سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
پنجمین گنگره سراسری رهپویان انقلاب اسلامی؛

محسن رضایی: انتظارات از آن سوی مرزها فرصت را از ما گرفت/ جلیلی: وعده هلو جواب نداد مردم را از لولو می‌ترسانند/ رحیمیان: برخی‌ آمریکا را خدای جاودانه می‌دانند/ سروری: ساختار انتخاباتی کشور صفر و صدی است

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 647442
پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با حضور و سخنرانی شخصیت های سیاسی اصولگرا برگزار شد.
محسن رضایی: انتظارات از آن سوی مرزها فرصت را از ما گرفت/ جلیلی: وعده هلو جواب نداد مردم را از لولو می‌ترسانند/ رحیمیان: برخی‌ آمریکا را خدای جاودانه می‌دانند/ سروری: ساختار انتخاباتی کشور صفر و صدی است
گروه سیاسی جهان نيوز، پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهرماه) با حضور شخصیت‌های سیاسی اصول‌گرا در تالار تفاهم برگزار شد.

«محمدحسن رحیمیان»، «سعید جلیلی» «محسن رضایی»، « پرویز سروری» و «علیرضا زاکانی» از حاضران در کنگره رهپویان بودند.

تصویب اصلاحیه اساسنامه و نیز انتخابات شورای مرکزی، دستور کار بخش خصوصی کنگره بود.

در بخش عمومی نیز  سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس شورای مرکزی جمنا و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کردند. 

در سخنرانی شخصیت هایی که در این کنگره شرکت کرده بودند نکات قابل توجهی در خصوص مسائل داخلی و خارجی و نگرش انقلابی نسبت به این موارد مطرح شد.

جلیلی:  تمام تلاش دشمن این است که مردم را از رهپویی انقلاب اسلامی منصرف کند/ وعده هلو جواب نداد مردم را از لولو می‌ترسانند
 
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهر ماه) در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، گفت: دغدغه بسیاری از دوستداران انقلاب در چنین نشست‌هایی این است که آیا ما به وظیفه خود به درستی عمل می‌کنیم یا نه.

وی با بیان اینکه به موقع انجام دادن وظیفه، بسیار مهم است اظهار داشت: ممکن است کار خوبی انجام دهیم، اما در زمان خودش دارای اولویت نباشد.
 
عضو شورای‌عالی امنیت ملی گفت: اگر جلساتی از این قبیل را یک اردو در نظر بگیریم، باید دید که بعد از آن، چه عملیاتی می‌خواهیم انجام دهیم؛ قرار نیست بعد از اردوی آماده‌سازی، همه به خانه‌های خود بروند و هرکس به کار خود مشغول شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: البته منظور از عملیات، شیشه شکستن نیست؛ بلکه همان کار تمیز فرهنگی است که رهبر انقلاب تصریح فرمودند.

وی با بیان اینکه باید دید خرمشهرهایی که رهبر انقلاب گفتند در پیش است، چه عرصه‌هایی است، افزود: نکته مهمی که رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان، تصریح داشتند، این  بود که نمی‌شود برای اداره کشور، ساختار موازی ایجاد کرد.


جلیلی در ادامه به موضوع دولت سایه اشاره کرد و گفت: دولت سایه، نه حزب است و نه تشکیلات خاصی؛ به شخص خاصی هم تعلق ندارد؛ بلکه یک گفتمان است و هر جریان و گروهی می‌تواند کارکرد دولت سایه را داشته باشد.

وی، اصلاح خطا و گوشزد آن به دستگاه‌های اجرایی را یکی از محورهای دولت سایه دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، به ما می‌گوید اگر در جایی خطایی مشاهده کردی، باید تذکر بدهی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینکه در زمان تصویب برجام، انتقادات خود را مطرح کردیم، بر همین اساس بود. آن زمان، برخی‌ها می‌گفتند مردم از برجام خوششان می‌آید و الان زمان مناسبی برای حرف زدن درباره آن نیست. اما ما می‌گفتیم باید جلوی خطا را گرفت.

جلیلی با بیان اینکه قبل از نهایی شدن برجام و زمانی که مذاکرات جریان داشت، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، ایرادات را گوشزد کردیم، تصریح کرد: باید هر کاری را در وقت خودش انجام داد.

وی، عدم خوشبینی رهبر انقلاب در آغاز مذاکرات هسته‌ای را یادآور شد و گفت: امروز تقریباً همه به آن سخن رسیده‌اند، اما هزینه زیادی دادیم. چرا باید این هزینه داده می‌شد؟ برای اینکه امثال ما، کم کاری کردیم و کار لازم اقناعی را در افکار عمومی انجام ندادیم.

جلیلی، پشتیبانی از اقدامات صحیح دولت را یکی دیگر از محورهای دولت سایه عنوان کرد و گفت: محور مهم دیگر، این است که کارهای مغفول مانده را یادآور شویم و در فضای گفتمان عمومی جامعه مطرح کنیم.
 

وی با بیان اینکه دولت سایه ملک طلق کسی نیست و همه می‌توانند در آن مشارکت کنند، گفت:  دولت سایه، به یک حرکت فراگیر و جدی نیاز دارد.

جلیلی ادامه داد: قرار نیست کسی در دولت سایه، محور شود و همه حول او بچرخند؛ بلکه همه می‌توانند در این عرصه از ناحیه خود کار کنند. هرکسی در حوزه تخصصی خود کار خوبی انجام داد، باید او را کمک کنیم و قرار نیست حتماً عضو تشکل ما باشد تا برویم او را کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه گفته می‌شود باید برای دولت سایه تشکیلات ایجاد کرد، گفت: این نکته را هم باید مدنظر قرار داد که هرکس، وسع و وظیفه‌‌ای دارد؛ خدا هم بیشتر از وسع ما، از ما انتظار ندارد. البته اگر یک کاری رو به جای اینکه تنهایی انجام دهیم، دونفری انجام دهیم، بهتر است، امّا تنها هم که باشیم، نباید دست روی دست بگذاریم و باید اقدام کنیم.

جلیلی، رهپویی انقلاب را تعبیر زیبایی توصیف کرد و گفت: این رهپویی، نباید منحصر به موضوع خاصی باشد؛ بلکه باید در همه عرصه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و... نشان داد که تفاوت نگاه انقلابی با غیر انقلابی چیست.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن این است که مردم را از رهپویی انقلاب باز دارد، اهمیت پرداختن به اقدامات دارای اولویت را مورد تأکید قرار داد و گفت: گاهی، چند بحث در جریان انقلاب مطرح می‌شود و سال‌ها همان بحث‌ها مطرح می‌شود. گاهی اوقات، سؤالاتی که پرسیده می‌شود، همان سؤالات چند سال قبل هستند؛ باید دید بحث روز چیست و مسئله‌های جدیدی که مشکل مردم هستند، کدام‌اند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی، تصریح کرد: باید در عدالت، شفافیت، فسادستیزی، مسائل اقتصادی و... حرف‌های روشنی مطرح کرد که بتوان بر مبنای آن‌ها مطالباتی را مطرح کرد.

جلیلی، مسئله باور عمومی جامعه نسبت به موضوعات مختلف را مهم دانست و گفت: این همان چیزی است که گفتمان غالب جامعه را می‌سازد.

وی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا افکار عمومی طبق همان چیزی شکل بگیرد که باور انقلاب است، تصریح کرد:  بدتر از تحریم‌هتی غلط، تحلیل‌های غلط و فلح‌کننده است.

جلیلی با بیان اینکه گاهی یک تحلیل غلط یا وعده غلط، برای جامعه بسیار مضر است، اظهار داشت:  یک زمانی وعده هلو داده می‌شد اما بعد که به جایی نرسید، مردم را از لولو می‌ترسانند. در حالی که هم آن وعده و هم این ترساندن، توهمی بیش نبود و نیست.

وی، به سه‌گانه اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و انقلابی‌هراسی اشاره کرد و گفت: در سطح دنیا، سعی دشمنان این است که با تشکیل گروهک‌هایی چون داعش، مردم جهان را از اسلام بترسانند. به منطقه که می‌رسند، سعی می‌کنند مردم را از ایران بترسانند و در داخل کشور، سعی می‌کنند مردم را از گفتمان انقلاب بترسانند.

جلیلی با بیان اینکه گاهی اوقات، فضایی در داخل کشور شکل می‌گیرد که ناشی از کم‌کاری امثال بنده است، اظهار داشت: باید واقعیت‌ها را به خوبی برای مردم ترسیم کرد.
 

وی با بیان اینکه در مصاف با آمریکا، و نه عروسک هایش، ایران در همه عرصه‌ها پیروز بوده، به خواسته‌های مختلف آمریکا ازجمله در موضوع سوریه، حضور در منطقه و حفظ صدام اشاره کرد و گفت: اگر این مسائل را به شکل اقناعی در جامعه مطرح نکنیم، دشمنان انقلاب، انقلاب‌هراسی را تبدیل به گفتمان غالب می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: مبتنی بر همین موضوع، می‌بینیم که یک زمانی گفته می‌شود لبخند موثر است و حالا هم مردم را از اخم می‌ترسانند. همه این‌ها توهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ اقتصادی هم اقتضائات خاص خودش را دارد، گفت: دشمن می‌گوید نفت ایران نباید به فروش برود. جالب است؛ به جای اینکه کشور فروشنده نفت، آن‌ها را تحریم کند، آن‌ها می‌خواهند با نخریدن نفت ما را تحریم کنند. نفتی که می‌توانیم با تبدیل آن به ارزش افزوده، با قیمت هزاران برابر، به فروش برسانیم.

جلیلی با بیان اینکه تنگه هرمز را باید به شکل اقتصادی بست، گفت: در همین زمینه طرحی که ماه‌ها روی آن کار شده است را آماده کردیم و به رهبر انقلاب و سران سه قوه ارائه دادیم.

وی به موضوع هدایت نقدینگی که مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته بود اشاره کرد و با بیان اینکهخ طبق آمارهای رسمی، روزانه هزار میلیارد تومان خلق نقدینگی می‌شود، گفت: باید این موضوع را به درستی تبیین کرد و باید پرسید، موضوعی که مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته، چه شد؟ در راستای هدایت نقدینگی، چه کاری انجام شد؟

جلیلی خاطرنشان کرد: در ماجرای توتال گفته می‌شد که به جذب سرمایه خارجی نیاز داریم و بعد مشخص شد که سرابی بیش نبوده است. آیا همین نقدینگی که وجود دارد را نمی‌توان به سمت انرژی هدایت کرد؟

وی با بیان اینکه گفته می‌شد مسکن مهر، پایه پولی کشور را خراب کرده است، چون خلق پوال کرده است، اظهار داشت: الان بیش از ۱۷ هزار میلیارد آن پول، برگشته است، چرا که مردم، قسط‌هایشان را پرداخت کرده‌اند؛ همچنین دو میلیون خانه ساخته شده است؛ خب دولت باید بگوید وقتی مسکن مهر را قبول ندارد، طرح جایگزین خود چیست.
 

جلیلی افزود: دوستان، طرح ویژه‌ای را در ارتباط با مسکن، آماده کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرداختن به مسائل کم‌اهمیت و فرعی را فتنه زرد نامید و اظهار داشت: نباید مسائل کم‌اهمیت و حاشیه‌ای، دامن جریان انقلاب را بگیرد و فقط به دنبال این باشیم که جلیلی و زاکانی در گوش هم چه گفتند و مسائلی از این قبیل. خواهش من این است که این فضا را تبدیل به فضایی کنیم که آن امید حقیقی را بتوان در ورای آن مشاهده کرد.

جلیلی با بیان اینکه برخی می‌گویند ناکارآمدی نظام مفروض است و حالا باید فکری برای آن کرد، گفت: این حرف به شوخی شبیه است؛ چه کسی گفته است انقلاب ناکارآمد است؟ گذشته از این، آیا نیروی انقلابی می‌تواند تعارف داشته باشد و از کارآمدی انقلاب دفاع نکند؟ اگر انقلاب ناکارآمد است، پس این عربده‌کشی‌ها برای چیست؟
وی با بیان اینکه برخی‌ها سخن از فروپاشی نظام می‌گویند، گفت: آن چیزی که فروپاشی‌اش نزدیک است، رژیم تحریم‌های آمریکا است و این، موضوعی است که خود آمریکایی‌ها به آن اذعان دارند. 

جلیلی تصریح کرد: به برکت ایستادگی ملّت و خون شهدا، گزینه نظامی دیگر از روی میز آمریکایی‌ها برداشته شده و ترامپ یکسال است که چیزی از حمله نظامی نمی‌گوید. باید کاری کنیم که با بی‌اثر کردن تحریم‌ها، گزینه تحریم را برای همیشه از روی میز خود بردارند.
 
سروری: ساختار انتخاباتی کشور صفر و صدی است/ بازبینی در تاکتیک‌ها الزام جریان اصول‌گرایی

 پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، صبح امروز در پنجمین کنگره این جمعیت اظهار داشت: فرایند تکاملی جمعیت رهپویان، انقلابی و حساس بوده است؛ زمانی که انقلاب اسلامی با تهاجم مواجه بود، جمعیت مجبور بود سهم خود را برای مقابله با دشمن ادا کند.

وی افزود: ما بر خلاف قواعد حزبی، مصالح انقلاب را بر منافع حزبی ترجیح دادیم؛ در اوج شرایطی که جمعیت رهپویان می توانست برای توسعه خود از موقعیت های به وجود آمده استفاده کند، اما با توجه به شرایط انقلاب مبنی بر ایجاد مجموعه فراگیر انقلابی، وضعیت جمعیت را به شکل تعطیلی غیر محسوس کشاندیم.

سروری در همین باره اظهار داشت: جبهه مردمی با مساعدت و مشارکت جمعیت رهپویان شکل گرفت و نقش بی بدیل آن مشهود بود.

وی افزود: شرایط کشور ایجاب می کند که احزاب انقلابی توسعه پیدا کنند تا بتوانند اهداف انقلاب را عمق بدهند اما ساختارهای موجود کشور به خصوص ساختار انتخاباتی کشور، علیه این هدف است.

سروری تصریح کرد: ساختار انتخاباتی، ظرفیت های تحزب را از میان می برد و صرفا آن را در کارکردهای انتخاباتی خلاصه می کند. کرکره احزاب در ایام انتخابات بالا میرود و پس از آن، رو به افول می گذارد چون سیاست انتخاباتی کشور، صفر و صدی است.

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: در انتخابات، یک حزب و جریانی ۴۹ درصد آرا را به دست می آورد اما سهمش صفر می شود و حزب و جریان دیگری، ۵۱ درصد آرا را به دست می آورد، سهمش صد می شود. این صفر و صدی برخورد کردن، کشور را از امکان چالش های موثر رقابتی دور کرده است.
 

وی اضافه کرد: شاید یک انتخاب تناسبی بتواند در کارگشایی فعالیت های حزبی موثر باشد؛ یعنی وقتی حزبی ۴۰ درصد آرا را به دست می آورد، باید بتواند ۴۰ درصد مجلس را به هم به دست بیاورد.

سروری ادامه داد: ما نیازمند بازبینی دقیق در نظام انتخاباتی کشور و موضوع احزاب هستیم؛ اگر احزاب، قدرتمند باشند، اگر دولت سایه شکل بگیرد و اگر برنامه کشور به سمت احزاب برنامه محور برود، در آن زمان می توانیم شاهد رویکردها و برنامه های مثبت باشیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: یکی از وظایف احزاب باید کادرسازی باشد؛ کشور کادرسازی نمی کند بلکه از کادرهای موجود استفاده میکنیم.
 

سروری تاکید کرد: جوانگرایی یکی از نیازهای بزرگ کشور است؛ ما توانسته ایم حدود ۵۰ درصد جمعیت رهپویان را جوان کنیم البته ۵۰ درصد دیگر هم روحیه جوانگرایی دارند؛ محافظه کاری هیچ گاه در جمعیت رهپویان جایی نداشته است.

وی اضافه کرد: با مقتضیات زمان موجود، باید بتوانیم در مولفه های گفتمان انقلابی بازبینی کنیم. ما هیچ گاه در مبانی خود تجدیدنظر نمی کنیم اما در مبانی استراتژیک خود باید بازبینی داشته باشیم.

سروری درپایان اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات کشور، باید در مولفه های گفتمانی، تاکتیک ها و راهبردهای خود، نوآوری داشته باشیم.
 
رحیمیان: برخی‌ آمریکا را خدای جاودانه می‌دانند/ چرا امام سال ۴۲ به نهضت آزادی اجازه ملاقات نداد؟

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران و رئیس شورای مرکزی جمنا، صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهر ماه) در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به همه دستورات قرآن ایمان دارند، اظهار داشت: در مقابل، برخی افراد و جریانات به بعضی از آیات قرآن ایمان دارند و به برخی دیگر، نه.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه یهود و نصاری از شما راضی نخواهند شد، مگر اینکه از آیین خود دست بردارید، گفت: ترامپ و صهیونیست‌ها هزار برابر از یهود و نصاری بدتر هستند.

رحیمیان با بیان اینکه عده‌ای خیال می‌کنند آمریکا، خدای جاودانه روی زمین است، اظهار داشت: گاهی، اتفاقی به دست خود آن‌ها رخ می‌دهد که خارج از اراده آن‌هاست.
 

وی در همین زمینه به قتل خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود اشاره کرد و گفت: آن‌ها با این کار، هم یک نفر از خودشان که فرد منحرفی هم بود را از بین بردند، هم اینکه یک موضوع لاینحل را در بین آمریکا، ترکیه و سعودی ایجاد کرد که یک گام آن‌ها را به رسوایی نزدیک‌تر می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امام در سال ۴۲ و ۴۳ درخواست ملاقات نهضت آزادی را رد کرد، گفت: حتی وقتی علامه طباطبایی برای این کار وساطت کرد، حضرت امام نپذیرفت.

رحیمیان افزود: آنها می‌توانستند منهای جایگاه حزبی خود، مثل مردم عادی بروند با امام ملاقات کنند، اما امام، آن‌ها را به عنوان نهضت  آزادی قبول نداشت.


رحیمیان ادامه داد: افراد و جریانات مختلفی که در مخالفت با رژیم شاه، با امام مشترک بودند، تلاش می‌کردند که با امام ملاقات کنند. رژیم بعث هم به خاطر تضادی که با رژیم شاه داشت، اعلام کرد که آمادگی همکاری با امام را دارد، اما امام تا لحظه آخر یک نگاه به همکاری با رژیم بعث نداشت، چرا که مبنای امام، همان مبنای امام حسین بود.

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: نباید دشمنان را محرم راز خود بدانیم. نباید قانونی را امضاء کنیم که اسرار ما را برای بیگانگان فاش کند. دشمنانی که هیچ ابایی از هیچ شرارتی ندارند.

رئیس شورای مرکزی جمنا با بیان اینکه کسانی که مرز بین دشمن و دوست را نمی‌دانند طبق قرآن از کمبود عقل رنج می‌برند، اظهار داشت: دشمنان حتی کسانی که با آن‌ها اظهار محبت و دوستی می‌کنند را هم دوست ندارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه جزء کفار به شمار می‌روند، منافق هم هستند؛ چرا که وقتی با ما می‌نشینند لبخند می‌زنند و می‌گویند ما قصد برانداری نداریم اما در جلسات خودشان با غضب علیه ما حرف می‌زنند.

رحیمیان افزود: باید دل‌مان به نویدی که رهبر انقلاب می‌دهند، قرص باشد چرا که برگرفته از آیات قران است و عاقبت، پیروزی نصیب ملّت ایران می‌شود و شکست در انتظار آمریکاست.

محسن رضایی: انتظارات از آن سوی مرزها فرصت را از ما گرفت/جنگ اقتصادی کنونی برای آینده منطقه است

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز(پنجشنبه ۲۶ مهرماه) در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: امروز در چهلمین سال نظام، ما با یک رویارویی دیگری با آمریکا روبرو هستیم که از ویژگی خاص و مهمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هدف این رویارویی، آینده منطقه است که تعیین کننده است، اظهار داشت: نتیجه این رویارویی برای ایران و آمریکا تعیین کننده است.

رضایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم در این منطقه مستقر شدند، اظهار داشت: آنها گاز منطقه را می‌بردند و درواقع این منطقه بهشت آمریکا شده بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بهشت آمریکا را بهم زد. جمهوری اسلامی برنامه‌های آمریکا را بهم زد و بنابراین رویارویی های ایران و آمریکا شروع شد که ما امروز در مهم ترین رویارویی ها هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  آمریکایی ها روز به روز در منطقه ضعیف تر شدند، گفت: ایران را که همان ابتدا از دست دادند. الان هم به این نتیجه رسیدند که تنها راه بازگشت اقتدار سالهای بعد از جنگ این است که موضوع ایران را حل کنند اما این کار، برای آمریکایی‌ها ریسک دارد و اگر شکست بخورند به طور کامل از منطقه بیرون می‌روند و قدرت بزرگی در منطقه، به محوریت ایران علیه آن‌ها شکل خواهد گرفت.
 

رضایی افزود: اگر آنها در این جنگ پیروز شوند ما را حتی در مساجد هم راه نخواهند داد این جنگ اقتصادی، جنگ برای آینده منطقه و یک مسئله بسیار مهم و تعیین کننده است. آنها در زمان اوباما تصمیم گرفتند با کنترل هسته ای ایران را کنترل کنند اما دولت فعلی آمریکا این اعتقاد را ندارد که با کنترل هسته ای می شود کاری کرد.

رضایی با بیان اینکه هیات حاکمه جدید آمریکا این نظریه را رد کرده که با کنترل هسته‌ای، جلوی نفوذ ایران را می‌شود گرفت، گفت: دکترین آنها این است که اگر مسئله ایران حل نشود آنها باید از منطقه بروند.
 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقتصاد را نقطه آسیب‌پذیر کشور دانست و افزود: اما ماجرا تنها این نیست. تمام برنامه اقتصاد نیست بلکه جنگ رسانه‌ای  و ابزار تروریستی است که نمونه آن  را در اهواز و بلوچستان دیدید.

وی با اشاره به پدیده شوک اقتصادی،  یادآور شد: همه اقتصادهای دنیا با پدیده‌ای به نام شوک اقتصادی مواجه می‌شوند  وقتی این اقتصاد مثل قلب کار می‌کند رکود و تورم در این ضربان خلل  بوجود می آید.

رضایی با بیان اینکه ما دچار شوک اقتصادی شدیم، گفت: آمریکایی ها در این شوک وارد شدند. دلار به  10 هزار تومان نباید می رسید من نمی خواهم بگویم دوستان دولتی سواد نداشتند، برخی انتظاراتی که نسبت به آن سوی مرزها وجود داشت، فرصت را از ما گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: زمانی که بعد از دستور رهبری مبنی بر تشکیل شورای عالی اقتصادی سران قوا، خواستند در را بر پاشنه جدید بگذارند، که چندسال فرصت خوب را از دست دادیم. اما زمانی دوستان در دولت تصمیم گرفتند کار بکنند که ما حداقل 3 یا 4 سال وقت خوب را از دست دادیم این محور اصلی فشار دنیا بر ما است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر نباید وقت را از دست داد، اظهار کرد: اولین کار سرو سامان دادن اقتصاد است  و مردم باید برادری دولت را در صحنه ببینند و این نقطه آغاز رویارویی با آمریکا است. در جنگ رسانه‌ای هم قرارگاه هایی در عربستان و اسرییل به وجود آمده که باید کنترل شود.

رضایی در ادامه تصریح کرد: محور بعدی عملیاتهای تروریستی است که شروع شده و می‌خواهند بگویند دستاور امنیتی انقلاب کم شده است. این پروژه‌ای است که آمریکایی ها به وجود آورده اند. آمریکایی‌ها می‌خواهند هم منطقه را از دست ندهند و هم انقلاب اسلامی جایگزین آنها نشود بنابراین جنگ، جنگ آینده است.
 

وی خاطرنشان کرد: امروز جنگ بر سر دلار و ریال است که کدام یک در منطقه صحبت کند. فرمول اساسی حل این موضوع حضور مردم است و حضور نیروهای انقلاب است که مردم را به صحنه می کشد اگر مردم نیایند دولت و حکومت باید بجنگد مثل سال اول جنگ که دولت جنگید و هیچ دستاوردی نداشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: امروز به دنبال این هستند که عصای حضرت موسی را از رهبری بگیرند. دومین عملیات هم 13  آبان شروع خواهد شد  شما خودتان را آماده کنید که انشالله پیروز  این عملیات باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *