سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۲
وزیر کشور دولت اصلاحات:

علی لاریجانی گزینه اصلاح طلبان نیست؛ مقبولیت ندارد/ از او کارآمدتر داریم

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 647882
هیچ‌وقت در طول این چهل سال شرایط این‌چنینی نداشته‌ایم. ما جنگ هشت‌ساله تحمیلی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما تحریم‌ها به شکل امروز نبود.
علی لاریجانی گزینه اصلاح طلبان نیست؛ مقبولیت ندارد/ از او کارآمدتر داریم
گروه سیاسی جهان نيوز: وزیر کشور دولت اصلاحات در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با خبرگزاری دولت، درباره علی لاریجانی و امکان رقابت اصلاح‌طلبان با وی توضیح داد: آقای لاریجانی همچون دیگر نیروهای باسابقه نظام و کشور، قطعاً در جاهایی کارآمدی دارد. آقای لاریجانی در برخی از جمع‌ها مقبولند، اما این جمع‌ها و محافل اندکند. یک بار از من پرسیدند«آقای لاریجانی می‌تواند گزینه اصلاح‌طلبان باشد؟» بنده پاسخ دادم «خیر»؛ چراکه ما نیروهای کارآمدتری نسبت به ایشان داریم. اما اینکه ایشان را رقیب می‌دانیم یا نه؟ باید بگویم بله، ایشان فردی است که فهم سیاست‌ورزی به معنای عام را دارد. ایشان فردی است که می‌توان با او گفت‌و‌گو و مذاکره کرد و می‌تواند رقیب خوبی باشد، اما از آنجایی که جریان اصلاحات با ایشان زاویه دارد، نمی‌تواند کاندیدای ما باشد. مجموعاً ایشان به اردوگاه اصولگرایان تعلق دارند و آنها باید درباره ایشان نظر دهند.

سید عبدالواحد موسوی لاری  در بخشی دیگر از گفت‌و‌گوی خود با ایرنا، با اغراق درباره شرایط کشور گفت:  وقتی می‌گوییم که ایران یا نظام جمهوری اسلامی در یک شرایط خاص قرار دارد این به نسبت هم مسائل داخلی و هم مسائل خارجی یک واقعیت است. شاید هیچ‌وقت در طول این چهل سال شرایط این‌چنینی نداشته‌ایم. ما جنگ هشت‌ساله تحمیلی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما تحریم‌ها به شکل امروز نبود. در مباحث داخلی هم ما هشت سال دفاع مقدس را داشته‌ایم. در این هشت سال جلوه‌های مختلفی از همبستگی ملی شکل گرفت، ولی آن چه امروز فرق کرده این است که بالاخره در داخل نارضایتی‌های مردم از دست‌اندرکاران و مدیران کشور به نقطه بسیار حساسی رسیده است که این وضعیت در چهل سال گذشته به این شکل نبوده است. او درباره اعتراضات دی ماه سال گذشته که از مشهد شروع شد، افزود: شروع کار از مشهد بود و دست‌اندرکاران باورشان نمی‌شد که اگر شروع‌کننده آنان باشند، پایان‌بخش آنان نیستند و یک عده می‌آیند سوار آن موج می‌شوند و برخلاف خواسته آنان حرکت می‌کنند. ولی یک واقعیت در آن حوادث وجود داشت، اینکه حوادث دی‌ماه نشان داد گلایه‌مندی مردم در سطوح مختلف جدی شده است و مردم نسبت به سرنوشت، کرامت و معیشت خود گلایه‌مندی‌هایی دارند که وقتی جرقه‌ای می‌خورد، خیلی‌ها پشت سر این مسأله حاضر می‌شوند. ممکن است بگوییم در حوادث دی‌ماه یک عده شاید از این بستری که در مشهد پهن شد، سوءاستفاده کردند ولی یک عده هم در شهرهای کوچک با این‌ها همراه شدند مردم عادی بودند که حرف‌هایی برای گفتن داشتند. باید متولیان امر به این‌ها گوش‌ می‌دادند ولی متأسفانه این مسائل درست شنیده نشد. به نظرم می‌آید که بالاخره همه باید از آنچه اتفاق افتاد، درس بگیرند، چه منتقدان دولت که باید متوجه باشند اگر آنها برای ابراز مخالفت با دولت روش‌های دی‌ماه سال گذشته را در پیش بگیرند، لزوماً آنان پایان ‌بخش نیستند و اگر نتوانستند جمع کنند، مسئولیت متوجه آنان است ولو اینکه قصد خیر داشته باشند.

موسوی لاری درباره اینکه وضعیت کشور چقدر نتیجه بی‌تدبیری‌هاست و چقدر نتیجه کارشکنی مخالفان دولت است؟ گفت: نمی‌توانیم یک بخشی از حاکمیت را جدا کنیم و بگوییم که همه اعتراضات متوجه آن است. بالاخره یک بخشی از مسائل مردم برمی‌گردد به موضوعات حوزه مدیریت دولت، ولی همه مسائل مردم که این‌ها نیست. یک بخشی به مجلس شورای اسلامی و یک بخش به قوه قضائیه برمی‌گردد. خود نمایندگان مجلس که بیشترین مسأله را هم دارند و خیلی هم بعد از این حوادث سعی می‌کنند وجه انتقادی کارشان پررنگ‌تر باشد، خودشان در پیدایش این فضا چقدر نقش داشته‌اند؟ در قانونگذاری، در رفتار نظارتی و رفتار شخصی خودشان و در دخالت‌هایی که در امور دولت می‌کنند چه قدر در پیدایش این وضعیت نقش داشتند؟‌ وی ادامه داد: بنابراین نمی‌توانیم فقط دولت را به معنای قوه مجریه مقصر قلمداد کنیم. حتماً دولت هم نقش داشته است و حتماً به‌دلیل دامنه اختیاراتی که دولت در حوزه اجرا دارد، سهمش بیشتر است، ولی به این معنا نیست که دستگاه‌های دیگر سهمی ندارند یا مبرا هستند. حتماً دستگاه قضایی و مجلس هم نقش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
محمود
Iran, Islamic Republic of
شما و جریان شما به آن چیزی که فکر نمی کنید و اصلا به آن اعتقادی ندارید منافع نظام و کشور و مردم است. فقط به این سوال ساده پاسخ بدهید که چرا آمریکائیها دوست دارند شما در ایران بر سر کار باشید همین.
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بترسید از روزی که رقیب شما یعنی محمود وارد میدان شود ...
سرور
Iran, Islamic Republic of
گزینه نهایی اصلاح طلبها هم لاریجانی است.خواهید دید.
روز بنده قبل از سال 92 عرض کردم گزینه اینها برای انتخابات ریاست جمهوری مرحوم هاشمی است اغلب تمسخر کردند اما در نهایت وی کاندیدا شد و رد صلاحیت باعث کنار رفتن وی از گردونه رقابت شد.
حالا هم گزینه نهایی چپی ها که اتحاد نانوشته ای با راست سنتی پیدا کرده اند آقای لاریجانی است.
Spain
نه فکر کنم تبدیل به چالشی برای این اصلاحاتی ها بشه
اصلاحاتی پشیمان
مگر شما توانستید اتفاقات سال88 را که شعله ور کردید جمع کنید؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
روح الله
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا حذف می کنید
Iran, Islamic Republic of
...