جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سروری: نیازمند بازبینی در ساختار انتخابات هستیم

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 647415
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: یک انتخابات تناسبی می‌تواند ساختارهای انتخاباتی را بهبود ببخشد.
سروری: نیازمند بازبینی در ساختار انتخابات هستیم
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی  در پنجمین کنگره این جمعیت که امروز پنجشنبه 26 مهرماه برگزار شد، گفت: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از سال 87 بر اساس رسالت‌های انقلابی خود توسط عده‌ای از افراد انقلابی و تاثیرگذاری ایجاد شد و توانست در 400 شهرستان دفاتر خود را دایر کند که ثمره آن این بود که یک هسته انقلابی در سراسر کشور شکل گرفت. فرآیند تکاملی این جمعیت، فرآیند بسیار انقلابی و حساسی بوده و زمانی که انقلاب اسلامی در تلاطم به سر می‌برد جمعیت تمام تلاش خود را برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن انجام داد.

سروری با بیان اینکه عموما یک حزب مصالح خود را بر مصالح عمومی ترجیح می‌دهد، اظهار کرد: ما بر خلاف اصول یک حزب همواره مصالح کشور و انقلاب اسلامی را در نظر داشتیم. زمانی که جمعیت می‌توانست با پیش گرفتن برخی سیاست‌ها رشد کند و قدرتمند شود به جهت اینکه شرایط انقلاب و کشور شرایط ویژه‌ای بود، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برای انسجام نیروهای انقلاب تمام ظرفیت خود را به کار گرفت و جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به کمک جمعیت رهپویان شکل گرفت و تاثیر جمعیت بر آن مشهود است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شرایط کشور ایجاب می‌کند که احزاب ساختارمندتر شود گفت: متاسفانه ساختارها به ویژه ساختار انتخابات خلاف آن عمل می‌کنند. ساختار انتخاباتی ظرفیت‌های احزاب را از بین می‌برد و موجب شده که احزاب صرفا کارکردی انتخاباتی داشته باشد؛ احزاب در زمان انتخابات فعال می‌شوند و پس از آن به کار خود پایان می‌دهند.

سروری با تاکید بر اینکه شاید یک انتخابات تناسبی بتواند مشکل احزاب را حل کند افزود: در انتخابات تناسبی احزاب می‌توانند متناسب با فعالیت‌های خود صاحب کرسی پارلمانی شوند، وقتی یک جریان 40 درصد آرا را به دست آورد بتواند 40 درصد کرسی‌های پارلمان را به دست آورد. متاسفانه انتخابات در کشور صفر یا صدی است، حزب پیروز صد درصد کرسی‌های مجلس را به دست می‌آورد که نتیجه چنین ساختاری برای انتخابات این است که ما شاهدیم ترکیب نمایندگان مجلس در هر دوره به صورت کامل عوض می‌شود.

سروری با بیان اینکه نیازمند یک بازبینی مجدد در ساختار انتخابات هستیم تصریح کرد: اگر دولت سایه شکل بگیرد و انتخابات به صورت تناسبی برگزار شود، شاهد رویکردها و عملکردهای موفق برای پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستیم، متاسفانه کشور کادر سازی نمی‌کند و تنها از کادرهای موجود استفاده می‌شود.

سروری با بیان اینکه جوان‌گرایی از مهم ترین راهکارها برای پیشرفت انقلاب اسلامی است گفت: ما در جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم که حدود 50 درصد از جمعیت، جوانان هستند و 50 درصد دیگر هم رویکرد جوان‌گرایی دارند، محافظه‌کاری هیچ گاه در جمعیت نبوده و تمامی احزاب روحیه جهادی و انقلابی دارند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: جمعیت هیچ گاه در مبانی خود تجدیدنظر نمی‌کند، اما استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها قابل بررسی است. ما باید در برخی از استراتژی‌های خود تجدیدنظر کنیم، امروز جمعیت در دوره جدیدی به سر می‌برد. باید در حوزه اقتصاد یک مدل مشخص ارائه کند و بگوید برای آن چه راهکاری در نظر دارد، وجود این تفکرات و ارائه این برنامه‌ها برای احزاب ضروری است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *