پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

وزارت خارجه سوریه انفجار در «کریمه» را محکوم کرد

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 647460
وزارت خارجه سوریه در واکنش به کشته شدن 19 نفر در جریان انفجار بمب و تیراندازی در شبه جزیره کریمه تأکید کرد که باید از انواع مختلف تروریسم و جنایت‌های سازمان‌یافته جلوگیری کرد.
وزارت خارجه سوریه انفجار در «کریمه» را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ظهر چهارشنبه (روز گذشته) انفجار بمبی در یک مرکز دانشگاهی در منطقه «کرچ» واقع در غرب شبه‌جزیره کریمه، 19 کشته و دست‌کم 50 زخمی بر جا گذاشت.

وزارت خارجه سوریه این حادثه را «جنایتکارانه و بزدلانه» توصیف و آن را که در دانشکده پلی تکنیک شهرک کرچ رخ داد، بشدت محکوم کرد.یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه در واکنش به این مسئله، تأکید کرد که باید از انواع مختلف تروریسم و جنایت‌های سازمان‌یافته جلوگیری کرد تا صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان محقق شود.

این منبع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که دمشق با رهبری، دولت و ملت روسیه ابراز همدردی و همبستگی می‌کند.دمشق در پایان ضمن همدردی با قربانیان برای افرادی که در جریان این انفجار زخمی شدند، شفای عاجل آرزو کرد.

به دنبال وقوع این حادثه سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دستوری صادر کرده تا موضوع تروریستی بودن این حادثه هر چه سریعتر پیگیری و بررسی شود.

پس از فرمان پوتین، نیروهای امنیتی و اعضای کمیته تحقیقات روسیه به محل حادثه اعزام شدند و تحقیقات گسترده‌ای در این رابطه آغاز کردند.کمیته تحقیقات روسیه ساعاتی پس از این انفجار اعلام کرد که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد انفجار و تیراندازی تروریستی نبوده بلکه [در حد] قتل عام است.

مدیر این دانشکده در توضیح جزئیات حادثه اعلام کرد که چند فرد مسلح وارد ساختمان دانشکده شده‌اند و پس از تیراندازی به سمت دانشجویان و کارکنان این دانشکده، یکی از این افراد بمبی را در ساختمان دانشکده منفجر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *