسی یک کارمند توئیتر از کاربران این سایت می گذرد، موضوع توسط رسانه های غربی مسکوت مانده بود و این در حالی است که اطلاعات مربوط به این موضوع از طریق برخی مقامات اطلاعاتی و سیاسی کشورهای غربی و همین طور از طریق خود توئیتر قابل دسترس و انتشار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *