پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

​نصیحت مقتدی صدر به ترامپ درباره پرونده خاشقجی

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 647163
رهبر جریان صدر عراق به رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ربوده شدن جمال خاشقجی پیام داد.
​نصیحت مقتدی صدر به ترامپ درباره پرونده خاشقجی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  شبکه سومریه‌ نیوز گزارش داد: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: به جای اینکه جهان را پر از فریادهای بیهوده‌ات به خاطر جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی کنی و به جای اینکه خواهان تحقیقات درباره جنایت‌هایت در حق وی باشی بهتر است دیدگاهت را بررسی کنی و ببینی در یمن، بحرین، سوریه، میانمار، لیبی و آفریقا چه اتفاقی افتاده است، جنگ این کشورها را در هم کوبیده و وبا گریبانگیرشان شده است.

وی گفت: بهتر است که از این‌ها و از روزنامه‌نگارانی دفاع کنی که درباره رنج کشورهای جهان سوم می‌نویسند. همانگونه که تو و امثال تو در کشورهای پیشرفته چنین شعاری را سر می‌دهند. چه پیشرفتی به تو این حق را داده که از یکسو آن‌ها را نادیده بگیری و از سوی دیگر فقط از آمریکایی‌ها دفاع کنی و با بهانه‌های واهی کشورهایشان را اشغال و پایگاه‌هایت را در آنجا راه اندازی کنی.

مقتدی صدر گفت: تو میلیاردها دلار کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) را می‌گیری تا آمریکا را ثروتمند نگه‌ داری و آفریقا و بقیه کشورها در فقر و محرومیت به سر برند. بهتر است به فقرای کشورت و آفت‌هایی که به آمریکا وارد شده و دودستگی که در آن رخ داده و مصیبتی که آن را مثل برج‌های تجارت جهانی ویران خواهد کرد، توجه کنی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *