جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ابراز تاسف گوترش از تایید قتل خاشقجی

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 647611
دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد، از تایید قتل جمال خاشقجی "به شدت اندوهگین" است.
ابراز تاسف گوترش از تایید قتل خاشقجی
به گزارش  جهان نيوز به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این اظهارات را پس از آن بیان کرد که عربستان به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی "پس از نزاعی" در کنسولگری‌اش در استانبول اعتراف کرد. خاشقجی از اوایل ماه اکتبر و پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول برای دریافت اسنادی مربوط به ازدواجش ناپدید شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل از تایید مرگ جمال خاشقجی به شدت اندوهگین است و با خانواده و دوستان خاشقجی ابراز همدردی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: گوترش بر لزوم تحقیقاتی فوری، کامل و شفاف در خصوص شرایط مرگ آقای خاشقجی و بر عهده گرفتن کامل مسئولیت این اقدامات تاکید دارد.
بر اساس بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شده، تحقیقات مقدماتی صورت گرفته در خصوص مرگ این روزنامه‌نگار منتقد نشان می‌دهند که خاشقجی  در کنسولگری عربستان "با افرادی که با آنان دیدار کرده، نزاع و مجادله‌ای داشته که به مرگ او انجامیده است".

این خبرگزاری همچنین گزارش کرده است که 18 شهروند عربستانی بر سر دست داشتن در مساله مرگ خاشقجی دستگیر شده و دیگر افراد مرتبط با این پرونده نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *