جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیدار وزیر خارجه عراق با نخست‌وزیر لبنان

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 647406
ابراهیم جعفری در جریان دیدار با سعد حریری ابراز امیدواری کرد که دولت این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود.
دیدار وزیر خارجه عراق با نخست‌وزیر لبنان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق که در جریان سفری منطقه‌ای از روز سه‌شنبه وارد لبنان شده، دیشب با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد.

این دیدار در کاخ بیت الوسط انجام شد و ابراهیم جعفری و هیئت همراه وی آخرین تحولات داخلی و منطقه‌ای و راهکارهای تقویت مناسبات دوجانبه بین لبنان و عراق را با سعد حریری بررسی کردند.

جعفری بعد از این دیدار تاکید کرد که با آقای نخست وزیر در خصوص برخی مسائل رایزنی کرده و ابراز امیدواری کرده که دولت لبنان در سریعترین زمان ممکن تشکیل شود و این موضوع همزمان با تشکیل دولت در عراق اتفاق بیفتد.

وی ابراز داشت تشکیل قریب‌الوقوع دولت در دو کشور و همزمانی آن می‌تواند باعث ریشه‌دار تر شدن مناسبات میان دو کشور بر اساس منافع مشترک و دو جانبه شود.
ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق سه شنبه وارد لبنان شد و با میشل عون رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار کرد.این دیدار در «بعبدا» کاخ ریاست‌جمهوری لبنان انجام شده است.

الجعفری در بدو ورود به لبنان و در فرودگاه بیروت هم اعلام کرد تثبیت و تقویت روابط میان دو ملت عراق و لبنان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا تلاش می‌شود.

وی افزود: روابط ما با لبنان، تاریخی و در زمینه‌های مختلف است و در زمینه سیاسی هم مواضع مشترکی میان لبنان و عراق وجود دارد. لبنان در بسیاری از پرونده‌های مربوط به عراق در سازمان ملل و اتحادیه عرب در کنار بیروت ایستاده است و بغداد از بابت این موضوع «قدردان» است، همانطور که عراق هم به نوبه خود در کنار لبنان ایستاده است.

وی تصریح کرد: ما دنبال ارتقای سطح روابط عراق و لبنان در حد کشورهای باثبات و تبادل منافع هستیم. منطقه با اتفاقات خارق‌العاده‌ای روبروست، منظور من تحولاتی با تأثیرات زیاد است و معمولا خیر مردم منطقه در بطن همین تحولات خارق‌العاده قرار دارد.
جعفری همچنین با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار درباره برخی مسائل سیاسی و اقتصادی و مسائل منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

جعفری در نشست خبری بعد از این دیدار حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی نویسنده منتقد عربستانی را عجیب و غافلگیر کننده توصیف کرد.جبران باسیل نیز گفت که ما باید منتظر انتشار نتایج تحقیقات درباره مشخص شدن سرنوشت جمال خاشقجی باشیم تا بتوانیم موضع رسمی خود را اعلام کنیم.

ابراهیم الجعفری پیش از سفر به لبنان، وارد سوریه شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور و «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *