سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۳۵
رحیم پور ازغدی در دانشگاه اميركبير:

برای بچه‌هایشان در آمریکا ۱۲ هزار دلار می‌فرستند بعد می‌گویند این چه مملکتی است!/ نباید به مسؤولان فاسد اجازه حاکمیت بدهیم

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 647374
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگیبا اشاره به اهمیت جوانگرایی در کشور اظهارداشت: باید مدیران پیرو خسته کنار بروند و جوانان آگاه، متعهد، انقلابی و باسواد مسئولیت را به دست بگیرند.
برای بچه‌هایشان در آمریکا ۱۲ هزار دلار می‌فرستند بعد می‌گویند این چه مملکتی است!/ نباید به مسؤولان فاسد اجازه حاکمیت بدهیم
گروه سیاسی جهان نيوز: حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  در نشست «مردم سالاری دینی یا دین سالاری مردمی» که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه بدون مردم نمی‌تواند یک حکومت دینی مردمی داشته باشیم، اظهارداشت: مردم در خیلی از انتخابات‌ها درست انتخاب می‌کنند، ولی در برخی مواقع این گونه نیست.

به گزارش جهان نيوز، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما از پیش نمی‌دانیم کدام انتخاب درست و یا کدام انتخاب غلط است، یادآور شد: شایسته سالاری باید محصول مردم سالاری باشد. خوش خوشان سالاری به اسم مردم سالاری این است که افراد معروف و سلبریتی‌ها در دنیا کاندیدا می‌شوند و رای می‌گیرند در واقع این‌ها افکار عمومی را بازی می‌دهند و قشنگ دروغ می‌گویند.

وی افزود: الان شارلاتان‌های مدرن را که خیلی هم خوش تیپ هستند می‌آورند و حرف‌های قشنگ می‌زنند این‌ها در کار خود تخصص دارند، اما اگر تعهد و شرف هم داشته باشند انسان‌های شریفی هستند.

رحیم پورازغدی ادامه داد: برخی از این سلبریتی‌ها از عدالت حرف می‌زنند، اما بعد می‌بینیم که بچه‌های آن‌ها در آمریکا هستند و برای آن‌ها ماهانه ۱۲ هزار دلار می‌فرستند، بعد همین‌ها می‌گویند که این چه مملکتی است.

وی افزود: در انتخابات شورای شهر شنیدیم که برخی‌ها گفتند برای اینکه نام آن‌ها در لیست قرار بگیرد باید دو میلیارد تومان بدهند با این وجود سوال این است کسی که دو میلیارد می‌دهد قرار است چند میلیارد به او برگردد؟ 

رحیم پورازغدی اظهار داشت: در اسلام هر کسی که شایستگی علمی، عملی و تعهد ندارد نباید وارد حکومت شود و در معرض آرای عمومی قرار بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بخشی از مردم سالاری دینی محتوا و بخشی نیز روش است با این وجود ما هنوز در ساختار مردم سالاری دینی و در حوزه روش‌ها مشکلات داریم که معتقدم نسل جوان متعهد انقلابی باید این مشکلات را حل کند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ افرادی به عنوان جاسوس در پست های حساس گفت: در کنار جاسوس‌های اطلاعاتی برخی‌ها نیز جاسوس فکری هستند. این افراد با سرویس‌های اطلاعاتی ارتباط ندارند، ولی در حکومت وجود دارند. 

رحیم پورازغدی گفت: برخی‌ها حرف شان هر چند وقت یکبار عوض می‌شود و دروغ می‌گویند مثلا امروز یک وعده می‌دهند و فردا خلاف آن را می‌گویند این افراد یک وقت لیبرال یک وقت سوپر لیبرال و یک وقت آمریکایی محض می‌شوند و یک وقت نیز ادبیات سکولار استفاده می‌کنند و گاهی نیز ادبیات غلیظ دینی را به کار می‌گیرند و زمانی هم عقل گرا می‌شوند. معتقدم این افراد کلاهبردار هستند، چون سیاستمدار دینی حقیقت مدار است. 

وی با تاکید بر اینکه نباید مردم سالاری تبدیل به عوام سالاری شود و عوام فریبی به اسم دموکراسی روی کار بیاید، افزود: برخی‌ها سیر تا پیاز و تمام کارکرد دست شان است، اما بعد می‌گویند مقصر کسانی هستند که شعار تند می‌دهند.

رحیم پورازغدی در ادامه با اشاره به اهمیت جوانگرایی در کشور اظهار داشت: باید مدیران پیرو خسته کنار بروند و جوانان آگاه، متعهد، انقلابی و باسواد مسئولیت را به دست بگیرند، در غیر این صورت به مشکل می خوریم.

رحیم پورازغدی در ادامه سخنان خود گفت: برخی‌ها در مناظره های انتخاباتی به گونه‌ای حرف می‌زدنند که انگار از مریخ آمده اند در حالی که سابقه خودشان در تمام تصمیم گیری‌های این چند دهه موجود است و در همه کار‌های حکومت بوده اند ولی به گونه‌ای حرف می‌زدند که گویی جزو اپوزیسیون هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مردم طی چهل سال چهل بار در انتخابات‌ها شرکت کرده اند و شصت تا هفتاد درصد رای داده اند و این نشان می‌دهد مردم مجبور نیستند و سیستم را قبول دارند.

وی افزود: با این حال زمانی که از دولت خاتمی دولت احمدی نژاد و از دولت احمدی نژاد دولت روحانی بیرون می‌آید یعنی اینکه انتخابات دست دولت نیست که بخواهند تقلب کنند البته تخلف وجود دارد، ولی تقلب نیست با این وجود اگر مردم سیستم حکومتی را قبول نداشته باشند مشارکت هفتاد تا هشتاد درصدی در انتخابات ندارند.

ازغدی تصریح کرد: سال ۸۸ همه و از جمله سران جریان مقابل می‌دانستند که تقلب نشده است، ولی نمی‌گفتند مثلا آقای خاتمی در جلساتی گفته بود که تقلب نشده با این وجود از دفتر رهبر انقلاب به او پیغام دادند که همین را به مردم بگویید که تقلب نشده، ولی نگفتند حتی میرحسین موسوی هم می‌دانست که تقلب نشده است، ولی نمی‌گفت و من معتقدم این خیانت به دموکراسی است. 

وی در بخش دیگرب از سخنانش اظهار داشت: ما نباید به مسئولان فاسد اجازه حاکمیت بدهیم. ما به عنوان مردم این حق را نداریم که به افراد فاقد شرایط رای دهیم که بر ما حاکمان شوند چرا که این یک انتحار اجتماعی است و اگر مسئولان فاقد شرایط رای دهیم به اسلام خیانت کرده ایم. 

رحیم پورازغدی در قسمت دیگری از سخنانش با بیان اینکه نظر امام خمینی با منتظری، بنی صدر و مهندس بازرگان نبود، گفت: امام فرمود به والله من با نخست وزیری بازرگان موافق نبودم منتهی، چون نظر کسانی که در انقلاب بودند این بود به خاطر اینکه نگویند من دیکتاتورم، پذیرفتم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:  شاید بپرسید که اگر امام به ریاست جمهوری بنی صدر، نخست وزیری بازرگانی و قائم مقامی منتظری راضی نبوده پس چرا پذیرفته است؟ در پاسخ باید گفت امام نمی‌تواند بدون امت کاری کند و امت هم بدون امام نمی‌تواند. با این وجود امام باید خط و خطوط را مشخص کند تا ملت در لبه پرتگاه سقوط قرار نگیرد از این رو مردم خود باید تصمیم بگیرند البته ممکن است تصمیم آن‌ها نیز اشتباه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید یک اتفاق هایی بیافتد و تعداد بسیار زیادی از این مسولان فاسد یا بی مسئولیت کنار گذاشته شوند.
Iran, Islamic Republic of
شدید ترین شهوت، شهوت جنسی نیست، شهوت جاه و مقام است.
Romania
پسر درکلام مقامی از شهرت استفاده میکنند نه از شهوت
United States
قشنگ سخنراتی کردند و خوب انتقاد کردند همیشه ساده تربن راه برای فرار رو به جلو است کشور ما به مرد عمل احتیاج دارد وگرنه اینگونه مسایل را بچه هشت ساله دبستان رو هم بلد است لطفا حداقل مثل سرباز وطن آقای قاسمی استین را بالا بزنید و کار کنید و سازندگی کنید ایبنکه من مجروح جنگی هستم و برادر شهید هستم برای کسی جز خود شما آب و نان نمیشود
Iran, Islamic Republic of
جدا که پررو تشریف دارید. سواد و بینش شما به اندازه یک بچه هشت ساله دبستانی تنبل است، چهارتا جمله را نمی توانید بدون غلط بنویسید. آنوقت به خود اجازه می دهید به استاد رحیم پور که کمتر کسی بیش از او از زندگی پربارش برای خدا و خلق مایه گذاشته، گستاخی کنید؟ مزخرفاتی که نوشتید شایسته خودتان و چشم تنگ امثال شماست.
تقصیر اینها نیست تقصیر مردمه که به اینها بها می دهند...
Iran, Islamic Republic of
حالم از هر چی پولبریتی به هم می خوره. یک مشت مفسد رانتخوار آویزان به دولت و مسئولین بدتر از خودشان که نقش عروسک خیمه شب بازی را برای منفعت صرفا شخصی، خصوصی و فردی خود و بهره برداری حزبی و جناجی وسیاسی عده ای خاص و معلوم الحال بازی می کنند.
شعار مردم مردم میدن ولی فقط تو فضای مجازی برای لایک خوری بیشتر و "برند" شدن ولی برای همین مردم پشیزی اعتبار و ارزش قائل نیستند. خود را در حد کانت و هگل و شریعتی می دانند ولی دریغ از ذره ای شعور و درک عمیق مطالب. فقط در سطح حرکت می کنند ودرک درست و عمیق از رویدادها ندارند. با هر بادی این طرف و آن طرف می روند. همه باید موافق جریان غلط اینها حرکت کنند وگرنه متهم به بیشعوری ،تعصب بیجا داشتن و خشونت طلب و دست نشانده نظام می شوند. از پول این مردم و بیت المال نظام ارتزاق می کنند ولی بیشترین توهین ها را به مردم و بدترین تهمتها را به نظام می زنند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت پولبريتي ابزار جمع اوري پول افساد طلبان
Iran, Islamic Republic of
ما نه توليد داريم نه اشتغال و نه تجارت بلكه هدف اصلي خروج دلار و رفتن به جيب اقا زاد ها و بابايي و بابابزرگها است در اين ميان هر كدام هم نقشي دارند چه خواسته و نا خواسته
Iran, Islamic Republic of
Fatf رو هم واسه خاطر بچه های خودشون تصویب کردن نه به خاطر ملت!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
والا همه حرفات شبیه حرفای احمدی نژاده
نمیدونم چرا برا این جماعت تو شدی سنبل حق و حقیقت و احمدی نژاد سنبل انحراف
Iran, Islamic Republic of
بعضی حرفهای احمدی نژاد شبیه این حرفها بود و برخی از حرفهایش نه. عمل احمدی نژاد هم کم کم با این حرفها کلی فاصله گرفت که شد انحرافش.
سلام
Iran, Islamic Republic of
دلبندم! سمبل نه سنبل! سنبل یک نوع گل است، سمبل یعنی نماد!
فقیهی
Iran, Islamic Republic of
گفت 10000 تا نه 12000 صادق باش
افتخار
Australia
خبر اینکه فرخ نژاد ماهیانه برای همسر و فرزند خود ۱۰ هزار دلار ماهیانه می فرستد و همین شخص ژست روشنفکری و همدردی با توده‌ها هم می‌گیرد مرا شوکه کرد. ایران انقلابی که من به خاطر دارم و به آن مباهات می‌کنم چنین افرادی جرات ابراز وجود نداشتند چون مطرفین مطرود بودند - خداوندا
چرا ایران اسلامی چنین شده که مطرفین صحنه ا قبض کرده‌اند. امیدوارم جوانان انقلابی دست به کار شوند و با راهنمائی روشن ضمیران بابصیرت مانند استاد پورازغدی جنبشی برای پالایش ایران اسلامی از انگل های مرفه استحاله شده پدید آورند چون مطمئن باشید با صحنه داری و جولان این مترفین مبارزه با استکبار که کمر به نابودی ایران اسلامی بسته میسر نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
فرخ نژاد خرده پاست...
Iran, Islamic Republic of
بله چنانچه مردم باز هم اشتباه کردند و کسانی رو حاکم کردند که کاملا به ملت و کشور بی توجه اند.
Iran, Islamic Republic of
مردم اشتباه نمیکنند شما ببینید چه کرده اید که مردم نسبت به شما باصطلاح انقلابی ها بی اعتماد شده اند وبه شما رای نمیدهند.
United States
...
تامل
Iran, Islamic Republic of
این مردم نیستند که فقط در انتخاب خود اشتباه کردند...
علی
United States
این جمله را باید با طلا نوشت:
باید مدیران پیرو خسته کنار بروند و جوانان آگاه، متعهد، انقلابی و باسواد مسئولیت را به دست بگیرند، در غیر این صورت به مشکل می خوریم.
Iran, Islamic Republic of
اگه قانون در همه قوا وحتی نیروهای مسلح اجرا شد می تواند ضمانت اجرایی داشته باشد ولی اگه برای بعضی از نهادها روزنه هایی باز گذاشته شود باید از حالا بدانیم اجرای این قانون موفقیتی نداره.
افسوس
Iran, Islamic Republic of
این عبارت حضرت آقا و بسیاری منویات و رهنمود و دستورات دیگر ایشان، عمرا از سوی ...مورد استقبال و توجه قرار گیرد!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب رحیم پوراینکه میفرمائیدمسئول فاسدحاکم نشود
مسئولیت آن باکیست؟همیشه که میفرمائیدمردم همیشه
درصحنه پس نقش نهادهای نظارتی کجاست هم شما وهم
تمام کسانی که صاحب تریبون هستنددراین مواردسخنی بفرمائیدتاهم مبارزه بافسادفراگیرشودوهم دست نهادناظر دراین زمینه بازباشدمثلاقوه قضائیه قصدبرخورددارداما طرف مقابل جنگ رسانه ای راه میاندازدوقوه قضائی منفعل میشوداین وظیفه امثال حضرتعالی است که به روشنگری بپردازید
Iran, Islamic Republic of
البته اولی شورای نگهبان است نبایداجازه داده شودچنین
افرادی چه درحوزه مجلس یادولت ازفیلترآن نهادعبورکنند
که هنگام انتخابات فضاسازی میکنندوبعدمردم یادشان میروددرقضیه برخوردقوه قضائیه درمرتبه بعدی است روشنگری دراین موردازروشنگری برخوردقوه قضائیه اولی تراست
هاشمی
United States
صحبت های جناب رحیم پور مثل همیشه منطقی ، پخته و از سر دلسوزی و دردمندی است . ای کاش قشر جوان و نخبه ما این سخنان را گوش کرده و برای مردم خویش تبیین و روشنگری نمایند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه استاد طوری صحبت میکند که خواننده فکر میکند فساد همه کشور را فرا گرفته وهمه مسئولین فاسد هستند ، با اینکه 2درصد مسئولین هم فاسد نیستند.
Iran, Islamic Republic of
با دو در صد مسئولین فاسد وضع مملکت اینطور شده ؟؟؟
پس یعنی کابینه و وزرا و ... همه خوبند و اینهمه مشکل داریم ؟!!!!!!!!!!!
چین و هند
Iran, Islamic Republic of
تصور کنید این مدیران کشور ما بویژه مدیران دولت حسن روحانی، مدیران کشور چین و هند بودند!!!!!!!....
Iran, Islamic Republic of
مگه نگرفته؟.با حرف همه چیز گل و بلبل است....
Romania
اونها عرضه داشتند که شما نداشتید از قافله عقب نمانید شماهم بفرستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دیر متوجه شدنی حاج آقا دیر
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
خیر شما اصلا صحبتهای استاد را از سالها قبل نشنیده ای
ایشان مدام راه انقلاب را روشن کرده اند
Iran, Islamic Republic of
امار اقا زاد ها چند نفر چرا اعلام نميكنيد
Iran, Islamic Republic of
همین افراد که ماهیانه 12 هزار دلار (180میلیون تومان )برای فرزندانشان در آمریکا می فرستند و باز نا راضی هستند ونق می زنند و کار شناس مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی.. می شوند و خوراک تبلیغاتی شبکه های معاند و ضد انقلاب را تهیه می نمایند باید از خودشان خجالت بکشند چون حق آن روستایی سیستانی را خورده اند که به جای یخچال برای جلوگیری از اندک مواد خوراکی شان زمین راحفر می کنند چون زیر زمین خنک تر است و مانع فاسد شدن آن می گردد
Iran, Islamic Republic of
حضرت استاد اگر آن فرد می گوید مشکل من الان 10 هزار دلاری است که برای فرزندانم به آمریکا می فرستم منظورش چرایی 3 براری شدن دلار است و الا ده هزار دلار پول خیلی کلانی نیست ما چند میلیون چند میلیون برای حزب الله و انصارالله و حماس و غیره وغیره می فرستیم و اصلا فشاری هم احساس نمی کنیم .