پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

معاون وزیر اوقاف سوریه در بجنورد: ۸۰ کشور علیه مردم سوریه بسیج شدند/ "حمایت‌های ایران" عامل اصلی پیروزی بر "تفکر تکفیری"

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 647337
معاون وزارت اوقاف سوریه گفت: در جنگ سوریه ۸۰ کشور با پشتیبانی آمریکا٬ مصر و رژیم سعودی علیه مردم مظلوم این کشور بسیج شده‌اند.
حمایت‌های ایران عامل پیروزی بر "تفکر تکفیری"
به گزارش جهان نيوز، محمود دیاب امروز در جمع علمای اهل تسنن خراسان‌شمالی اظهار داشت: ما از سرزمین شام با یک مسئولیت و رسالت مهم آمدیم و با یک مسئولیت و رسالت مهم نیز باز می‌گردیم. رسالتی که ما به خاطر آن آمدیم، انذار جامعه اسلامی از وجود دشمنان اسلام و مسلمین به عنوان بزرگترین خطری است که آن‌ها را تهدید می‌کند. این خطر فکر وهابی و تکفیری است.

معاون وزیر اوقاف سوریه گفت: اسلحه‌های سنگین و سبک در اختیار این سلفی‌ها و وهابیون قرار گرفته و این‌ها با قدرتی که در منطقه پیدا کردند، حکم کردند که شما مرتد هستید و حکم مرتد قتل است. بنابراین شروع کردند و در بلاد شام راه‌ها را قطع کردند، خانه‌ها را تخریب کردند و در دادگاهایی ناعادلانه، انسان‌های بی‌گناه را مجازات کردند.

وی افزود: این تفکر تکفیری٬ دادگاه‌های زور و ظلم خودشان را محاکم شرعی نام گذاشتند و در آن سرها و دست‌ها قطع می‌شد. این‌ها کسانی بودند که خود از احکام شرعی آگاهی نداشتند ولی با حمایت وهابی‌ها و سلفی‌ها بر مناصب قرار گرفته و انسان‌های بی گناه را محکوم می‌کردند.

محمود دیاب ادامه داد: بیشتر این‌هایی که در سوریه سلاح به دست گرفتند، سوری نبودند بلکه از کشورهای مصر، عربستان و 80 کشور جمع شده بودند. به لطف خدا توانستیم بر آن‌ها پیروز بشویم. به لطف خدا توانستیم، سرزمین شام را از این فاسدین و ظالمین آزاد کنیم و امروز جز چیزی اندک از این سرزمین٬ در دست آن‌ها باقی نیست.

وی بیان داشت: امروز ما با حضور در بین شما، وحدت واقعی را مشاهده کردیم و باید قدر این وحدت و اخوت را باید بدانید. وظیفه ماست که آنچه را مشاهده کردیم  در کشور خودمان برای ملت بازگو کنیم و بگوییم این اخوت و برادری را که مشاهده کردیم و این وضعیت خوب را که در اینجا مشاهده کردیم برای همه بگوییم و سفارش می‌کنم همچنان این وحدت خود را حفظ و گسترش بدهید.

مدیر امور اداری وزارت اوقاف سوریه نیز اظهار داشت: تبلیغات دشمنان در مورد وضعیت نامناسب اهل تسنن در ایران یک «دروغ بزرگ» است.

محمد بخیط بیان داشت: ما آمدیم و دیدیم، مودت و محبت بین شیعه و اهل تسنن در ایران موج می‌زند. این صورت‌های نورانی و ایمانی برادران شیعه و اهل سنت را در مراکز متعدد مشاهده کردیم. وظیفه ماست که بگوییم و آنچه را که مشاهده کردیم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *