سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

صلح طلبان آماده حمله به پنتاگون!

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 647669
۵۱ سال پس از راهپیمایی تاریخی به سمت پنتاگون در سال ۱۹۶۷ که بسیاری از آن به عنوان نقطه عطف در جنبش‌های ضد جنگ و ایفاگر نقش جدی در عقب نشینی آمریکا از ویتنام یاد می‌کنند، زنان و متحدان در صدد برگزاری راهپیمایی دیگری به سمت پایگاه‌های وزارت دفاع آمریکا برای تکرار همان دستاوردها هستند.
صلح طلبان آماده حمله به پنتاگون!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا ، اعتراضات سال ۱۹۶۷ که توسط کمیته بسیج ملی برای خاتمه دادن به جنگ ویتنام سازماندهی شده بود ۷۰ هزار تن را به خیابان‌ها کشاند. آنها با سخنرانی‌ها در یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی کار خود را آغاز کردند و سپس با گذر از پل گورستان سربازان جنگ در آرلینگتون به سمت پنتاگون حرکت کردند . در آن روز ۶۵۰ تن به اتهام نافرمانی مدنی دستگیر شدند. 

اکنون هزاران تن از فعالان قرار است امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) در واشنگتن گردهم آیند تا در راهپیمایی برنامه‌ریزی شده علیه پنتاگون با درخواست تغییر در سیاست‌های نظامی آمریکا شرکت کنند.

این فعالان امروز در کارگاه‌هایی در خصوص موضوعاتی از دفاع شخصی زنان گرفته تا جنگ یمن شرکت خواهند کرد و فردا در رویداد اصلی یعنی راهپیمایی تحت عنوان "راهپیمایی زنان به طرف پنتاگون" شرکت می‌کنند؛ راهپیمایی که ساعت ۱۲ به وقت محلی (۱۶به وقت گرینویچ) آغاز خواهد شد.

سیندی شیهان، یکی از فعالان ضد جنگ که پسر خود را در جنگ عراق از دست داده، گفت: سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در این رویداد امیدوارند این تلاش جنبش عقب راندن ماشین جنگ آمریکا را تقویت کند.
وی افزود: هدف اصلی، نیروی تازه بخشیدن به جنبش ضد جنگ است. ما تنها مخالف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و جنگ‌هایی که هم اکنون رخ می‌دهند، نیستیم. ما مخالف کل الگوی نظامی‌گری هستیم که بودجه‌های ما را از مدارس و جوامعمان گرفته است.

شیهان که این رویداد را سازماندهی کرده، افزود: روز یکشنبه معترضان یک ساعت قبل از برگزاری راهپیمایی در خیابانی منتهی به ایستگاه متروی پنتاگون در ویرجینیا گردهم خواهند آمد و سپس راهپیمایی‌ در پارکینگ شمالی پنتاگون برگزار خواهند کرد که تا ساعت ۱۶ به وقت محلی (۲۰ گرینویچ) ادامه خواهد یافت.

شیهان افزود: راهپیمایی  این ائتلاف در خصوص پنتاگون شامل افراد و سازمان‌هایی است که معتقدند ماشین جنگ در آمریکا توسط هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه اداره می‌شود.

وی تاکید کرد که راهپیمایی روز یکشنبه تنها یک آغاز است، ‌چرا که آن‌ها قصد دارند فعالیت‌های ضد امپریالیستی این ائتلاف را توسعه بخشند.

شیهان افزود: این جنبش باید بین‌المللی شود تا به مشکلات تمامی زنان جهان و خانواده‌ها، جوامع و کشورهایشان رسیدگی شود.

سخنرانان در این راهپیمایی شامل آن رایت، سرهنگ سابق و کارمند سابق وزارت امور خارجه آمریکا که در سال ۲۰۱۴ میلادی پس از حمله کشورش به عراق از وزارت امور خارجه آمریکا خارج شد و همچنین جیل استین، نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *