سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 647468
روز شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، ابتدا در استان‌های واقع در نوار غربی و به تدریج در نواحی مرکزی و جنوب شرق کشور، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه
به گزارش جهان نيوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی ، به سبب عبور امواج متناوب کوتاه، در حال حاضر در دامنه‌های شمالی‌، مرکزی و جنوبی زاگرس در استان کردستان، همدان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری،‌ غرب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، شمال خوزستان، شرق بوشهر، شمال هرمزگان و جنوب کرمان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق موقت و وزش باد هستیم.

روز آینده علاوه بر مناطق مذکور، در بوشهر، ایلام و نیمه شرقی خوزستان تشدید بارش‌ها را خواهیم داشت و در شرق خوزستان، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین و زنجان، شاهد افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود. 

روز شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، ابتدا در استان‌های واقع در نوار غربی و به تدریج با گسترش آن به نواحی مرکزی و جنوب شرق کشور، بارش در این مناطق خواهیم داشت.

روزهای جمعه و شنبه شرق خلیج فارس مواج است، همچنین روز شنبه در برخی نقاط استان‌های تهران، قزوین و زنجان افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باید پیش‌بینی می‌شود. 

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۲ و ۱۲ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس و بوشهر با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 98-97 (یکم مهر ماه 97) تا 20 مهر ماه سال  زراعی جاری، 5.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 6.3 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 9.5 درصد کمتر از سال گذشته است. 

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 3.5 سال بوده است که بارش سال زراعی جاری (98-97)، 60.1 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سوم سال زراعی متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 103.6 میلی‌متر بوده است، میانگین گرمترین منطقه در این مدت آبادان در استان خوزستان به میزان 43.8 درجه سلسیوس و سردترین منطقه سربیشه  در  استان  خراسان جنوبی به میزان 4.5- سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *