پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

جزئیات برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 647766
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اقدامات اشتغالزایی این نهاد، گفت: در شش‌ ماهه نخست امسال ۳۴ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجادشده است.
جزئیات برنامه‌های اشتغالزایی کمیته امداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در جمع مدیران اشتغال و خودکفایی استان‌ها با اعلام اجرای الگوی جدید کسب‌وکار در کمیته امداد، گفت: این الگو مبتنی بر دو نظام است؛ اصلاح الگوهای سنتی (نظام هدایت شغلی) و بهره‌برداری از الگوهای نوین (نظام راهبری شغلی). در نظام هدایت شغلی، ارتقای نیروی انسانی، چابک سازی ضوابط و قوانین، افزایش انگیزه و نظارت هوشمند و کیفی در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره نظام راهبری شغلی، توضیح داد: ۵۱ طرح در این زمینه به‌ طور آزمایشی در ده استان با کمک نیروهای جهادی دانشگاهی در حال اجراست. عبدالملکی با اعلام اینکه در شش‌ ماهه نخست امسال از محل تبصره ۱۶ بودجه ۹۷ و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ۲۸ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد اجرا شده است، بیان داشت: با اجرای این طرح‌ها ۳۴ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی برای افراد تحت حمایت ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه برای اجرای این تعداد فرصت شغلی ۵۴۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌ شده است، افزود: از این رقم ۳۶۵ میلیارد تومان از محل منابع بانکی و ۱۷۴ میلیارد تومان از محل منابع کمیته امداد تأمین‌ شده است.

وی درباره اشتغال پایدار مددجویان روستایی، گفت: تاکنون دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح در سامانه ثبت‌ شده است که از این تعداد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارجاع شده است و  تاکنون ۳۱ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت‌ شده است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه امسال سه نوع آموزش مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: امسال باید ۱۶۷ هزار نفر در این سه زمینه آموزش بینند که از این رقم تاکنون ۴۲ درصد محقق شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر ارتقا کیفیت دوره‌های آموزشی، افزود: در شش‌ماهه نخست امسال سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی از طریق مؤسسه‌های کاریابی برای مددجویان فراهم‌شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *